WSBK/WSS- 2007 - Philip Island Round 2

sandstream

Guest
På söndagmorgon är det dags igen för WSBK/WSS och den här gången sänds det mesta live av Eurosport.

Corser vann första racet 2006 och kraschade i ledning i det andra om jag inte minns fel (Barros höll på att köra över Corser). Bayliss vann race 2.

- Frågan är om Corsers Yamaha har vad som krävs för att slåss om vinst?
- Kommer Max att dominera och krossa allt med en dubbelseger?
(Nej Bingo, du behöver inte svara ;) )
- Har Ducati lyckats trolla fram mer effekt på en vecka?

Eurosport
Söndag: 02:00 - WSBK - Race 1 (Direkt)
-----"-----: 03:00 - WSS - Race (Direkt)
-----"-----: 04:30 WSBK - Race 1 (Repris)
-----"-----: 08:00 WSBK - Race 2 (Eftersändning)

Eurosport 2
Söndag: 10:00 - WSBK - Race 1 (Eftersändning)
-----"-----: 10:45 - WSS - Race (Eftersändning)
-----"-----: 11:15 WSBK - Race 2 (Eftersändning)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
(Nej Bingo, du behöver inte svara ;) )
Behöver jag väl visst det :mad:

Nä, jag har ingen aning - mer än att han inte kommer att skänka bort segern utan strid. Det ska bli riktigt kul att se för det kommer nog att bli en seriös kubbning. Bayliss kommer igen och liksom Corser har han hemmabana här. Jag gissar att dessa tre kommer att kriga i täten, ev tillsammans med Toseland. Han känns som den minst givna vinnaren i det sällskapet, trots den grymma körningen i helgen. Det skulle vara kul om någon Kawa kunde tränga sig in och slåss i täten också.

Ajja, ska bli kul att se. Skulle Biaggi vinna så kommer jag att skratta mig harmynt, av en anledning som jag inte tänker avslöja :D

sandstream

Guest
I WSBK kan man väl på sin höjd bli prins men fortsätt ni mer era superlativ om ni mår bättre :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du menar frågorna i första inlägget?
Ja, vilka annars :va

"- Frågan är om Corsers Yamaha har vad som krävs för att slåss om vinst?
- Har Ducati lyckats trolla fram mer effekt på en vecka?"

sandstream

Guest
Ja, vilka annars :va

- Frågan är om Corsers Yamaha har vad som krävs för att slåss om vinst?
- Har Ducati lyckats trolla fram mer effekt på en vecka?"
Eftersom du citerade ett annat inlägg trodde jag kanske att det var något fyndigt som jag missade.

1. Jag tror inte att Corser vinner något av racen men han kan säkert komma på pallen i båda.

2. En dubbelseger finns helt klart inom räckhåll för Max men jag tror "bara" han vinner ett av loppen.

3. Ducatin kommer inte att hänga med riktigt men Bayliss är grym på PI så på ren vilja kan han nog vinna ett av loppen. Tror kollegan Lanzi får det svårare.

Vill återigen höja ett varningens finger för Toseland som kom 2:a och 3:a förra året på PI. Han kommer förhoppningsvis ge Max, Bayliss och Corser en rejäl match.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Max vinner första racet och Nitro-Nori det andra. Så är'e! :tummenupp

sandstream

Guest
Vilken söt kudde Max har bakom rumpan på sin K7:a :hihi

Bifogat

• sh_biaggi_kudde.jpg
    sh_biaggi_kudde.jpg
    127.7 KB · Visningar: 208

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag undrar om det verkligen är effektbrist Ducatin lider av, i alla fall så tror jag Troy Bayliss blir riktigt farlig, Phillip Island som bana har inte mycket gemensamt med Qatar förutom att det går svinfort på rakan och med sina långa ultrasnabba svepande böjar har den alltid gynnat duktiga förare med välinställda chassin framför effektmonster.

Max Biaggi kan banan och har den som en av sina favoriter, vem minns inte hans målfotoduell med Rossi 2001? Han får efter förra helgens uppvisning finna sig i att vara storfavorit.

Jag tror också Haga kommer blanda sig i tätstriden denna gång.

Corser kommer ta pole, men kommer inte räcka till mer än möjligen pallen. Toseland är den ende som kan spräcka min ledartrojka om alla de tar sig i mål tror jag.

Dr.Bike

Guest
1. Jag tror inte att Corser vinner något av racen men han kan säkert komma på pallen i båda.

Vill återigen höja ett varningens finger för Toseland som kom 2:a och 3:a förra året på PI. Han kommer förhoppningsvis ge Max, Bayliss och Corser en rejäl match.

Helt riktigt, Corser vinner inget av löpen, Biaggi har fått prestationsångest, och Toseland kommer kanske kanske vinna ena loppet.
Det andra vinner hans revansch-sugne teamkompis Rolfo! ;) *jepp såere*
(försöker se lika självsäker ut som alla andra... :D)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vilken söt kudde Max har bakom rumpan på sin K7:a :hihi

Jag gillar bredden på mållinjen! :)

Finns rätt många sånna på Svenska banorna som är lite väl smala och slitna i färgen så man inte ser var den är på tv och kan t.o.m vara lite svår för förare att se..

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag gillar bredden på mållinjen! :)

Finns rätt många sånna på Svenska banorna som är lite väl smala och slitna i färgen så man inte ser var den är på tv och kan t.o.m vara lite svår för förare att se..

Ha ha, det hade jag inte en tanke på och nu när du nämnder det så framstår alla mållinjer jag själv passerar så fjuttiga, som om det vore målade med en tandborste. Det där är vad jag kallar en mållinje.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...