WSBK Phillip Island 2016

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
jeflar! skönt att han klara sig bra!

Bra racing denna helg! Skönt att det inte fanns några reklamavbrott och skit på eurosport. Kanske blir bra sändningar i år?

Det är så jävla skönt med motorcykel racing på TV igen! 2 veckor sen smäller det igen!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja helt klart han hade inte en chans resten av säsongen :D

Tänkte snarare på att Eugene vann första racet på Sukkan förra året. Det blev inte tongivande för hans fortsättning direkt

Nja det blev lite väl grönt i WSBK, dock väldigt kul för Rea, undra om honda kommer tillbaka i år.. vore ju lite kul, som ducce/honda motogp, Calle.

Fan att inte viasat har Eurosport..

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
skulle se reprisen nu på morgonen som eurosport flagga för mellan 08.00 - 09.00. Förvådnad att de kör tysk fotboll! näää, dock alltid lika irriterande att de aldrig kan få synk på vad som sänds vs tablå

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
skulle se reprisen nu på morgonen som eurosport flagga för mellan 08.00 - 09.00. Förvådnad att de kör tysk fotboll! näää, dock alltid lika irriterande att de aldrig kan få synk på vad som sänds vs tablå

det är jobbigt som fan, därför kör jag med en inspelningsbar box. Spelar in allt runtomkring superbike tiden på tablån. Måste snabbspola genom skitsporter men missar iaf inte riktiga sporten på det viset.

apropå viasat och eurosport, kommentatorerna på eurosport är mycket bättre tycker jag. Speciellt när de visar endurance. Flytta över de till motogp också!

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Tack Rash

Det där var ju helt sjukt! Det borde de kolla på om det var ett defekt däck från Pirelli. Fan, jag kör ju Pirelli!! :näsblod

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tack Rash

Det där var ju helt sjukt! Det borde de kolla på om det var ett defekt däck från Pirelli. Fan, jag kör ju Pirelli!! :näsblod

Phillip Island har alltid slitit något sjukt på däcken. Inte första gången Sofuoglu råkat ut för problem med däcken. Några år sedan sa han några väldigt väl valda ord på presskonferensen som inte var populärt så klart.

Därefter har man ju även i MotoGP haft strul, minns två år sedan då de fick köra Max 10 varv och därefter in i depå för att byta däck. Då Hondas team hade svårt att räkna till 10... Hahaha

Nåja, tror nog inte att man ska vara särskilt orolig för Pirelli-däcken. Även om sånt där inte är särskilt imponerande så klart..

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Phillip Island har alltid slitit något sjukt på däcken. Inte första gången Sofuoglu råkat ut för problem med däcken. Några år sedan sa han några väldigt väl valda ord på presskonferensen som inte var populärt så klart.

Därefter har man ju även i MotoGP haft strul, minns två år sedan då de fick köra Max 10 varv och därefter in i depå för att byta däck. Då Hondas team hade svårt att räkna till 10... Hahaha

Nåja, tror nog inte att man ska vara särskilt orolig för Pirelli-däcken. Även om sånt där inte är särskilt imponerande så klart..

Ja det har du rätt i; det är ju känt att PI sliter däck som ingen annan bana. Men det här var ju nåt annat! Punka och däcket går av fälgen.

Var det 2014 som det var problem med att det lossnade stora bitar av däck i motogp, bridgestone har jag för mig?

I det här fallet tänker jag ändå att det väl måste vara ett defekt däck eller att det blivit skadat på nåt sätt. Någon kontakt med annan förare noterade inte jag men man vet aldrig.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping