WR250X bygge

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Verkligen avskyr att köra med barkbusters.. så därav sitter de inte på .. har nog 3 par som ligger i garaget om jag ändrar mig hehe
Ja styrändar är ju iaf bättre än ingenting...

Edit: Kom på en grej till, skulle nog inte var dumt att byta sadelöverdraget till nått "grip-överdrag". Är nog inte dumt om man ska göra no hands och mm.

Last edited:

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Finns inte det original? :O För jag antar att du menar kedjestyraren som gör så att kedjan inte hoppar?

Är ju inget stuntproffs jag heller men jag skulle velat ha de om ja stuntade... Kan inte va kul att kedjan hoppar när man gör jordens karatetrick! :)

har ingenting med kedje hopp att göra.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Kom på en grej.

Minns inte utifrån text och kan inte se det på bilderna, men har du broms/kopplingsgrepp som håller för krasch? I alla fall för vanlig enduro så finns det grepp som vinklar sig onaturligt vid en krash, så att de inte går sönder. Iaf innan så sålde 24MX sådana, och om greppet gick sönder fick man en ny, oavsett orsak :fakta

Men det är väll inget problem för dig ifall du jobbar i en MX-butik :yoparty

Tink

Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Ja styrändar är ju iaf bättre än ingenting...

Edit: Kom på en grej till, skulle nog inte var dumt att byta sadelöverdraget till nått "grip-överdrag". Är nog inte dumt om man ska göra no hands och mm.

Jo jag har funderat på . men inte hittat överdrag med gripper till den hojjen?
De e inte så att du sitter inne på nåt tips om ställe som har sånt material på lösmeter ? relativt lätt å göra eget om man bara har materialet..

Även funderat på nån slags "form" typ step up sadel eller liknande ?
Men de känns som att de kan bli fel i många situationer att inte kunna röra sig fritt om man säger så ..
någon erfarenhet av det ?

Kom på en grej.

Minns inte utifrån text och kan inte se det på bilderna, men har du broms/kopplingsgrepp som håller för krasch? I alla fall för vanlig enduro så finns det grepp som vinklar sig onaturligt vid en krash, så att de inte går sönder. Iaf innan så sålde 24MX sådana, och om greppet gick sönder fick man en ny, oavsett orsak :fakta

Men det är väll inget problem för dig ifall du jobbar i en MX-butik :yoparty

Har ett sådan Zeta grepp på frambromsen, behöver byta kopplingsfäste för att få till ett till kopplingen .. och den sitter jäkligt slyddad som de e nu . men hade varit bra.. funderat på de . men de e minst femhundring till. (å detta börjar kosta nu :( )
letat sådana grepp till bakbromsen med, men än så länge inte hittat (inte varit så seriös i sökandet)

Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Har ett sådan Zeta grepp på frambromsen, behöver byta kopplingsfäste för att få till ett till kopplingen .. och den sitter jäkligt slyddad som de e nu . men hade varit bra.. funderat på de . men de e minst femhundring till. (å detta börjar kosta nu :( )
letat sådana grepp till bakbromsen med, men än så länge inte hittat (inte varit så seriös i sökandet)

Du får se till att trilla åt höger då :banana

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Vevhusventilationen, ska den dras om eller är det redan gjort?

Fränt bygge annars, tycker dock att dom verkar lite smått undermotoriserade för körning utanför stadskärnor:rolleyes:

Tink

Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Vevhusventilationen, ska den dras om eller är det redan gjort?

Fränt bygge annars, tycker dock att dom verkar lite smått undermotoriserade för körning utanför stadskärnor:rolleyes:

Det är inte gjort. Vad jag har förstått så behövs de inte på den här. eller rättare sagt han som jag frågar om råd på den här cykeln (Ryan Stephen) har inte nämnt det. Heller ej sett någonting någonstans om det på forum?

Kan de va så att de e så självklart att man gör detta i stuntvärden så att de lixom inte nämns?

jo de e en liten motor. så de e inget klös direkt..
Har ju en annan hoj för att köra längre med ;)
Men jäklar va rolig den e i innerstan i trappor å sånt, går typ å traila med den.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Det är inte gjort. Vad jag har förstått så behövs de inte på den här. eller rättare sagt han som jag frågar om råd på den här cykeln (Ryan Stephen) har inte nämnt det. Heller ej sett någonting någonstans om det på forum?

Kan de va så att de e så självklart att man gör detta i stuntvärden så att de lixom inte nämns?

jo de e en liten motor. så de e inget klös direkt..
Har ju en annan hoj för att köra längre med ;)
Men jäklar va rolig den e i innerstan i trappor å sånt, går typ å traila med den.
Hmm nja så självklart är det inte, men håll koll på oljenivån i början/kolla luftburken då och då och försök inte sätta rekord på långdistans wheelies :hihi Eller fråga bara Ryan, kanske är enklare :tungan

Tror inte det blir några problem med drevningen, 1ans växel är antagligen redan ganska låg/långsam. Jag kör ju till o med mindre bakdrev och min växellåda är mindre stuntvänlig :näsblod.

Gripper-seatcover är absolut rekomenderat :yoparty, du behöver inte vara rädd för att "fastna" eller få begränsad rörlighet, jag var rädd att jag inte skulle kunna glida av o springa bakom, men det är inga problem ;) Jag tog två tvättsvampar o skar till o spraylimmade ihop som ett step/bump, var för snål för att köpa en färdig skumm-bump som kostar lika mkt som en ny sadel :näsblod Tror det bli svårt att få tag i bra material i valfri längd men du kan ju försöka hitta nåt One-seatcover till en hoj med liknande sadel-storlek :)

Vet du om Ryan Moore också kör wr nu eller kör han fortf Honda? :)
Tyckte jag läste någonstans på SM-junkie att han hade en Yamaha också? :)
Vart tror du dom fina esd-stuntpegsen till wr250x är utvecklade från? ;)
Men japp Ryan Moore kör crf450 och wr250x, verkar som han ska göra sig av med 250'n snart dock eftersom han är färdig med dom huvudsakliga stuntdelarna till den och dessutom blivit Aprilia sponsrad o gått tillbaks till att köra SXV :tummenupp

Tink

Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Hmm nja så självklart är det inte, men håll koll på oljenivån i början/kolla luftburken då och då och försök inte sätta rekord på långdistans wheelies :hihi Eller fråga bara Ryan, kanske är enklare :tungan

Tror inte det blir några problem med drevningen, 1ans växel är antagligen redan ganska låg/långsam. Jag kör ju till o med mindre bakdrev och min växellåda är mindre stuntvänlig :näsblod.

Gripper-seatcover är absolut rekomenderat :yoparty, du behöver inte vara rädd för att "fastna" eller få begränsad rörlighet, jag var rädd att jag inte skulle kunna glida av o springa bakom, men det är inga problem ;) Jag tog två tvättsvampar o skar till o spraylimmade ihop som ett step/bump, var för snål för att köpa en färdig skumm-bump som kostar lika mkt som en ny sadel :näsblod Tror det bli svårt att få tag i bra material i valfri längd men du kan ju försöka hitta nåt One-seatcover till en hoj med liknande sadel-storlek :)

Drevningen e nog rätt soft för tillfället hunnit köra lite med den ju så dem funkar än så länge :p 1:a en sjuukt kort :p

Hmm får väl helt enkelt bygga någonting av ett annat överdrag.. aja..

Aja du får la testa nu i sommar å se va du tycker ;)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Drevningen e nog rätt soft för tillfället hunnit köra lite med den ju så dem funkar än så länge :p 1:a en sjuukt kort :p

Hmm får väl helt enkelt bygga någonting av ett annat överdrag.. aja..

Aja du får la testa nu i sommar å se va du tycker ;)

Korta växlar är nyttigt att köra med, känns det buslätt at dra bakhjul när man testar orginalhojar :D

He he, fick äntligen luftat mitt nya bromssystem idag. Magurapumpen är gudomlig :) med lite förgasarfinlir till på det så blir förhoppningsvis inte min hoj helt som att provköra en gammal sönderkörd traktor i utbyte, även om din börjar se jäkligt perfekt ut nu :Bugar

Tink

Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Korta växlar är nyttigt att köra med, känns det buslätt at dra bakhjul när man testar orginalhojar :D

He he, fick äntligen luftat mitt nya bromssystem idag. Magurapumpen är gudomlig :) med lite förgasarfinlir till på det så blir förhoppningsvis inte min hoj helt som att provköra en gammal sönderkörd traktor i utbyte, även om din börjar se jäkligt perfekt ut nu :Bugar

haha, din e välanvänd å vacker på alla sätt å vis !! :tuttar

Gött att du fått ordentligt me tryck i bromsen!!.. jag har monterat å fått i vätska med nåt slags "grund tryck" just nu, med lite tur e den skit br a:p har inte provkört ännu. vart å skruvat mycke kvälls/nattetid å de e lagom kul å prova bromsar när de e blixthalka utanför :p

jo jag börjar bli nöjd :p framskärmen skall bytas bara, å enbart av den enkla anledningen att den jag skall byta till e snöggare :brinnerup

Så är i princip klar nu. de e om jag skall fälla in ljuddämparen i hjulhuset, men de får bli ett senare projekt, kassan börjar sina nu å de lär gå loss på nåra kronor :(

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
haha, din e välanvänd å vacker på alla sätt å vis !! :tuttar

Gött att du fått ordentligt me tryck i bromsen!!.. jag har monterat å fått i vätska med nåt slags "grund tryck" just nu, med lite tur e den skit br a:p har inte provkört ännu. vart å skruvat mycke kvälls/nattetid å de e lagom kul å prova bromsar när de e blixthalka utanför :p

jo jag börjar bli nöjd :p framskärmen skall bytas bara, å enbart av den enkla anledningen att den jag skall byta till e snöggare :brinnerup

Så är i princip klar nu. de e om jag skall fälla in ljuddämparen i hjulhuset, men de får bli ett senare projekt, kassan börjar sina nu å de lär gå loss på nåra kronor :(

Ha ha :tungan
Jo min broms tog timmar att lufta, måste varit någon luftbubbla som fastnat. Kul när jag tog en paus för att lufta bromsarna på brorsans fyrhjuling också, gick seriöst på 5min, då började jag bli lite fundersam över min setup, Hoppas det går smidigare för dig :gnissla

Ha ha äsch framskärm och centrerad ljuddämpare är ju önödigt :D, vad jag sett är väl i och för sig det mesta på din hoj onödigt :hihi, vänta tills du vurpat o repat sönder grejjerna innan du byter till nytt :D

Min sadel är gjord hos http://www.markusracing.se/
Vet att han säljer gripper överdrag som metervara, kanske kan vara något.
Nice, den sidan ska jag också komma ihåg :yoparty

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Inga fler uppdateringar på hojen än?

Trodde nästan du skulle ha en rsc koppling med tanke på hur bling du har på den redan:rolleyes:

Tink

Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Inga fler uppdateringar på hojen än?

Trodde nästan du skulle ha en rsc koppling med tanke på hur bling du har på den redan:rolleyes:

Inget för tillfället..
Kopplingen klurar jag på just nu vad jag skall köpa... men cashflow är väl inte de bästa just nu :/

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Inget för tillfället..
Kopplingen klurar jag på just nu vad jag skall köpa... men cashflow är väl inte de bästa just nu :/
Finns ju några andra billiga alternativ att göra då:)

* Köra med den kopplingen du har nu
* Korta ner handtaget du har nu en bit
* Förlänga kopplingsarmen (ska göra kopplingen mjukare, har bara läst de dock :näsblod)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum