WSBK 2009: Assen 24-26/4

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
ducati
nordic@eurosport.com

Maila och berätta vad ni tycker om deras 'totalbevakning'. Jag har gjort det och sagt att de får en chans till, om nästa race är lika dåligt bevakat säger jag upp abonnemanget och att jag kommer maila Canal+ med en önskan att få in ViaSats sportkanaler istället för Eurosport i Canal+ olika paket. Jag är missnöjd.

Bra initiativ att lägga ut länken. Jag har oxå klagat. Inte så mkt för att jag missat ngt då jag kollar via RU. Då kan man köra på dagarna istället.
Men de har ju sagt de ska ha förstoringsglas på WSBK i år men vad blev det ?

Tycker alla som bryr sig det minsta ska maila. Tar ju inte många sek när länken är uppe. Va inte så mesiga och sitt här och gnäll utan gör ngt.

Mvh och Haslam rockar !

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Nu har jag (återigen) sagt ett par sanningens ord i ett mail till Eurosport, har hittills aldrig fått svar dock :gnissla

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
har oxå mailat
Hej !

"Till den här säsongen tappade ni MotoGp - och framställde det som att ni skulle UTÖKA bevakningen av World Superbike, World Supersport istället. Vad vi har sett så här långt så är det länge sen jag minns att det var så dålig bevakningen av nämda sporter ! ni har alltså gått i rakt motsatt riktning mot vad ni har sagt att ni skulle göra - detta betyder att jag måste överväga trovärdigheten i ert agerande noga och ta ett allvarligt funderande på om jag skall ha kvar eurosport i mitt kanalutbud. Just nu känns det om att eurosport klarar jag mig lika bra utan - jag är inte ett dugg intresserad av maraton, snooker eller något annat av det ni prioriterar - enda anledningen att jag har en tv är faktiskt roadracing !

Jag kommer att ge er en chans till - mitt abonemang skall förnyas i maj - eller avslutas....visar ni inte vad jag vill se kommer jag inte att ha något tv-abonemang......."

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vad hände med Biaggi och Spies? Båda borta på varv 1, krokade de ihop eller var det separata vurpor eller något?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Svar från Eurosport Nordic ang sändningarna från WSBK

Fick detta svar nu:

Hej Magnus!

Ni är många som är besvikna på att det inte visats mer Superbike och Supersport så här långt under 2009.

Många saker spelar in när det gäller vad som visas på Eurosport och Eurosport 2. Några av de viktigare är:

Intresse från tittarna.
Intresse från annonsörer/sponsorer.
Vilka rättigheter som finns tillgängliga.
Priset på rättigheterna.
Kvaliteten på den produktion som host broadcaster kan erbjuda.
Hur sporten passar in i programmixen under den aktuella perioden.
Hur sporten passar in i den långsiktiga strategin.

Eurosport sänder ungefär 100 sporter varje år. Trots detta är det många som inte får plats varje år. Vilka sporterna är har varierat över tiden och kommer säkerligen att göra det i framtiden också. Eftersom Eurosport ofta sänder samma bild i 59 länder kan vissa evenemang vara svåra att säkra rättigheterna till om en eller flera nationella kanaler i de 59 länderna går in och bjuder högt för att få evenemanget exklusivt i sitt land. Att samma bild går ut i så många länder gör också att vi inte specifikt kan fokusera på svenska deltagare utan främst följer de som ligger bäst till.

Vi kommer att direktsända från Superbike under året men tyvärr inte så mycket som många skulle vilja. Bifogat nedan är det planerade sändningsschemat (med reservation för eventuella ändringar) för de närmast kommande deltävlingarna.

Dina synpunkter om att du vill se mer motorcykelracing på Eurosport kommer att vidaresändas till Produktionsavdelningen.

Detta är vad som kommer att direktsändas under 2009:

09/05/2009 15:00-15:45 Superbike Superbike: VM från Monza, Italien DIREKT EUROSPORT 2
10/05/2009 12:00-12:45 Superbike Superbike: VM från Monza, Italien DIREKT EUROSPORT
10/05/2009 13:15-14:00 Supersport Supersport: VM från Monza, Italien DIREKT EUROSPORT
10/05/2009 15:30-16:30 Superbike Superbike: VM från Monza, Italien DIREKT EUROSPORT 2

17/05/2009 12:00-12:45 Superbike Superbike: VM från Kyalami, Sydafrika DIREKT EUROSPORT
17/05/2009 13:15-14:00 Supersport Supersport: VM från Kyalami, Sydafrika DIREKT EUROSPORT 2
17/05/2009 15:30-16:30 Superbike Superbike: VM från Kyalami, Sydafrika DIREKT EUROSPORT 2

31/05/2009 20:00-21:00 Superbike Superbike: VM från Salt Lake City, USA DIREKT EUROSPORT 2
31/05/2009 21:15-22:00 Supersport Supersport: VM från Salt Lake City, USA DIREKT EUROSPORT
31/05/2009 23:30-00:30 Superbike Superbike: VM från Salt Lake City, USA DIREKT EUROSPORT

20/06/2009 17:30-18:00 Superbike Superbike: VM från Misano, San Marino DIREKT EUROSPORT 2
21/06/2009 12:00-12:45 Superbike Superbike: VM från Misano, San Marino DIREKT EUROSPORT
21/06/2009 13:15-14:00 Supersport Supersport: VM från Misano, San Marino DIREKT EUROSPORT 2
21/06/2009 15:45-16:30 Superbike Superbike: VM från Misano, San Marino DIREKT EUROSPORT

27/06/2009 17:00 17:45 Superbike Superbike: VM från Donington, Storbritannien DIREKT EUROSPORT
28/06/2009 13:00-14:00 Superbike Superbike: VM från Donington, Storbritannien DIREKT EUROSPORT
28/06/2009 14:00-15:00 Supersport Supersport: VM från Donington, Storbritannien DIREKT EUROSPORT
28/06/2009 16:30-17:30 Superbike Superbike: VM från Donington, Storbritannien DIREKT EUROSPORT

Mvh,

Martin

Till listan var det även en drös med BSB sändningar på Eurosport2 och en massa eftersändningar och repriser som jag editerat bort eftersom det var just direktsändningarna som jag var ute efter. Kan lägga upp den kompletta listan om det är av intresse....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag fick exakt samma. Jag svarade att jag inte godtar ett Ctrl+C, Ctrl+V som svar

:)

/ Jens

Äääsch, jag tar hellre ett copy/paste svar, än inget alls... :D

Jag är mest irriterad över att "ökad täckning av WSBK" blev till 6st direktsända deltävlingar....

Alltså sämre än förra året om jag inte minns helt galet va?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Fick också precis samma svar jag med.

Botten:tummenner

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
ducati
Samma här. Värdelöst......! Har man parabol är det väl inga problem att ratta in bbc,eurosport2,speed och en drös andra kanaler som sänder på engelska om man är lite kunnig men sitter man
i en lgh med "vanlig " kabel-tv och begränsat utbud är man ju chanslös om
man vill se allt.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Samma svar jag med, men med avslutning att önskemålet skulle vidarebefodras till produktionsavdelningen eller nåt :död
Jag ska nu göra allvar i mitt tidigare hot, köpa ett kontantkort och sms-bomba varenda direktsändning av övrig sport och fråga varför det inte är mer RR-bevakning på deras skitkanal.

Hur som helst, även ett masssvar är ett svar, mina klagomål på WSBK-sajten är fortfarande obesvarade:gnissla

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Supersport racet var ju helt underbart, bästa jag sett på länge :banana

Stundtals i slutet påmindre det om ett Rocke1000-lopp. Avåkningar i klunga och nära till highsiders hela tiden. Fantastiskt när inte elektroniken bestämmer. Helt klart den roligaste klassen att se på i dagsläget.

/ Jens

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Stundtals i slutet påmindre det om ett Rocke1000-lopp. Avåkningar i klunga och nära till highsiders hela tiden. Fantastiskt när inte elektroniken bestämmer. Helt klart den roligaste klassen att se på i dagsläget.

/ Jens

Fast åtminstone Triumph har tractioncontrol.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Varför varför varför kunde inte Stiggy plockat både HM Plant'arna?! Tror Cal hade varit minst lika vass i WSBK som Haslam är..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Håller med, i dagsläget kan man ranka världens racingserier så här:
1. WSS
2. Rookie 1000
3. Ingenting
4. Rookie 600
5. WSBK
6. Ingenting
....
543. Ingenting
544. MotoGP

:hihi

Nyheter