WSS SUPERSTOCK 1000 Silverstone

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
dem visar inte de som ligger där bak i bottenstriden, lundh tappar placeringar fortare än du hinner räkna till 2, svagt kört enligt mig!

Tvärtom tycker jag :7peta
Knappt hunnit känna på cykeln och knappt 2 sek per varv efter :yoparty
Alla nordbor gjorde bra ifrån sig :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tvärtom tycker jag :7peta
Knappt hunnit känna på cykeln och knappt 2 sek per varv efter :yoparty
Alla nordbor gjorde bra ifrån sig :)

hur många tester/race tror du att han behöver för att "vänja" sig vid den nya hojen? kommer lundh att ligga top 10 de återstående racen när han hittat rätt inställningar? själv hoppas jag men tvivlar på det.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
hur många tester/race tror du att han behöver för att "vänja" sig vid den nya hojen? kommer lundh att ligga top 10 de återstående racen när han hittat rätt inställningar? själv hoppas jag men tvivlar på det.[/QUOTE

Jag tror mig se att han har ökat i fart, så topp 10 verkar för mig helt rimligt tvivlar inte det minsta! Vi/du skall ha i åtanke att han kör mot de bästa i världen!!!

Dock så är det bara ett inhopp vad jag förstår, men hoppas han fortsätter i denna roliga serien, ingen blir gladare än jag :)
(fast jag vill att han kör Superbike såklart)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Alla klasserna bjöd på riktigt bra underhållning :yoparty
Hela superbike-superstock-supersport serien är så mycket bättre!
Dorna borde slå över på British Eurosport nästa styrelsemöte och lära sig något..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tror mig se att han har ökat i fart, så topp 10 verkar för mig helt rimligt tvivlar inte det minsta! Vi/du skall ha i åtanke att han kör mot de bästa i världen!!!

Dock så är det bara ett inhopp vad jag förstår, men hoppas han fortsätter i denna roliga serien, ingen blir gladare än jag :)
(fast jag vill att han kör Superbike såklart)

självklart vill jag ju också att det ska gå bra för lundh det är inte det men när man börjar hatta runt bland team, klasser och olika motorcyklar är det svårt att få ngn kontinuitet och bli konkurrenskraftig i sin körning!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
självklart vill jag ju också att det ska gå bra för lundh det är inte det men när man börjar hatta runt bland team, klasser och olika motorcyklar är det svårt att få ngn kontinuitet och bli konkurrenskraftig i sin körning!

Han väljer ju själv vart han vill köra, tror inte han hoppade av moto 2 för skojs skull!!!
Jag ser honom hellre i supersporten än i moto2 alla dagar i veckan :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Han väljer ju själv vart han vill köra, tror inte han hoppade av moto 2 för skojs skull!!!
Jag ser honom hellre i supersporten än i moto2 alla dagar i veckan :)

Nej, det är jag som bestämmer vart han skall köra! Klart som fan han bestämmer men det är svårt att få kontinuitet i körningen om det hattas fram å tillbaka mellan olika klasser, hojar och team, han får köra vilken serie som helst det skiter jag i bara han vinner:)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Nej, det är jag som bestämmer vart han skall köra! Klart som fan han bestämmer men det är svårt att få kontinuitet i körningen om det hattas fram å tillbaka mellan olika klasser, hojar och team, han får köra vilken serie som helst det skiter jag i bara han vinner:)

Självklart trodde jag att det var du som bestämde:rolleyes:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tack *BigRed*! :tummenupp

Riktigt bra första race, 15 i tätklungan efter halva racet = Moto3 klass! :)

Hur mycket "standard" är cyklarna? Egen elektronik? Chassi?
På Silverstone var WSBK ca 2-3 sek långsammare än MototGP, är det ungefär skillnaden?

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Tack *BigRed*! :tummenupp

Riktigt bra första race, 15 i tätklungan efter halva racet = Moto3 klass! :)

Hur mycket "standard" är cyklarna? Egen elektronik? Chassi?
På Silverstone var WSBK ca 2-3 sek långsammare än MototGP, är det ungefär skillnaden?

Inget är standard,

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Ramen är väl standard (inte svingen) och blocket på motorn?

Jo standard ram i reglemente. I verkliogheten med justerbar svinginfästning, specialbyggd på fabriken för att få rätt böjstyvhet och flex vid rätt punkter ex styrhuvud, rambalkar samt svinginfästning.
På Yamaha R1 som Spies vann med 2009 var tanken och bakramen helgjuten i ett stycke med tanken undersadeln, likheten var större med en M1 än med R1.

Finstudera en bild på en Superbike och en std hoj på ramen och motorn och se om det finns 5 rätt. Troligen inte. Om du ser den live är skillnaden ännu större. Vem vet tex vilken väg Spies motor roterade gick den baklänges som M1 eller den vanliga vägen?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ramen är väl standard (inte svingen) och blocket på motorn?
Rätt. Ramen är original, men får modifieras, vilket man troligen gör med stor försiktighet. Gäller även motorblocket.

Egentligen tycker jag att idén med Superbike har gått förlorad. Det vore fan så mycket roligare och fascinerande att se världens bästa förare tävla med hojar som endast är nödvändigt modifierade för bankörning: däck, bromsslangar, ergonomi.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras