WSBK/WSS- 2007 - Qatar Round 1

sandstream

Guest
Så var det äntligen dags för RR-säsongen att dra igång för de stora pojkarna :)

Första rundan körs på banan i Qatar nu på lördag, 24/2.
Förra året vann Toseland första racet, Corser det andra i WSBK och Charpentier WSS.

Eurosport verkar inte direkt hårdsatsa på den första helgen men vi får iaf se loppen, om än inte i direktsändning:
Lördag 24/2 - Eurosport 15:00 - WSBK (Race 1?)
Söndag 25/2 - Eurosport2 11:45 - WSS (Race)
Söndag 25/2 - Eurosport2 12:30 - WSBK (Race 2)
Måndag 26/2 - Eurosport 12:30 - WSS (Race)

Last edited:

UFFE ISAKSSON

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR1000-05
Wsbk

Så var det äntligen dags för RR-säsongen att dra igång för de stora pojkarna :)

Första rundan körs på banan i Qatar nu på lördag, 24/2.
Förra året vann Toseland första racet, Corser det andra i WSBK och Charpentier WSS.

Eurosport verkar inte direkt hårdsatsa på den första helgen men vi får iaf se loppen, om än inte i direktsändning:
Lördag 24/2 - Eurosport 15:00 - WSBK (Race 1?)
Söndag 25/2 - Eurosport2 11:45 - WSS (Race)
Söndag 25/2 - Eurosport2 12:30 - WSS (Race 2)

Skall bli intressant att se Max på nya GIXXERN.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Fan att de alltid skall visa Supersport i ES2 :gnissla

Vill ju följa Team Stiggy's och Milanovic's framfart :yoparty

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tragiskt att jag inte får se Kejsarens seger. Den första i en lång radda. Fy fan vad han ska rijera :fakta

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Klart mest spännande i helgen är att se hur det går för Skägget. Det kan vara avgörande för hur hela säsongen ska te sig.
Annars av personligt intresse är kaworna i SS, samt Stiggys team och Nico.

sandstream

Guest
Klart mest spännande i helgen är att se hur det går för Skägget. Det kan vara avgörande för hur hela säsongen ska te sig.
Absolut!
Max verkar ju inte vara direkt stabil när det inte går som han vill och blir det inte topplaceringar direkt lär han väl som vanligt leta efter en syndabock.

Personligen tror jag att Bayliss vinner i år men det vore ju kul om Suzuki och kanske Yamaha kunde utmana om segern.

Bara hoppas att inte Haga gör om samma sak som förra året i Qatar :gnissla

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Absolut!
Max verkar ju inte vara direkt stabil när det inte går som han vill och blir det inte topplaceringar direkt lär han väl som vanligt leta efter en syndabock.
Pffft! Han är stabil som en järnvägsskena. Lika hård också. Det kvittar om han bara kommer två eller trea i de första loppen, han kommer ändå att vinna i stor, ja rent av i kejserlig, stil. Aaaaaahhhhh, det skall bli så roligt att se.

Edit: ska det ju inte alls bli. Jag har inte Eurosport :mad: :D

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Pffft! Han är stabil som en järnvägsskena. Lika hård också. Det kvittar om han bara kommer två eller trea i de första loppen, han kommer ändå att vinna i stor, ja rent av i kejserlig, stil. Aaaaaahhhhh, det skall bli så roligt att se.

Edit: ska det ju inte alls bli. Jag har inte Eurosport :mad: :D

Ingen som kan spela in det digitalt så man kan se det då? PLEASE?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om ni väntar lite så kanske jag lyckas göra någon deal med www.worldsbk.tv. Har dom på tråden (email) just nu. Jag har iaf EuroSport, men inte EuroSport 2 tyvärr. Många har inte EuroSport alls.

sandstream

Guest
Sluta nu, jag kommer ju sitta framför TV:n och hoppas att han gör bort sig bara för att kunna tracka dig sen :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sluta nu, jag kommer ju sitta framför TV:n och hoppas att han gör bort sig bara för att kunna tracka dig sen :D
Och varför tror du att jag hoppas at han vinner i stor stil?

Det finns oanade mängder uttalanden att äta upp på forumet :lol

sandstream

Guest
Och varför tror du att jag hoppas at han vinner i stor stil? Det finns oanade mängder uttalanden att äta upp på forumet :lol
Som när en RR-estet skrev att Biaggi skulle toura hem WSBK med bakelitdäck? :hihi

Tror jag vet en kille från Karlstad-trakterna som håller alla fingrar han kan i kors för att "Skägget" ska misslyckas :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...