WSBK 2014-02-23 Phillip Island

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Helt klart, synd att det avgörs på en sprängd motor. Hade nog blivit en tuff fight mellan topp 3 dom sista varven.
Måste höja ett finger för Loris Baz och Davide Giugliano som jag tror kommer ta segrar i år.

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Tyckte Sukkan såg ut att gå riktigt bra (så länge den gick). Underbart att se lite live-racing igen på tv.. :kär

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Suzukis teamchef gav verkligen nervositeten ett ansikte...

Kul med så många fabrikat i topp!

NSB33: Stämmer att Laverty ffa ville till Moto2 eller MGP men inte fick ihop något och då kom Suzuki på att dom ville ha honom istället för Camier!

Underbart med lite racing igen!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
7 morötter kvar då för Laverty. Undrar vad som gav sig, toppackning? Rök ju duķtigt från främre delen av motorn.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Håller som många andra med om att det var riktigt nice att se Laverty i toppen där han hör hemma. Hade lite tvivel på att Suzukin hade det som krävs för att ta segrar i WSBK. Synd med raset i race 2 dock. Och som någon redan påpekade så kommer både Baz och Giugliano att ta hem segrar det här året om de inte skadar sig. Att Buell och MV Agusta har lite kvar att jobba på kan man ju också konstatera. Sjukt gött att få se lite racing igen, det suger verkligen att off season både för egen del och WSBK/MotoGP ligger under samma period.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tydligen ingår det i kontraktet för Laverty att få köra Moto GP Sukkan nästa år, dock bara vad jag hört, någon mer som kan bekräfta!

Suzukis teamchef gav verkligen nervositeten ett ansikte...

Kul med så många fabrikat i topp!

NSB33: Stämmer att Laverty ffa ville till Moto2 eller MGP men inte fick ihop något och då kom Suzuki på att dom ville ha honom istället för Camier!

Underbart med lite racing igen!

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tydligen ingår det i kontraktet för Laverty att få köra Moto GP Sukkan nästa år, dock bara vad jag hört, någon mer som kan bekräfta!

Oavsett bekräftelse så är det ju en intressant tanke. Frågan är bara om han har vad det krävs för att tävla på den nivån. Men jag hade personligen gärna sett honom försöka.

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR

Jag såg en intervju med Laverty själv för ett tag sedan där han själv sa precis det. Suzuki var det bästa erbjudandet han hade. 1 år i WSBK och sedan option på ett år i MotoGP. Kan dock inte finna intervjun nu... Ser gärna honom i MotoGP. Men bara om vi får se honom på konkurrenskraftig hoj. Låt oss hoppas att Suzukin håller måttet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag såg en intervju med Laverty själv för ett tag sedan där han själv sa precis det. Suzuki var det bästa erbjudandet han hade. 1 år i WSBK och sedan option på ett år i MotoGP. Kan dock inte finna intervjun nu... Ser gärna honom i MotoGP. Men bara om vi får se honom på konkurrenskraftig hoj. Låt oss hoppas att Suzukin håller måttet.

Han såg ju onekligen ut att kunna köra på racen, även om han startar lite dåligt. Synd att hojen fick för sig att bli storrökare. Hoppas att det var en engångsgrej så att suckan inte blåser motorer på löpande band.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hörde att Buell hade problem med bromsarna/fjädringen i och med den stora bromsskivan som är fäst i ytterkant mot fälgen. Därav kan de inte heller använda en konventionell sbk-gaffel. Måste de hålla fast vid denna konstruktion då deras gathoj har det? Toppfarten var ju rätt kass den med jämfört med övriga :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hörde att Buell hade problem med bromsarna/fjädringen i och med den stora bromsskivan som är fäst i ytterkant mot fälgen. Därav kan de inte heller använda en konventionell sbk-gaffel. Måste de hålla fast vid denna konstruktion då deras gathoj har det? Toppfarten var ju rätt kass den med jämfört med övriga :)

Om jag hörde rätt på sändningen så blev det såna krafter att den krökte styrkronan vid riktigt hård bromsning...:crash
Det skillde även ca 40km/h i toppfart mot snabbaste rsv4...

Chaz Davies har även han inskrivet i kontraktet att han skall få testa Ducatis mgp-hoj vid några tillfällen.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Alex Lowes fick frakturer på sitt skenben, fotled och tre ben i foten,,
bra jobbat tcx...

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS