WSBK Phillip Island 2016

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det är igång men ingen tråd i ämnet? Underkänt....

Race 1 avklarat och Rea verkar vara mannen att slå även i år. Kul med så många tillverkare topp 10. Vad hände med Hayden? Han såg stark ut mitt i racet. Yamaha med en hygglig debut får man väl säga.

VDM världsmästare inom några år?

Nästa race imorgon kl 05:00

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Kul, bra och spännande race!
VDM ska bli kul att följa i år, kanske dags för en holländare i MotoGp igen till nästa år?
Ja, undrar vad som hände med Hayden?
Kul med Camier på MV Agustan också.
Synd att jag bytte ut honom mot Hayden igår i MCN League...

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Om man vill se det på TV så är det fortfarande Eurosport som gäller eller? Och dom är fortfarande oförskämda nog att ha reklamavbrott mitt i loppen?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, undrar vad som hände med Hayden?

Van der Mark added that he will seek out a solution for the front tyre wear that also seriously affected team-mate Nicky Hayden's race, for Sunday's second encounter.

“We have to change small things. I need to find something that will save the front tyre more because this one was on the limit. The rest of the bike felt good but maybe some small adjustments. But I love riding the bike, it felt great to me.”
Read more at http://www.crash.net/wsbk/news/2279...al-van-der-mark-push.html#6jj0JJepjvE1CIO2.99

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Hoj
ZX9-R och Scrambler 1200XC
Om man vill se det på TV så är det fortfarande Eurosport som gäller eller? Och dom är fortfarande oförskämda nog att ha reklamavbrott mitt i loppen?

Ja dom är inte kloka :dummer
Dessutom har dom för vana att skjuta på allting annat ifall en snookertävling eller darttävling drar ut på tiden. Tiderna för deras Paris-Dakarteportage är rena skämtet. Facking katastrofkanal!:huvet

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Dyr -13
Hedenhös ser på tv ja,det är RFM som gäller. Tror på Chaz i år,tydligt att han kör på vinst. Pannkakan skiftar dessutom snyggt i orange/rött..

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Håller WSBK:s videopass lika bra klass som MotoGP.com?

Nej, inte alls. Strulade skitmycket då jag skulle racet i efterhand idag. Halvvägs in i loppet så startade allt om, fastän videospelaren visade att man var ca 55 min in i videon. Superdålig bildkvalitet stundvis. :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller WSBK:s videopass lika bra klass som MotoGP.com?

Förra året var det samma plattform som MotoGP hade för ett par år sedan.
Funkade bra för mig iaf.

Nej, inte alls. Strulade skitmycket då jag skulle racet i efterhand idag. Halvvägs in i loppet så startade allt om, fastän videospelaren visade att man var ca 55 min in i videon. Superdålig bildkvalitet stundvis. :mad:

Hmm, hoppas de inte gjort det sämre i år då.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Riktigt bra race :rock

Rea är nog mannen att slå även iår.
Frågan är om Sykes också hade problem med framdäcket som några andra hade. Han var ju bra med i inledningen.

Kul att se att Hondan hänger med bra. Förhoppningsvis ser vi Hayden med lite längre upp när han blivit varm i kläderna. VDM är ju annars rolig att se en riktig All in kille :)

Även kul att Ducati och Yamaha verkar hänga med bra. Kan bli en riktigt bra säsong detta :tummenupp

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Rea igen ja. Synd att inte Hayden blev trea det hade vart kul. Men e han så här bra redan kanske det kommer under säsongen. Även om jag vet att man inte ska dra för stora slutsatser av de två första racen.

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Förra året var det samma plattform som MotoGP hade för ett par år sedan.
Funkade bra för mig iaf.

Hmm, hoppas de inte gjort det sämre i år då.

Jag kör med Eurosportplayer på HTPC:en tillsammans med unlocator (dns-service) så jag kan kolla på Brittish Eurosport. De har studiouppföljning och lite roligare kommentatorer, sen tillkommer ju täckningen för BSB när den drar igång. Dessutom har de en hel del äldre race man kan kolla på också både wsb och bsb. Reklamen slipper man ju inte ifrån men funkar bra med godtagbar kvalitet. C.a 140 spänn i månaden om man kör på månadsbasis inklusive unlocator.

/R

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Qatar 2015 va ju bara en slump;)

Ja helt klart han hade inte en chans resten av säsongen :D

Tänkte snarare på att Eugene vann första racet på Sukkan förra året. Det blev inte tongivande för hans fortsättning direkt

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kör med Eurosportplayer på HTPC:en tillsammans med unlocator (dns-service) så jag kan kolla på Brittish Eurosport. De har studiouppföljning och lite roligare kommentatorer, sen tillkommer ju täckningen för BSB när den drar igång. Dessutom har de en hel del äldre race man kan kolla på också både wsb och bsb. Reklamen slipper man ju inte ifrån men funkar bra med godtagbar kvalitet. C.a 140 spänn i månaden om man kör på månadsbasis inklusive unlocator.

/R

Mmh, jag kör med deras egna streaming, funkade bra idag och igår för mig.
De har bytt ut kommentatorerna nu med. Kostar 650 svenska pengar för hela säsongen. Fast, då får man ju bara wsbk.

Hoppas Rea inte är lika överlägsen den här säsongen, blev lite tråkigt att kolla förra året.

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag tycker deras videopass funkar precis lika bra som motogp. Det som skiljer är att FP inte sänds.

Sjukt bra race så här i premiären. Allra bäst var Supersport. Men vad hände med Sofuoglu? Han snackade om att hans bakdäck hade sprängts. Hittar inga nyheter om det.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag tycker deras videopass funkar precis lika bra som motogp. Det som skiljer är att FP inte sänds.

Sjukt bra race så här i premiären. Allra bäst var Supersport. Men vad hände med Sofuoglu? Han snackade om att hans bakdäck hade sprängts. Hittar inga nyheter om det.

Finns bilder på Twitter mm. Punka i bakdäcket, ett stort däckstycke som släppt helt.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping