Wohoo, billigt värre!

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Lämnade in pärlan för strypning på Yamaha-center igår. På pappret stod det att den hade 12kw. Dom bänkade den och fick fram att den hade 13.9hk, dvs 10.2kw. Dom ströp den alltså inte på något sätt, bara provkörde och bänkade den. Han tyckte dock att den var ovanlig pigg för att vara såpass gammal, 90a. :)

Och vad tog dom betalt för detta undrar ni såklart: Ett tusen femhunda riksdaler! :3freak Sen tillkommer besiktning för 600:-
Som hittat! :lol

Har ni varit med om något liknande? Betala orimligt mycket för lite pappersjobb? :4skrika

Man fick iofs ett fint papper med effektkurvan på. :gnissla

Bifogat

• IMG_0236.jpg
    IMG_0236.jpg
    26.2 KB · Visningar: 145

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
Tjet skrev:
Visst är det brutalt? :arsele

lagom brutalt ja. men var lämnade du in din hoj. vilken plats alltså. jag måste fan med straypa min eftersom min gamla ägare "slarvade bort strypnigen".

hoppas att de inte blir så jävla dyrt, men eftersom det kostade dig 1500 kr så kan de ta allt mellan himmel och jord för min hoj :huvet

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
the_shadow skrev:
lagom brutalt ja. men var lämnade du in din hoj. vilken plats alltså. jag måste fan med straypa min eftersom min gamla ägare "slarvade bort strypnigen".

hoppas att de inte blir så jävla dyrt, men eftersom det kostade dig 1500 kr så kan de ta allt mellan himmel och jord för min hoj :huvet

På Yamaha-Center i Mölndal, http://www.yamahacenter.com/templates/Page.asp?id=1936 . Tror det var något att man var tvungen att lämna in den hos generalagenten för strypning.

CayLe, hoppas det. :p "Strypt via insug" står det på lappen vi fick men dom sa att det bara står så, så jag vet inte. :gnissla

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Orka med att strypa hojjen... så länge det finns på peppret så e det lugnt.... strypning kan man ju fixa sj... typ slänbga i lite brickor osv :D

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Robertzon skrev:
Orka med att strypa hojjen... så länge det finns på peppret så e det lugnt.... strypning kan man ju fixa sj... typ slänbga i lite brickor osv :D

Ja? Det var just på pappret jag ströp den. :p Dom gjorde ju ingenting med den mer än att bänka.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
the_shadow skrev:

the_shadow, din hoj har aldrig varit strypt tror jag, eftersom den förra ägaren hade så pass gammalt körkort så han fick köra obegränsad effekt på 125cc....

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
när jag strypte min RD igår så trodde jag det skulle bli as dyrt typ 1000, men som tur är så är man ju sponsrad så jag blev skylldig dom en kaffe längd eller tårte aller nått så det blev ett bra pris! SÅ den 21/6 fyller man 16 så då ska hojen vara besiktigad så då ska jag ut och övningsköra! sen hoppas få kortet ganska snart! :tummenupp

hare bra MVH: NR:7

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...