Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Jag hoppas att Bautista vinner mästerskapet för hans och Ducatis skull. Men...Bautista är Bautista. När kommer krascherna?
Nu i helgen!Men...Bautista är Bautista. När kommer krascherna?
Kallas Stoprak av britterna.Ja det är spännande nästan varje race. De tre är i en klass för sig. Toprak är nåt sinnesjukt bra på att bromsa
Passande namn! Jag kan inte komma på nån annan gång jag sett någon så jäkla överlägsen på det. Ska vi tro att han är lika bra eller bättre än motogp förarna på att få stopp?Kallas Stoprak av britterna.
Brittiska kommentatorerna sa i helgen att Bautista väger 51 kg, tidigare har sagts att Rinaldi är ännu lättare.Rinaldi är lika liten som Bautista om inte ännu mindre och båda kör Ducati i samma team men Rinaldi hänger inte med på rakan ens i suget.
Lite trist att en hoj är så mycket snabbare rakt fram... Hjälper inte att skaffa sig 20 meters försprång där det svänger, Ducatin blåser ändå förbi på långrakorna.Tror att Bautista tar titeln före Toprak.
Är det inte märkligt att Rinaldi hängde inte med ens i suget på "samma" maskin?Brittiska kommentatorerna sa i helgen att Bautista väger 51 kg, tidigare har sagts att Rinaldi är ännu lättare.
Passande namn! Jag kan inte komma på nån annan gång jag sett någon så jäkla överlägsen på det. Ska vi tro att han är lika bra eller bättre än motogp förarna på att få stopp?
Är det inte märkligt att Rinaldi hängde inte med ens i suget på "samma" maskin?
Är det förresten helt fri trimning på wsbk-moter? Om ja så får man gratulera Ducati till att de har fått bra fart på Bautistas maskin. Om nej så är det nåt som luktar skunk
Ok just engine mileage tror jag inte är faktorn som gäller för Bautista eftersom det är samma visa varje gång vad jag kan se. Utgången från föregående kurva kan säkert spela in dockNej, motorreglementet i WSB är allt annat än fritt nuförtiden. Andelen obligatoriska standarddelar är stor jämfört med för bara några år sedan.
Två faktorer icke att förglömma - som i allra högsta grad påverkar toppfart - är ”engine mileage” samt hur snabbt man kommer ur föregående kurva.
Förmodligen om man ser det objektivt. Jag som hejar på det blåa laget tyckte han gjorde det bra. Just det där att han rätade upp hojen istället för att fortsätta svänga höger var en ögonbrynshöjare och Bautista var inte lite så sur i intervjun strax efteråt. Fortsättning lär följaDet här omkörningsförsöket gör väl Rea rätt dåligt... https://www.motorcyclesports.net/ar...lvaro-bautista-out-of-the-race-with-his-elbow
Ett long lap som han bara förlorade 2-3 sekunder på, det var alldeles för billigt ja!Nu tillhör jag iofs röda laget men jag tycker det var horribelt att Rea bara fick en long lap efter den torpederingen. Tycker det är en klockren svartflagg
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|