Nu vet jag inte var TS bor, men MC-mässan i Gbg går ju av stapeln om ett par veckor. Där brukar det finnas det mesta, och ofta till riktigt bra priser. Plus alla fina hojar och prylar man kan kolla in!
Bra ide med MC-mässan ! Från 25e till 28e januari.
https://mcmassan.se/
Sundsvall ligger mitt i Sverige, ca 100 mil till Trelleborg i söder och lika långt till Treriksröset i norr !
Men bara ca 70 mil från Göteborg !
Med tanke på hur paket i allmänhet behandlas och ser ut när de kommer fram så skulle jag personligen ej köpa hjälm på postorder.
Hjälmarna har ju till butiken transporterats mellan diverse mellanhänder så.......ingen större skillnad.
Nu vet jag inte var TS bor, men MC-mässan i Gbg går ju av stapeln om ett par veckor. Där brukar det finnas det mesta, och ofta till riktigt bra priser. Plus alla fina hojar och prylar man kan kolla in!
Gjorde den föregående regeringen sig förtjänt av momsen ?
Jag måste vara den enda som ständigt missar alla fantastiska erbjudanden på mässan. Jag hör ofta talas om dem, men väl på plats tycker jag mest det är marginella rabatter på gamla hyllvärmare.
Personligen betalar jag hellre mer på nätet så man undviker momsbetalning till nuvarande regering.
Bodde inte du i Japan... eller var det USA? Är det i sådana fall detta lands regering som avses, eller ämnar du sluta flyga hit och köpa momsbetyngda vararor i Sverige och smuggla till nya hemlandet
Bodde inte du i Japan... eller var det USA? Är det i sådana fall detta lands regering som avses, eller ämnar du sluta flyga hit och köpa momsbetyngda vararor i Sverige och smuggla till nya hemlandet
Som pallgods ja!
Stoor skillnad. För övrigt var det en personlig reflektion! Vill man köpa på postorder så får man givetvis göra det.
Bara för att dryfta lite mer på ämnet och inte regeringsmoms och diverse avstick.
Vad säger ni, kunniga, om hjälmen från HJC modell FG-ST? Är hjälmar från HJC bra hjälmar?
Såg i ett test från Testfakta (maj 2017) att den gjorde bra ifrån sig, precis efter vinnaren Shoei NXR.
Större företag gör försäsongsbeställning av varor för att få rabatt. Kommer oftast i pallform Efter det brukar varor beställas i kolliform(lösa paket). Samma tokar som kastar paket levererar både till privatperson och företag.
Sen är det en jätteskillnad på vad man köper för hjälmmärke. En del märken är extremt snyggt och säkert paketerade och skyddade för paketmisshandell. En del märken har dom simmande i princip utan stötskydd i lådan.......
Personligen betalar jag hellre mer på nätet så man undviker momsbetalning till nuvarande regering.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|