Win 8

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en ny burk som kom med Win 8 förinstallerat. Jag har nu i två veckor försökt komma överens med det, men tycker fortfarande det är totalt värdelöst, för att underdriva.
Steget från Win 7 till Mac var mycket mindre än från Win 7 till win 8.

Det jag blir mest vansinnig på ar alla dessa jävla menyer som poppar fran när jag kommer för nära kanterna med min markör. En annan sak som stör mig kopiöst är att helskärmsläge verkar starta lite hipp som happ i Chrome. Troligtvis är det nåt jag gör med styrplattan, men har inte lyckats räkna ut vad.

hjelp?

(tror jag installerar OSX i den här datorn snart)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Börja med att uppgradera till Windows 8.1 (det är gratis när man har Win 8). Finns mer inställningsmöjligheter där. Man kan välja att boota direkt till skrivbordet t ex så behöver man knappt se det nya interfacet om man inte vill.

Skiten som dyker upp när man kommer nära kanterna höll på att driva mig till vansinne också. Kolla i inställningarna för musplattan om det går att slå av. Annars kan du googla på disable edge swipes, disable gestures eller nåt sånt. Här finns en guide som kanske funkar:

http://www.eightforums.com/tutorials/20992-touchpad-edge-swipes-enable-disable-windows-8-a.html

Själv avinstallerade jag drivrutinerna till min musplatta och kör med Windows egna eftersom det var nån bugg då som gjorde att jag inte kom åt inställningsmenyn. Då försvann gestures/swipes eller vad det nu heter. I Win 8.1 kan man även stänga av hörnen om man vill.

http://www.pcworld.com/article/2042...ners-and-shut-down-from-the-start-button.html

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag köpt start8 för 5dollar. Värt vartenda öre.
Iofs innan Win8.1. Har inte vågat installera det på min egen maskin då jag sett hur mycket det ställer till ibland.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kör Win 8.1 samt Classic Shell redan, men jag tycker fortfarande det suger.
Begriper inte hur de kunde fucka upp sitt kassa Vista så till den milda grad bara för att kunna ha samma gränssnitt i sina pek-prylar. Var det ingen på MS som opponerade sig och sa att det sög? Helt otroligt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO