Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Får ta på mig dumstruten och erkänna mina tillkortakommanden i denna minst sagt (för mig!) förvirrade värld!
Det enda jag med säkerhet kan uttala mig om är att framgaffeln i originalutförande är för mjuk och bottnar om jag kör aktivt (hur aktivt nu man kan köra med en 250cc på hela 20 hästar.....).
Ställde samma fråga på ett fäjjsbåkk forum för just Tricker-entusiaster och fick där tipset att köpa detta:
https://www.japan-webike.se/product...tOb9phCf4_Q7JnJYDd49mQyVdJbonwhDlr5hzNgYazNPM
Ska dock villigt erkänna att jag knappt vet vad kittet innebär/gör för skillnad
Nåväl, jag hoppas som sagt på att få svar från tillverkarna och jag publicerar dem i denna tråd så kanske ni som är betydligt mera pålästa kan utröna vilket som vore den bästa lösningen för mig!
Det där kitet är väl bara en extern fjäderförspänning, dvs du kan åstadkomma samma sak med ett par brickor som shims på fjädern.
Googlade lite och det verkar som att samma fjäder sitter på bla 1982 YZ80, och till dom tycker jag eg det borde finnas andra fjädrar men det hittade jag inte.
Det där förslaget om att montera schraderventiler i toppmuttrarna för att kunna trycka in lite mer luft i gaffeln börjar se ut som ett alternativ här. Man kanske t.o.m kan tillverka ett gäng och sälja för det verkar ju vara ont om alternativ.
Men testa ökad oljemängd, det gör gaffeln styvare i slutet av slaget.