www.fireblade.se

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
freddexwing skrev:
He he... så kan det gå.

Finns det några som skulle vara sugna på att moderera lite på en ev firebladesida får ni gärna hojta till. :)

/fredde
jag är inte främmande (trots att jag kör ducati)...

hade kodat hela sidan i php med perfekta medlemssidor och ett schysst forum. desvärre så är det borta sedan en hdd-krash.

men php kan jag ju fortfarande så :tummenupp

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
CJ900RR skrev:
jag är inte främmande (trots att jag kör ducati)...

hade kodat hela sidan i php med perfekta medlemssidor och ett schysst forum. desvärre så är det borta sedan en hdd-krash.

men php kan jag ju fortfarande så :tummenupp

Ja php lär det ju bli! :D

Får kanske återkomma i frågan... :)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Vad sägs om historik?
Alltid trevligt att läsa om när den första kom, vad som har ändrats under åren o.s.v, gärna bilder på varje årsmodell också :)

furiousrage

Min urBlaDe är min
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
fireblade
vore inte fel me lite tips o trix med meckandet..kanske ett gästboksforum eller liknande..

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
SFK Var bra ett tag, tills det gick ekonomi i det, när medlemmarna inte kom till bankörningarna lade mannen bakom det hela.

Sen blev det ett till försök med klubben, personen bakom den då försvann relativt spårlöst för 2 år sen efter nån olycka.

Eftersom jag själv hade lite kontakt med honom så la jag åtminstone in en del till Firebladeklubben på VTRforumet som jag driver (trots allt lite Honda ju ;) )

Men men.. fireblade.se verkar ju trevligt ;)

Ta kontakt med Honda Sverige isåfall, bli märkesklubb, arrangera bandagar.. och vips så gäller Honda märkesförsäkringen! (IF)

Jag provade förra året, klent intresse för det men nya friska tag kanske fixar det?

//håkan

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Honda VTR SP1 2001
har du kommit på vad du skall göra med sidan. lite nyfiken??? :)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är väl smartast att börja med ett forum, galleri och en databank över modeller. Samt kanske lite mektips och liknande.
Sen kan man ju dra ihop någon träff eller samåkning någong gång kanske. Gärna i lite olika delar av landet.
Man kanske kan samlas stort på tex. Bikemeet eller dyl.

Bara dumt att ensam ge sig in på att anordna bandagar. Eftersom det verkade vara där det föll en gång tidigare.

Vill du få det hela att rulla runt ekonomiskt. Så designa upp en logotype och tryck upp den på T-shirts och sweatshirts som du sedan säljer via hemsidan.

Har du medlemsavgift på själva sidan eller klubben så kommer medlemsantalet direkt bli mindre. Och mindre medlemsantal = sämre kunskapsbank och midre drag på forumet.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Tack för era ideer och synpunkter.

Tror upplägget kommer bli ett forum som kärna, "egna" sidor där man kan ladda upp bilder (och blogga?). En modellbank. Tekniska tips och sånt blir det helt klart!

Jag tror också att finiansiera det med lite tröjor och annat kul är en bra ide :tummenupp

Lite svettigt på jobbet nu så jag har ingen tidsplan direkt...

/Fredde

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
freddexwing skrev:

Tror upplägget kommer bli ett forum som kärna, "egna" sidor där man kan ladda upp bilder (och blogga?). En modellbank. Tekniska tips och sånt blir det helt klart!

Jag tror också att finiansiera det med lite tröjor och annat kul är en bra ide :tummenupp

/Fredde
nu har jag gjort mig av med monstret oxå och är fär närvarande helt neutral. funderar på en 954a till nästa säsong. bara och pm:a om du vill ha hjälp. jag har tid.

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
freddexwing skrev:

/Fredde

Jobbar du mycket fortfarande :confused: :D Har du fått några ideér ang "blade.se"

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag skulle gärna se en nerladdningssida fylld med manualer och microfiche

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Hejsan!

Jag tänkte faktiskt börja på den i helgen men Kakan™ släpade hem massa polare så det blev middag och raj raj istället, igår var jag mest bakis...

Dr Bike, jupps, en filarkiv får det bli! :)

/fredde

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
freddexwing skrev:
Hejsan!

Jag tänkte faktiskt börja på den i helgen men Kakan™ släpade hem massa polare så det blev middag och raj raj istället, igår var jag mest bakis...

Dr Bike, jupps, en filarkiv får det bli! :)

/fredde

å men såklart det ska finnas en fireblade sida ,
jag blir medlem direkt om jag nu får :rodnar

Dr.Bike

Guest
VaRvStopPEt skrev:
Manualer, microfiche, foto och mektips eller?? Bla :va

Jag har några manualer till suzuki att bidra med :D

Ja precis! Ett mekarforum likt detta på sh, fast med mer struktur där det är uppdelat i ämnesområden - el - motor - chassie osv samt en BRA Faq sida.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024