Wsbk 2016

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Både ja och nej. Jag funderade lite kring det efter racet. Det är ju ett helt team som vinner tävlingar. Inte bara föraren. Teknikerna har stor del i vinsten också. Varför skulle hela teamet få tävla mot ett annat team?

Sedan så förtjänade han inte just den andraplatsen, men man borde få göra som de gör av ovan nämnda anledning. Jag är ingen större fan av det dock. Det blir lite löjligt.

Det är ju bevisligen helt okej. Sykes freakade ur när inte Baz hjälpte till tillräckligt 2014. Det gör mig spyfärdig...
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det är ju bevisligen helt okej. Sykes freakade ur när inte Baz hjälpte till tillräckligt 2014. Det gör mig spyfärdig...

Det där var lite annorlunda dock med tanke på då var det depåskylt ute för att ge teamorder. Som du säger man blir illamående av det. Det var ju också Aprilia gänget i samma fas det året, det var hemskt.

Men här släppte Rea själv utan att det blev en 2014 situation. Men som ni säger det känns inte rätt om inte Sykes själv gör det. Fel eller ej så tror jag inte Chaz bryr sig så mycket. Han dominerar så pass att han är ivrig för att starta nästa säsong och försöka ta titeln.

Skulle Aprilia bli fabriksstyrd igen med Laverty och Savadori?

Borde väl bli spännande nästa år med en Ducce som verkar som de gamla tiderna i WSBK. Ny Honda med 2 bra förare, Yamaha har väl fått tiden att lära sig WSBK och borde göra det lite bättre. Sen ifall Aprilia kommer tillbaka till sin glans...kommer bli grejer!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har inte Viasat (för dyrt) och har sällan tid över dagtid för att titta på TV och har ingen smidig inspelningsmöjlighet, och oftast inte fast tid över till att se ett helt race. Middle life responsibilities... typ!

Det sägs nästa år ska bli bra med nya hojar från Honda och Suzuki iaf. Det behövs fler folk folk andra länder som kan köra. Sydeuropeer men antar även dom har skadats av 90-talister som inte har intresse för motorfordon, utan för dataprylar istället...

Och motorsport är väldigt dyr att delta i, och har man inte haft en föräldrar som ordnar allt, lär ingen börja på det av sig självt... samma problem i Sverige. RR tappar, och 2020 hörde jag nått om att motorsport ska förbjudas? (förhoppningsvis bara ett missförstånd)
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Årets behållning i WSBK/WSS är ju lätt Niki Tuuli's inhopp i WSS. Ser fram emot nästa säsong då han tydligen ska vara med permanent.

Och vad gäller serien i övrigt så tror jag den skulle må bra av lite fler on-board-kameror som i MotoGP. Det tycker iaf jag ger en större känsla av fart och action, och det är nåt WSBK/WSS alltid saknat.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Årets behållning i WSBK/WSS är ju lätt Niki Tuuli's inhopp i WSS. Ser fram emot nästa säsong då han tydligen ska vara med permanent.

Och vad gäller serien i övrigt så tror jag den skulle må bra av lite fler on-board-kameror som i MotoGP. Det tycker iaf jag ger en större känsla av fart och action, och det är nåt WSBK/WSS alltid saknat.

Ja, hans wildcard var väl en så stor överraskning att han i princip på stående fot fick kontrakt? :hihi
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Ja, hans wildcard var väl en så stor överraskning att han i princip på stående fot fick kontrakt? :hihi

Borde fått iaf, men nej...som jag fattade det så skulle Vesa Kallios team in i WSS-cirkusen med Tuuli till nästa år ändå. Men de lär ha vunnit en hel del förhandlingskraft med sponsorer i och med de inhoppen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top