WSBK & WSS - Silly Season 2008

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
då börjar det:

Biaggi har redan signat för Alstare Suzuki?
http://www.crash.net/home.htm?cid=5

annars har väl Bayliss, Xaus, Toseland, Haga och några till
fortsatt kontrakt för nästa år med samma stall.
Nån som orkar göra en lista?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag börjar väl lite med de starka stallen så får vi fylla på eftersom
nån annan får fixa WSS-listan

Ducati Xerox
Troy Bayliss
Lorenzo Lanzi

Yamaha Italia
Noriyuki Haga
Colin Edwards
Andrew Pitt

Ten Kate Honda
James Toseland
Karl Muggeridge

Alstare Suzuki Corona
Troy Corser
Max Biaggi
Yukio Kagayama

Klaffi Honda
Alex Barros

PSG-1 Kawazaki
Regis Laconi
Fonzi Nieto
Chris Walker

DFXtreme Honda
Michel Fabrizio

Sterilgada Ducati
Ruben Xaus
Lorenzo Lanzi

Yamaha France
Norick Abe
Andrew Pitt
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Barros till Tenkate
Kawa blir "riktigt" fabriks-stall, vilka som aspirerar på en plats där är ju anybodys guess, men Walker är mitt tips.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
semper skrev:
2450432 skulle inte toseland köra för d'antin i gp? eller kanske jag som drömt?


Det var på tal, men han fortsätter hos Ten Kate Honda istället, hoppas på en RC211V (RC212V, RC211V Evo?) 2008.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Edwards till WSBK ?? :confused:

Tråkigt om det skulle bli så :(
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Supermoto skrev:
2450555 Edwards till WSBK ?? :confused:

Tråkigt om det skulle bli så :(
Han gör ju inte så mycket för att visa att han ska vara kvar i GP. Stabil men inte det där lilla extra. Dessutom behöver Yamaha få in yngre förmågor innan Rossi slutar.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det ska bli kul att se Skägget toura hem WSBK-mästerskapet. Allt enligt mästertalibanen.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
update 1.01

Ducati Xerox
Troy Bayliss
Lorenzo Lanzi

Yamaha Italia
Noriyuki Haga
Colin Edwards
Andrew Pitt

Ten Kate Honda
James Toseland
Karl Muggeridge
Alex Barros

Alstare Suzuki Corona
Troy Corser
Max Biaggi
Yukio Kagayama

Klaffi Honda
Alex Barros

Team Kawazaki
Regis Laconi
Fonzi Nieto
Chris Walker

DFXtreme Honda
Michel Fabrizio

Sterilgada Ducati
Ruben Xaus
Lorenzo Lanzi

Yamaha France
Norick Abe
Andrew Pitt

Yamaha America
Colin Edwards

frågan är väl som ska köra me Bayliss på fabriks-Ducce

Lanzi har varit en besvikelse.. Xaus körde stark i Assen men
har skadeproblem och ska ha ett år kvar på kontraktet med Sterilgada
(han har blivit lovad en bättre hoj av fabriken)

Hodgson ska vara kvar i AMA så

Fabrizio? LaVilla? eller får Lanzi en chans till?
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gustav O skrev:
2450540 Det snackades om det under racet i går.
ja om man hör det från de engalska kommentatorerna så får det anses som hyffsat trovärdigt.

Lavilla? han borde ju vara på väg tillbaka till VM.

och vart blev det av de två MW teamen det ryktades om i våras?
 
Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Har läst någonstans att Hodgson skulle vara på väg till SBK och Ducati, men det kanske bara var hans egna dagdrömmar?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lord Melchet skrev:
2450945 Har läst någonstans att Hodgson skulle vara på väg till SBK och Ducati, men det kanske bara var hans egna dagdrömmar?
I senaste Motorcycle Racer skriver han själv att han pratar med flera team men att Ducatis fabriksteam är hans förstaval, frågan är ju om han är Ducatis andraval bredvid Bayliss.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Gustav O skrev:
2450950 I senaste Motorcycle Racer skriver han själv att han pratar med flera team men att Ducatis fabriksteam är hans förstaval, frågan är ju om han är Ducatis andraval bredvid Bayliss.
Det kan man fundera på.
Han har väl gjort OK men absolut inga stordåd i AMA.
Han talade när han åkte till AMA att han skulle bli "historisk" genom att ta titeln i AMA och bli den ende som tagit trippeln AMA-BSB-WSBK.
Nu blev det inte så och han är nu " bara " en f.d.världsmästare från den tid då WSBK var i sin mest uttalade kräftgång.
Jag hade satsat på Lanzi en säsong till.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lord Melchet skrev:
2451002 Det kan man fundera på.
Han har väl gjort OK men absolut inga stordåd i AMA.
Han talade när han åkte till AMA att han skulle bli "historisk" genom att ta titeln i AMA och bli den ende som tagit trippeln AMA-BSB-WSBK.
Nu blev det inte så och han är nu " bara " en f.d.världsmästare från den tid då WSBK var i sin mest uttalade kräftgång.
Jag hade satsat på Lanzi en säsong till.
I AMA får de inte byta vevaxel så deras motorer är svagare än i WSBK men visst har hasn sejour inte varit vad han hoppades.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
skulle inte baylis sluta efter detta?

Hodgeson om sina planer för nästa år, från superbikeplanet:
Without Putting Too Fine A Point On It ...
hodgson probbaly not riding for foggy next year
by dean adams
Sunday, September 03, 2006
Former racer Richard Chambers is here this weekend working as the track's pit reporter for the PA system. He just did a short interview on the grid with Parts Unlimited Ducati rider Neil Hodgson. The interview culminated with Richard asking the former British and World Superbike champion if he'd considering a ride with Carl Fogarty next year.

Hodgson replied, on the track PA, with this comment: "Do you know what? I'd rather eat my own feces than ride for Carl Fogarty."

Neil, buddy, we will miss you next year.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
vad händer med Foggys stall då?
snacket om motogp tystnade, men han behöver nya hojar i WSBK
också... duccar?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
gthyni skrev:
2453303 vad händer med Foggys stall då?
snacket om motogp tystnade, men han behöver nya hojar i WSBK
också... duccar?
Hodgesons bajskommentar tyder ju på det.

men fan vet om jag inte hört ett litet rykte om satellit suzuki..
minns ej riktigt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top