WSBK Assen

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Ja, det var beklagligt att se så här tidigt på säsongen.
Okej om titeln varit inom räckhåll men att börja fega redan nu? Trist!

tur för mig att jagredan har en tv:e:D

Jag har åxxå "tur" som inte har nån super favo förare..

men det finns några som jag iaf håller lite på
och en av dom är max....en annan är haga..

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Checa är kung, vilken jävla fighter - jag har en ny favorit.

Samma här, Checa is the shit! Att han sen redan tagit mer än hälften av poängen som han-som-förtjänar-att-vinna-vm gjorde förra året gör det ännu roligare :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja, det var beklagligt att se så här tidigt på säsongen.
Okej om titeln varit inom räckhåll men att börja fega redan nu? Trist!
Med tanke på hans Donington-helg så förstår jag att han safeade då poängen var nödvändiga.

Samma här, Checa is the shit! Att han sen redan tagit mer än hälften av poängen som han-som-förtjänar-att-vinna-vm gjorde förra året gör det ännu roligare :hihi
Checa har alltid varit en favorit ända sedan han körde Fortuna Pons Honda i GP.
Vem syftar du på i andra meningen - nyfiken.

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke

Vad menar du nu?

Av någon anledning gillar jag inte Checa. Jag har oftast en anledning till varför jag ogillar någon, men inte Checa. Han är bara... Inte kul. Fast jag har aldrig trivts med spanjorer i toppen, utan att veta riktigt varför.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vad menar du nu?

Av någon anledning gillar jag inte Checa. Jag har oftast en anledning till varför jag ogillar någon, men inte Checa. Han är bara... Inte kul. Fast jag har aldrig trivts med spanjorer i toppen, utan att veta riktigt varför.

skumt, två polare känner precis samma, dom vet inte varför, men nått obestämt negativt är det med han.
jag känner ungefär samma men min lösning är att räkna resultat som jag alltid gör, över 1000cc räknas bort.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad menar du nu?

Hur kan han inte vara kul? Såg du race 2 från Assen?

...eller är det så att fjollan från Rom blev ägd...som svider? :hihi

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Som jag sagt förut så är jag jävligt imponerad över hur Checa har kommit tillbaka. Det trodde jag inte då han satt på hondan innan och gjorde ganska mediokra resultat.

Sen om man gillar honom..?
Vet inte men jag hatar honom inte som man gör med max biaggi iallafall:D
Checa verkar ganska ödmjuk överhuvudtaget och åker ju inte medvetet i vägen för alla andra förare på kvalen å drygar sig i allmänhet som den självutnämnde "roman emperor" gör.:arsele
Så jag gillar´n! kör bra som fan å det är kul att se:tummenupp

Supersport har jag verkligen fått upp ögonen för, har inte följt det så mkt förut men det är riktigt kul racing där. Det går riktigt jävla snabbt i den klassen och det satsas verkligen fullt överallt och tätt tätt tätt, bra racing helt enkelt!:tummenupp
Mkt krascher denna omgången men mellan rödflaggorna så det var tätt och mycket bra krig om platserna, kul att se!

Hoppas Alex är med snart igen, top 10 som han har klarat någr ggr är inte kattskit i den serien...

Hoppas att det gick bra för Alex, han blev ju påkörd och ramlade men sen såg det ut som att han blev påkörde igen? Om jag såg rätt?
En förare bakom som var på väg mot honom när Alex låg på marken, han på hojen väjde men träffade Alex vid huvudet typ så visiret flög iväg, kunde ha gått riktigt illa!
(om det nu var alex, men någon var det iaf)
Nån som vet status på våran landsman?

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Som jag sagt förut så är jag jävligt imponerad över hur Checa har kommit tillbaka. Det trodde jag inte då han satt på hondan innan och gjorde ganska mediokra resultat.

Sen om man gillar honom..?
Vet inte men jag hatar honom inte som man gör med max biaggi iallafall:D
Checa verkar ganska ödmjuk överhuvudtaget och åker ju inte medvetet i vägen för alla andra förare på kvalen å drygar sig i allmänhet som den självutnämnde "roman emperor" gör.:arsele
Så jag gillar´n! kör bra som fan å det är kul att se:tummenupp

Supersport har jag verkligen fått upp ögonen för, har inte följt det så mkt förut men det är riktigt kul racing där. Det går riktigt jävla snabbt i den klassen och det satsas verkligen fullt överallt och tätt tätt tätt, bra racing helt enkelt!:tummenupp
Mkt krascher denna omgången men mellan rödflaggorna så det var tätt och mycket bra krig om platserna, kul att se!

Hoppas Alex är med snart igen, top 10 som han har klarat någr ggr är inte kattskit i den serien...

Hoppas att det gick bra för Alex, han blev ju påkörd och ramlade men sen såg det ut som att han blev påkörde igen? Om jag såg rätt?
En förare bakom som var på väg mot honom när Alex låg på marken, han på hojen väjde men träffade Alex vid huvudet typ så visiret flög iväg, kunde ha gått riktigt illa!
(om det nu var alex, men någon var det iaf)
Nån som vet status på våran landsman?

Va väl någon framför som fick en highsider och alex kunde ej väja o åker in i hans hoj o glider på banan då kommer någon o kör på han i huvudtrakten.

Han hade väl brutit ett finger vad jag hörde.

Såg riktigt otäckt ut iaf

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Va väl någon framför som fick en highsider och alex kunde ej väja o åker in i hans hoj o glider på banan då kommer någon o kör på han i huvudtrakten.

Han hade väl brutit ett finger vad jag hörde.

Såg riktigt otäckt ut iaf

Jo det var det jag såg men var inte säker på att det var Alex som blev påkörd efter sin krasch.

"bara" ett finger och inte en "wrist" som crash.net skrev alltså?
Ett finger är ju bättre än handleden iaf..

Skurken

Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Hur kan han inte vara kul? Såg du race 2 från Assen?

...eller är det så att fjollan från Rom blev ägd...som svider? :hihi

Nä, jag såg inte det. Det kan vara så att farsan har tutat i mig när jag var liten att vi inte hejjade på honom. Får ta reda på det. Han är ju inte Barbera eller Lorenzo, så det borde gå att gilla honom lite.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker Checa är lite som Barros och Rubens Barichello. Svårt att inte gilla dem, de är liksom så trevliga på något vis :)

Skurken

Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Jag tycker Checa är lite som Barros och Rubens Barichello. Svårt att inte gilla dem, de är liksom så trevliga på något vis :)

Åhå, nu fattar jag vad du menar. Barros har jag alltid gillat, även om han inte varit på riktigt samma nivå som Rossi och killarna. Lite så med Xaus också. Jag antar väl att man kan ändra sig angående Checa.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Eller när han inte längre fick någon styrning i MotoGP. Överårig och utstött ur den familj där han växt upp och aldrig tagit någon titel. Tydligen lägger han själ och hjärta i att pensionera sig med en VM-titel – och ser ut att lyckas.

:tummenupp

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Han åker i alla fall väldigt vackert - mjukt och kontrollerat, inget ryck och slit med tillhörande släng och sladd.

Fort går det också - gick förbi och åkte ifrån Max de sista varven i Race 2 fastän han såg ut att åka lite stilla söndagstouring.

Checa är kung, vilken jävla fighter - jag har en ny favorit.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Eller när han inte längre fick någon styrning i MotoGP. Överårig och utstött ur den familj där han växt upp och aldrig tagit någon titel. Tydligen lägger han själ och hjärta i att pensionera sig med en VM-titel – och ser ut att lyckas.
Den texten passar bra in på Biaggi också :tungan

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...