P€RRA;5746057 skrev:Det är ett typiskt italienskt beteende så vi slipper nog det.
Går racen att se nu i efterhand på nätet nånstans?
Ligger hemma och är sjuk, så det hade varit perfekt tidsfördriv.
Point taken!Nää, HRC har aldrig försökt påverka ett reglemente till sin egen fördel
P€RRA;5746683 skrev:Point taken!
Men jag tror de flesta förstod att det är lite skillnad på att lobba för ett reglement som gäller alla och ett där Honda får 200 extra kubik.
P€RRA;5746683 skrev:Point taken!
Men jag tror de flesta förstod att det är lite skillnad på att lobba för ett reglement som gäller alla och ett där Honda får 200 extra kubik.
Läs:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2012/September/Sep2112-honda-rc213v/
http://www.sportrider.com/news/146_...port_bike_based_on_motogp_rc213v/viewall.html
http://www.speedmonkey.co.uk/2012/09/honda-to-make-motogp-roadbike.html
http://www.twowheelsblog.com/post/16361/honda-confirms-plans-for-a-road-legal-rc213v-in-2014
En tråd i ämnet:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...y-Honda-med-V4-svenska-amat%F6rers-nya-dr%F6m
Nej, det lär inte leda någon vartJa alltså....det här lär inte leda till något av värde.
Men.........
- har du någon tänkt på att man inte ger någon enskild tillverkare en specifik fördel ? eller att man faktiskt kan hävda att det är många som har otillbörliga fördelar av att få ha för många cylindrar.....
Sist jag kollade var kravet 2000 tillverkade exemplar senast 15 dagar före årets sista race.Jojo, och Ducati skulle ha kört med Desmocedici i WSBK... Om det nu inte var så att homologeringsantalet är 3000 exemplar! Misstänker starkt att Honda inte kommer att tillverka 3000 RVF1000.
Honda byggde mycket riktigt VTR 1000 SP1 och vann två titlar, men valde att återgå till radfyra.Alla får ju använda sig av 1200 v-twin, inte bara Ducati, så om det nu är en sådan stor fördel är det bara att konstruera en ny motor, det lär Honda ha råd med.
Till saken hör väl att Honda kände sig tvingade att göra det eftersom de fyrcylindriga hojarna var begränsade till 750 kubiken på den tiden?Honda byggde mycket riktigt VTR 1000 SP1 och vann två titlar, men valde att återgå till radfyra.
Sist jag kollade var kravet 2000 tillverkade exemplar senast 15 dagar före årets sista race.
Läs:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2012/September/Sep2112-honda-rc213v/
http://www.sportrider.com/news/146_...port_bike_based_on_motogp_rc213v/viewall.html
http://www.speedmonkey.co.uk/2012/09/honda-to-make-motogp-roadbike.html
http://www.twowheelsblog.com/post/16361/honda-confirms-plans-for-a-road-legal-rc213v-in-2014
En tråd i ämnet:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...y-Honda-med-V4-svenska-amat%F6rers-nya-dr%F6m
På vilket sätt hör det till saken? ”Saken” – ämnet – var att tillverkarna inte är fjättrade vid ett visst antal cylindrar, vilket Honda visade när de bytte från fyra till två cylindrar.P€RRA;5746912 skrev:Till saken hör väl att Honda kände sig tvingade att göra det eftersom de fyrcylindriga hojarna var begränsade till 750 kubiken på den tiden?
Jag tyckte det var relevant att belysa anledningen till att Honda valde att gå från RC45 till RC51. Hurvida du tycker att det har med saken att göra eller inte är däremot inte relevant.På vilket sätt hör det till saken? ”Saken” – ämnet – var att tillverkarna inte är fjättrade vid ett visst antal cylindrar, vilket Honda visade när de bytte från fyra till två cylindrar.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |