WSBK / SS600 - Silly season 2009

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
RSV4 går som ett skollat troll...

Hm! Blårök vid start? Eller på väg in i depå:död Oljan har läckt ned i förbränningsrummen förbi ventiltätningarna? Eller läcker oljan in i förbränningsrummen förbi topplockspackningen... Skadade kolvringar? Ett kompprov! Jag tror iofs Shinya Nostalgitrippar på 2T :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tider, tack axxexs för tider och bilder. :)

1. Nakano (Aprilia RSV-4) 1.36.3 Nakano (Aprilia RSV-4) 1.36.3
2. Bautista (Aprilia 250) 1.37.1 Bautista (Aprilia 250) 1.37.1
3. Talmacsi (Aprilia 250) 1.38 Talmacsi (Aprilia 250) 1.38
4. Hoffmann (Aprilia RSV-4) 1.38 Hoffmann (Aprilia RSV-4) 1.38
5. Di Meglio (Aprilia 250) 1.38.8 Di Meglio (Aprilia 250) 1.38.8
6. Smith (Aprilia 125) 1.41.7 Smith (Aprilia 125) 1.41.7
7. Simon (Aprilia 125) 1.41.7 Simon (Aprilia 125) 1.41.7
8. Iannone (Aprilia 125) 1.42.5 Iannone (Aprilia 125) 1.42.5
9. Gadea (Aprilia 125) 1.43.2 Gadea (Aprilia 125) 1.43.2

05.jpg


20082411RSV4box_G.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hoffman kommer säkert att bli snabbare. Han som många andra ängnar sig åt det där med Supermotard körning vilket resulterade i 11 frakturer i hans högerfot och jag tror d va ett nyckelbensbrott så att han e uppe och kör e ju klart positivt överhuvudtaget.. Citat: "Thanks for the great effort Dr. Walther and Dr. Jäger" :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Aprilia RSV4 klockad i 177mph.

Simoncelli testar RSV4 för första gången. Först flygande 44.2, andra 42.0, tredje 40.5, dagens bästa 36.3.

Vissa har helt enkelt talang! Men han sa att han fortfarande föredrar 2-stroke...
Klart han föredrar tvåtaktare. :)
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Aprilia RSV4 klockad i 177mph.

Simoncelli testar RSV4 för första gången. Först flygande 44.2, andra 42.0, tredje 40.5, dagens bästa 36.3.

Vissa har helt enkelt talang! Men han sa att han fortfarande föredrar 2-stroke...

Stod det inget väsentligt? Har han klippt sig?? :tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kagayama fortsätter tydligen i Alstare Suzuki....

TEAM SUZUKI ALSTARE START 2009 EARLY

November 26-28, 2008

Team Suzuki Alstare have begun their preparations for the 2009 season with a three day test in Phillip Island Australia. Over three days, held in mostly good conditions, riders Yukio Kagayama and Max Neukirchner started to work with the all-new 2009 GSX-R1000 Suzuki at the demanding Australian circuit and understand the new bike. At the end of the three days, Yukio and Max had completed over 420 laps and had given a lot of valuable feedback to the team. Yukio managed to lap faster than his time earlier this year and Max was also on the pace.

Before the test, a team of Alstare's mechanics had spent the best part of two weeks in Japan building the bikes, before they were shipped to Phillip Island for the three day test. The bikes will now be sent to Kyalami circuit, South Africa, for the first official test for the 2009 season on 10-12 December.

Yukio
As the bike is new, there is much work to do - as you can imagine. I managed to do a short shakedown test in Japan before the bikes were sent to Phillip Island, so these tests were my second time on the bike. My first impression of the new bike is that it handles better than last year's bike, but we shall have to see if that is still the case once we develop it further. Of course, we tested many things these past three days and have done a lot of work with the chassis, suspension and different links. We tried different geometries and different swing-arm lengths - all the normal stuff. I started off trying to find the right balance of the bike for me to be comfortable and make it easy to ride and because of this we didn't use any of the electronics. We tried some different brakes on the second day and some long runs on day three to find out how the new bike affects the tyres and their consistency. All in all, I am happy because the tests went well, I had no crash and was faster than before here. Now we need to work on the rest of the bike and the electronics and be ready for the start of next season.

Max
I think that this bike handles better than my bike of last year and its chassis feels good. We did a lot of work, starting with the chassis, suspension, different swing-arms and links and generally I tried to get to know the bike and how it works. On the second day I had a crash on the fast left-hander before Lukey Heights. The front tyre had done 10 laps and the rear was new and I just lost the front end, but luckily all I did to myself was bruise my right elbow.
On day three we did some long runs to try and find a good set-up to conserve tyre life, but we didn't really do any work on the electronics because we wanted to understand what the bike was doing first. Each day, I got more confident in the bike and more comfortable. I am sure I would've gone faster at the end, were it not for a swing-arm that was a bit too long. But, I'm happy generally and looking forward to the next time on the bike and improving it for the start of the season.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om inte alla vet så är Brands Hatch borta från 2009 SBK kalender, åter är Imola.. Undrar: Inga SBK race i Japan! Vet någon hur man har resonerat?

March 1 Australia Phillip Island
March 14 Qatar Losail *
April 5 Spain Valencia +
April 26 Netherlands Assen +
May 10 Italy Monza +
May 17 South Africa Kyalami
May 31 United States Salt Lake City
June 21 San Marino Misano +
June 28 Great Britain Donington Park +
July 26 Czech Republic Brno +
September 6 Germany Nürburgring
September 27 Italy Imola +
October 4 France Magny-Cours +
October 25 Portugal Portimão +


* Saturday race
+ Includes Superstock 1000cc FIM Cup
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Dagens tider från Kyalami (där alla fabriksstall är representerade förutom Kawasaki):
1. Fabrizio (Ita-Ducati) 1'41"204 (66 laps)
2. Spies (Usa-Yamaha) 1'41"599 (46)
3. Neukirchner (Ger-Suzuki) 1'41"713 (69)
4. Haga (Jpn-Ducati) 1'41"730 (31)
5. Kagayama (Jpn-Suzuki) 1'41"755 (39)
6. Nakano (Jpn-Aprilia) 1'41"846 (51)
7. Biaggi (Ita-Aprilia) 1'42"446 (29)
8. Kiyonari (Jpn-Honda) 1'42"744 (62)
9. Corser (Aus-Bmw) 1'42"975 (33)
10. Xaus (Spa-Bmw) 1'43"274 (41)
11. Checa (Spa-Honda) 1'43"418 (10)
12. Rea (GB-Honda) 1'44"496 (16)
13. Sykes (GB-Yamaha) 1'46"780 (16)

Spies imponerar, Sykes gav upp efter 16 varv (sjuk).
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bilder Kyalami.

bmw

r1

gsxr



















Tider dag två.

1. Fabrizio (Ita-Ducati) 1’40”256 (44 varv)
2. Neukirchner (Ger-Suzuki) 1’40”688 (50)
3. Haga (Jpn-Ducati) 1’40”709 (53)
4. Rea (GB-Honda) 1’40”842 (40)
5. Kagayama (Jpn-Suzuki) 1’40”959 (52)
6. Nakano (Jpn-Aprilia) 1’40”968 (42)
7. Checa (Spa-Honda) 1’40”995 (31)
8. Spies (Usa-Yamaha) 1’41”049 (38)
9. Biaggi (Ita-Aprilia) 1’41”077 (56)
10. Kiyonari (Jpn-Honda) 1’41”412 (84)
11. Corser (Aus-Bmw) 1’41”986 (34)
12. Xaus (Spa-Bmw) 1’42”438 (40)
13. Sykes (GB-Yamaha) 1’42”933 (18)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Varför lägger ni in träningsrapporter i en silly season tråd? Är inte riktigt silly med rena fakta om tider lixom! :)

Trådarna blir +18 sidor långa å helt omöjliga att hitta det man vill hitta sen vid ett senare tillfälle..

Bättre med fler trådar som har specifika rubriker tycker jag. Eller det är bara jag som tycker så? :rolleyes: :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
#3 Aprilian ser hungrig ut, frågan är hur hungrig föraren är om inte testtiderna/placeringar förbättras!!??
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Varför lägger ni in träningsrapporter i en silly season tråd? Är inte riktigt silly med rena fakta om tider lixom! :)

Trådarna blir +18 sidor långa å helt omöjliga att hitta det man vill hitta sen vid ett senare tillfälle..

Bättre med fler trådar som har specifika rubriker tycker jag. Eller det är bara jag som tycker så? :rolleyes: :)

Det finns en vinterteststråd.... Försökte lägga saker där - men blev motarbetad med samma inlägg här.... o denna e sticky.

Jaja... vad e inte en bal på slottet.........
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Team Stiggy har vart och testat på Cartagena...verkar ju lovande

21.12.2008
Team Stiggy WSBK complete successful pre-season test in Cartagena.
Team Stiggy Racing Honda World Superbike 2009 riders Leon Haslam and Roby Rolfo completed their second pre-season test at Cartagena circuit in southern Spain today. The two-day test was arranged for the riders to try out their newly developed ORAL engines together with Magnetti Marelli electronics on their CBR 1000RR Hondas.

Leon Haslam
After these two days of testing my feelings are only positive. The team work extremely well together and the crew are just great. The atmosphere in the team is fantastic. This test was focused on finding out as much as possible about the engines as well as the electronics. I think we pulled that off pretty well because we improved the bike and our lap times after every pit stop. My bike already feels better than a lot the bikes I rode in the past. The engine feels strong and has a lot of potential for sure. I'm really looking forward to the next test and the 2009 season.

Roby Rolfo
My feeling with the team is really good. It's a very experienced team and I'm very pleased with my crew chief and everybody else. Over the two days we managed to improve the bike and the rideability a lot. Today we worked on the engine characteristics and found out a lot of important information. I have to say the engine feels very powerful and smooth. The brakes and suspension work well and I found myself very comfortable on the bike. Although we need more time to improve in some areas, I feel very positive about next season.

Johan Stigefelt (Team Manager)
One of the main reasons for testing this weekend was for the riders and the team to understand and try our newly built Oral engines in combination with the Magnetti-Marelli electronic system. It was also important for the riders to get fully comfortable with their bikes, such as finding the right riding positions etc. I would like to say that I'm very pleased with our progress and development over these two days. The riders seem satisfied so far and both see great potential in the machinery, so that's great. We now have a better understanding of which direction to continue working on before the next test in Portugal and then the first race in March. Last, but not least, I just want to say a huge thanks to all our suppliers who really came together and helped us out getting everything ready in time for this test.

The next test for the team will be in Portimao, 23-25 January 2009.


Team Stiggy would like to wish everybody a Happy Christmas and New Year. See you in 2009!
 

Bifogat

  • 13244-HaslamCartTest200.jpg
    13244-HaslamCartTest200.jpg
    54.1 KB · Visningar: 303
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några nya ändringar/tillägg i reglerna.
http://www.fim.ch/sec/documents/f_6142.pdf

Om man inte klarat kvalgränsen kan man få lov att köra om man på på en träning kört innom kvalgräns % från den snabbaste föraren då.

Spiller en förare olja på banan och det påverkar passet blir man straffad!

Alla cyklar rekomenderas ha en röd varningslampa ifall motorn tappar oljetryck.

+ lite till.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nu när snacket om Rossi skulle köra ett race i WSBK så har nån på FIM fått för sig att dom kanske ska skriva in en klausul om att man inte får köra i andra VM-klasser samma år. Man har haft en sån regel innan men som togs bort för bara något år sen. Men just nu kan tex Rossi om han vill köra både 250GP och MotoGP om han vill på en helg. Eller hoppa in i WSBK. Man har mer av sånna här klausuler innom bilsport om att inte få hoppa mellan klasserna.

Skulle tro att aprilia mer än gärna kommer bli jobbiga mot DORNA om dom behöver. Gissar att dom ser till att sina förare kommer gå till WSBK före MotoGP nu. Simonchelli, Bautista & co...
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top