WPA - begränsad eller ingen anslutning

Zandman

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XRV750
Hej!

Fixade en ny router som stödde det där moderna WPA. Så jag tänkte jag skulle ta och ställa in det men det går inte alls.

Routern fungerar fint, så länge den är oskyddad.

När jag ställer in WPA och väljer lösenord så går allt väldigt bra.

När jag försöker ansluta till min anslutning står det "Ange nätverksnyckel" och "Bekräfta nätverksnyckel". Där skriver jag in nyckeln jag valt.

Då börjar den försöka anslut står det "nätverksadress erhålls" och lite sånt och efter ett tag står det "begränsad eller ingen anslutning" och ingenting fungerar.

Har letat i manualer och hjälpfiler hur man gör för att ställa in allt, men överallt står det ju bara "aktivera WPA och skriv in nätverksnyckel" som ända hjälp. Ingenting om vart det ska skrivas in eller vilka inställningar som behövs.

Någon som har några bra förslag på vad man ska göra för att få det att fungera och/eller finns det någon sida man kan läsa om hur man installerar WPA?

Tack på förhand!
/Johan
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Är det inte enklare att kopiera mac-adresserna från de datorer du vill ha anslutna, och lägga in dem i tillåt listan. Sen spärrar du alla andra.
 

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Jag har hjaft samma problem, men jag kommer inte på exakt vad som var fel just nu. Låt mig återkomma. Behöver lite sömn... Men börjar med en enkel checkfråga, i egenskaperna för internetanslutningen, är det valt att erhålla en ip adress automatiskt?
 

Zandman

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XRV750
Strul strul. Senaste timmarna har ingenting fungerar men nu har jag iallafall lyckats skrämma liv i nätverket iallafall och fått MAC-adressen att fungera. Tror att adaptern inte stödde WPA först, men sen laddade jag ner lite ny firmware och då verkar det som om det ska göra det iallafall.

Men jag förstår fortforande inte hur man ska göra, dels får man ju upp ett pop-up-fönster när man ska ansluta där det står att man ska ange "nätverksnyckel" och "bekräfta nyckel". Är det där man ska skriva in nyckeln som man valt i router-inställningarna?

Om man väljer "trådlösa nätverksanslutningar", "egenskaper", fliken "trådlösa nätverk" och sen egenskaper på nätverket så får jag också upp massa inställningar där man kan välja WEP och WPA och inaktivera, är det något man måste göra där också?

Enligt instruktionsboken ska man välja WPA och sen en nyckel, sen är det bara skriva in den och köra, men det står inte ett ord om vart man ska skriva in den... Vore fint om någon visste vart man kan hitta en guide på hur man ska göra.

Tack tack.
/J
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns ett WLAN-kort man ska hålla sig från - Netgear WG311G v3 (v1 och v2 är okej, v1 och v2=Atheros chipset, v3=Marvell). Maken till surdeg får man leta efter. Jag har två sådana liggandes som loosar anslutningen hipp som happ och inte går att fixa på nåt jämra sätt annat än att byta till ett annat fabrikat eller version. Ba som info.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top