Winter pix

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
lasse kongo skrev:
vill också ha en systemkamera

och sen vill du ha ett teleobjektiv för att komma nära, och ett macro för att fota blommor, och ett porträttobjektiv, och en ljusstarkt telezoom, fler minneskort, bättre fotoskrivare, större ryggsäck.... köp ingen systemkamera :D

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Ljunghusen skrev:
och sen vill du ha ett teleobjektiv för att komma nära, och ett macro för att fota blommor, och ett porträttobjektiv, och en ljusstarkt telezoom, fler minneskort, bättre fotoskrivare, större ryggsäck.... köp ingen systemkamera :D

haha du kanske har rätt men bilderna blir fan skit bra med en såndan kamera

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
lasse kongo skrev:
Men den stora skillnaden är vem som är bakom sparkarna :fakta Det går att ta bra bilder med en vanlig kamera om man vet hur man gör, men om man kan använda systemkameran så är den ljusår bättre :Bugar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
prulle skrev:
Nice! Fan du e ju bra på det där.. Fast det ska vara enduro. :)

#Citera INTE långa texter.

kanske inte så skön bild men efter min tur i dag på ca 50 meter från yamahacenter till garaget, ingen trevlig tur. Slutade med att jag körde fast i en 1decimeter hög snö vall.

Bifogat

• DSC01326.JPG
    DSC01326.JPG
    69.6 KB · Visningar: 118

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Mr Helmut skrev:
#Citera INTE långa texter.

kanske inte så skön bild men efter min tur i dag på ca 50 meter från yamahacenter till garaget, ingen trevlig tur. Slutade med att jag körde fast i en 1decimeter hög snö vall.
haha lyckat :rolleyes: sporthoj is the shit när det gäller snö :yoparty

*not* :tungan

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Cyren skrev:
Men den stora skillnaden är vem som är bakom sparkarna :fakta Det går att ta bra bilder med en vanlig kamera om man vet hur man gör, men om man kan använda systemkameran så är den ljusår bättre :Bugar

nää det är det inte
bra kamera=bra bilder

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Detta har man hållt på med på sistone:

DSC_0027.jpg

Bakhjulet är färdigt, nu ska det baras slipas för att ta bort stenskott och sen poleras. Sen har jag även framhjulet kvar.

ZX7:an ska bli pimp med polerad ram också :)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
H4 skrev:

Bakhjulet är färdigt, nu ska det baras slipas för att ta bort stenskott och sen poleras. Sen har jag även framhjulet kvar.

Najs, men jag fattar inte hur du orkar :brinnerup

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
H4 skrev:

DSC_0027.jpg

najs :tummenupp ska du inte polera hela hjulet? fast de är rätt mycket jobb :rolleyes:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ser ni den där lilla tunnan till höger om hjulet?

Det tar bort lacken. Pensla på 2-3 gånger och låt det verka cirka 3-4 timmar. Sen är det bara att ta bort färgen.

Lätt som en plätt. Eftersom hjulet är lite skadat så ska jag slipa, men det hade nog inte behövts annars som ni ser. Man hade nog kunnat få upp glansen med diverse pastor och autosol :) Ytan är finfin under lacken.

Nä, ska inte polera hela fälgen. Ska låta mitten vara, det blir :yoparty

Så här kommer det att bli:

polerad.jpg

polerad2.jpg

Själva njutningen är att lägga ner tid på hojen och sen se resultatet. Jag har inget att göra om vintrarna heller :gnissla

Last edited:

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
H4 skrev:
Ser ni den där lilla tunnan till höger om hjulet?

Det tar bort lacken. Pensla på 2-3 gånger och låt det verka cirka 3-4 timmar. Sen är det bara att ta bort färgen.

Lätt som en plätt. Eftersom hjulet är lite skadat så ska jag slipa, men det hade nog inte behövts annars som ni ser. Man hade nog kunnat få upp glansen med diverse pastor och autosol :) Ytan är finfin under lacken.

Nä, ska inte polera hela fälgen. Ska låta mitten vara, det blir :yoparty

Så här kommer det att bli:

Själva njutningen är att lägga ner tid på hojen och sen se resultatet. Jag har inget att göra om vintrarna heller :gnissla
:Bugar fyfan! fan vilket resultat :tummenupp

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
.

DP says: Så här går det till i Enköping när snön faller http://www.skitskrajmc.com/movies/klipp%20(5).wmv

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
lasse kongo skrev:

Visst har systemkameror potential, men det kräver mycket kunskap och erfarenhet för att knäppa bra bilderas

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Håll dig till vanliga digitalare. En bra digitalkamera för cirka 4 lök är inte mycket sämre än en dslr. Jag köpte mest en D50 för att man kan köra på riktigt höga isotal med lite brus. Dessutom är den mer mångsidig med utbytbara objektiv. Sen får man även det korta skärpedjupet som man saknar på en vanlig digitalare.

Det är klart att en DSLR tar bättre bilder, men tro inte att den tar så jävla mycket bättre bilder än din "sketna" digitalare. Jag gick ifrån en DX6490 och jag kan säga att det inte är så stor skillnad mellan den och D50. Den tydligaste skillnaden är bara vid högre iso.

Men som sagt, vill du ha mångsidighet så ska du skaffa en dslr. Dessutom är de så mycket snabbare också :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
H4 skrev:
Håll dig till vanliga digitalare. En bra digitalkamera för cirka 4 lök är inte mycket sämre än en dslr. Jag köpte mest en D50 för att man kan köra på riktigt höga isotal med lite brus. Dessutom är den mer mångsidig med utbytbara objektiv. Sen får man även det korta skärpedjupet som man saknar på en vanlig digitalare.

Det är klart att en DSLR tar bättre bilder, men tro inte att den tar så jävla mycket bättre bilder än din "sketna" digitalare. Jag gick ifrån en DX6490 och jag kan säga att det inte är så stor skillnad mellan den och D50. Den tydligaste skillnaden är bara vid högre iso.

Men som sagt, vill du ha mångsidighet så ska du skaffa en dslr. Dessutom är de så mycket snabbare också :)

Grattis, Nikon gör de sämre kamerorna när det kommer till brus ;)

Vänta tills du köper bra optik, då kommer du se ljusår skillnad

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Ljunghusen skrev:
Visst har systemkameror potential, men det kräver mycket kunskap och erfarenhet för att knäppa bra bilderas

håller inte med!! vem fan som hällst kan ta bra bilder

även jag

Bifogat

• ssffs.JPG
    ssffs.JPG
    127.3 KB · Visningar: 87
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!