WSBK race PhilipIsland, årets första race *spoilervarning*

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
är inte du på plats och tittar,du sitter väl ändå fast på den ön och glor väl?

Det hade varit kul men det är två timmars flygning och sedan hyrbil och två timmar till att ta sig dit. Kan lika gärna åka till vilket race som helst i Europa = lika nära.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Checa var grym:tummenupp..... han har inte kört så bra på länge... att det var sådan snurr på privat duccarna, förvånade:va.... trode dom tappat mot konkurenterna.... sukan riktigt snabb som förra året:yoparty, men körde några km extra med den kurvtagningen:D

Jag satsade inte 1500kr :Bugar:fyllisar puuuuu vilken tur:tuttar

Jag är ganska säker på att witham sa att Althea har tagit över shakey`s hojar från BSB vilket gör det hela än mer imponerande.
En 39-åring på en 2 år gammal BSB hoj smiskar fabriks ducce modell-10.

Det måste vara lite pinsamt för haga och fabrizio.
Bara att bita ihop å komma igen.

Annars besviken på Aprilias resultat i helgen. Trist!
GO APRILIA !

Mvh

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Tycker det va ytterst väntat, visade ju enorm mognad på Stiggy hojen förra året.
Han tar titeln.

...just så.......efter förra året så förväntar jag mig att Haslam skall vara en av de som gör upp om titeln i år....

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Håller med. En skräll är vad det är.

Nää det tycker inte jag heller, som många andra här. Tippade tidigare att titeln skulle stå mellan Haslam och Rea. Rea fick väl ingen superstart på säsongen. Men han kommer nog igen under säsongen, det är jag 100 på:)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Läskig krash av Vermeulen. Han verkar ha klarat sig utan frakturer eller andra allvarliga skador. Krashen berodde på växellådan, enligt en källa.

Chris was checked over by the track medics, and was found to have suffered heavy bruising to his right leg and had also damaged a finger.
...
Chris Vermeulen: “I was feeling positive for the race after our two-day test and qualifying sessions. In both races I had really good starts but in the first race I lost the front early on when lying 7th and in race two I had a problem that resulted in a high-speed crash. I’m bruised and battered but am feeling OK, considering the speed of the crash. I had heavy impact on my lower right leg and my finger is pretty smashed up. The preliminary X-rays have shown no breaks but for a precaution I am heading to Melbourne for a more detailed MRI scan. I’m glad we have a month before Portimao, so I can ensure that I am back to full fitness.”

http://www.kawasaki-racingteam.eu/road-race/news.asp?Id=FEBCB7997

Chris Vermeulen is bruised, battered and swollen but on the mend after gear box failure at Phillip Island's Lukey heights
http://www.facebook.com/pages/Chris-Vermeulen/23015407083

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som vet vad som hände när Alex gick omkull? Han jaga väl ikapp Dell'omo och sen kom det upp att båda trillat, men Dell'omo kom imål till slut. Misslyckat omkörningsförsök i Hondaböjen?

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Julian Thomas & Jonathan Green, hette de kommentatorerna jag menade. Roligt när de showar till det lite. Saknar dem iaf :(

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024