WSBK Laguna-seca 2013

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
P€RRA;5898802 skrev:
Det gjorde han säkert men så blev det inte. Han hade även erbjudande om att köra Panigalen i WSBK som försteförare.

Det hade väl vart ett bättre drag isåfall. För WSBK Ducatin finns det väl iaf hopp =)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5898802 skrev:
Det gjorde han säkert men så blev det inte. Han hade även erbjudande om att köra Panigalen i WSBK som försteförare.

Det måste ha varit svårt att säga nej till. Enda hojen som är långsammare än Firebladen i år. Gixxern verkar inte vara någon oljad blixt heller iofs.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det hade väl vart ett bättre drag isåfall. För WSBK Ducatin finns det väl iaf hopp =)
Ducati-fansen hävdar nog att de uteblivna framgångarna beror på strypningen i insuget (är det väl?) så bara de får bort den blir det åka av. Men jag är inte lika säker, Ducati hävdade sig ju bra med 1098:an.

Eller så får de be om 200 cc till :tungan

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det måste ha varit svårt att säga nej till. Enda hojen som är långsammare än Firebladen i år. Gixxern verkar inte vara någon oljad blixt heller iofs.
Rent sportsligt tycker jag att han skulle ha tagit styrningen i MotoGP. Vilket skit du än åker omkring på så är du där och kan prata med dem som du hoppas ha som framtida arbetsgivare.

Sen så har vi ju ingen aning om vad han får i lön av Honda/Ten Kate och vad Pramac erbjöd.

Haslam stannar förresten också ett år till men det kanske redan har nämnts.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5898842 skrev:
Rent sportsligt tycker jag att han skulle ha tagit styrningen i MotoGP. Vilket skit du än åker omkring på så är du där och kan prata med dem som du hoppas ha som framtida arbetsgivare.

Sen så har vi ju ingen aning om vad han får i lön av Honda/Ten Kate och vad Pramac erbjöd.

Haslam stannar förresten också ett år till men det kanske redan har nämnts.

Får man inte betala för att köra i Pramac?

Av någon anledning har jag fått för mig att HRC är inblandade i hans nuvarande styrning men det kan vara för att han har fått deras uppmärksamhet som jag fått för mig det.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Får man inte betala för att köra i Pramac?

Av någon anledning har jag fått för mig att HRC är inblandade i hans nuvarande styrning men det kan vara för att han har fått deras uppmärksamhet som jag fått för mig det.
Vet inte hur det ser ut i Pramac men jag är rätt övertygad om att Spies kontrakt innehöll en bra lön. Sen om det var Pramac, Ducati eller någon privat sponsor som betalade kan man ju undra. Cal hade väl ca €300.000 för att köra i Tech 3 om jag inte minns fel.

Jag tror Ten Kate har stöd från HRC och de brukar ju tacka Rea för att han kör Suzuka 8-timmars med att få hoppa in i Repsol-teamet när de behöver en förare. Tror Honda gillar honom.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
P€RRA;5899079 skrev:
Vet inte hur det ser ut i Pramac men jag är rätt övertygad om att Spies kontrakt innehöll en bra lön. Sen om det var Pramac, Ducati eller någon privat sponsor som betalade kan man ju undra. Cal hade väl ca €300.000 för att köra i Tech 3 om jag inte minns fel.

Jag tror Ten Kate har stöd från HRC och de brukar ju tacka Rea för att han kör Suzuka 8-timmars med att få hoppa in i Repsol-teamet när de behöver en förare. Tror Honda gillar honom.

Han har väl alltid vart lojal mot honda. Efter nästa säsong när Pedrosa ska bytas ut kanske Rea får Bradls hoj. :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5899079 skrev:

Förvisso, men jag har fått för mig att Tech3 har det bättre finansiellt än Pramac? Men de kanske fortfarande betalar lön till sina förare.

Det är just det att Honda verkar gilla honom som gör att jag tror han väntar på ett erbjudande från de i MotoGP. Det verkar ju finnas två teorier om hur man förhåller sig till MotoGP; antingen tycker man att det är bättre att vara där än inte och oavsett material eller så ger man sig bara dit om man får "bra" material. Verkar som att Rea än så länge föredrar det andra alternativet men dyker det inte upp något från Honda nästa år blir det kanske annat ljud i skällan?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!