Windows Vista, vart köpa?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Windows installera rätt drivisar automatiskt helt plötsligt för min packard bell 22" widescreen. ser klart bättre ut nu.

Jag har 1.5 gb ram o det flyter på bra.

Jag diggar Vista, förutom vissa problem. T.ex ska jag installera Apache (serverprogram för utveckling av hemsidor) ... men icke. Får inte igång det.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Jag diggar Vista, förutom vissa problem. T.ex ska jag installera Apache (serverprogram för utveckling av hemsidor) ... men icke. Får inte igång det.

jaha nu börjas det, jag vill inte grusa dina planer men kan vara så att du är för tidigt ute med att köra Vista, kanske finns någon fix på nätet

annars kan du köra XP i Virtual PC i Vista, finns en Virtual beta för Vista, Virtual PC 2007

man får regga sig för beta testning

http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2739614 jaha nu börjas det, jag vill inte grusa dina planer men kan vara så att du är för tidigt ute med att köra Vista, kanske finns någon fix på nätet

annars kan du köra XP i Virtual PC i Vista, finns en Virtual beta för Vista, Virtual PC 2007

man får regga sig för beta testning

http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx
Det finns omvägar så det löser sig nog. Enda problemet är att det inte hittas något "winnt" service.

Du verkar negativt inställd till Vista... i övrigt funkar det smärtfritt och är en frisk fläkt för användarmiljön.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Är inte negativ, frågan är bara hur lätt/svårt man vill göra det för sig, har läst en del på nätet och gjort några korta tester med vista, har jobbat 15 år med Microsoft och andra så jag har erfarenhet av hur det brukar bli, bra att du är positiv :)

Last edited:

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Jag kör Vista i ett par utav mina datorer och det funkar riktigt bra faktiskt, är positivt överraskad! :)

Det enda problem jag stött på hittills är en drivrutin till en gammal webkamera annars rockar det fint.

Tips till dig Swedie; Office 2007! Riktigt nice!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Någon som seriöst provat att kringå "äkthetskontrollen" i Vista ? Den är ju nu betydligt värre än tidigare och t.ex. för 3-4 datorer hemma, skulle man behöva köpa motsvarande 3-4 licenser för hutlösa pengar. Det pratas bl.a. om tricket att ställa in biosklockan till 2099 eller 2037 och installera och efter det ställa tillbaka klockan, kombinerat med några specialhack som stannar nedräkningen. Men om det fungerar och i vilken utsträckning...

Tack o lov för öppen källkod, så man kan jobba på riktigt!

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Någon som seriöst provat att kringå "äkthetskontrollen" i Vista ? Den är ju nu betydligt värre än tidigare och t.ex. för 3-4 datorer hemma, skulle man behöva köpa motsvarande 3-4 licenser för hutlösa pengar. Det pratas bl.a. om tricket att ställa in biosklockan till 2099 eller 2037 och installera och efter det ställa tillbaka klockan, kombinerat med några specialhack som stannar nedräkningen. Men om det fungerar och i vilken utsträckning...

Tack o lov för öppen källkod, så man kan jobba på riktigt!

Har du många datorer så kan du installera en WMWare server som licensserver och authentificera datorerna mot den, finns att hämta...du vet säkert var...
Ska du bara fixa en så finns det en patch...

Mvh Stefan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...