www.kessekisses.com - Pålitlig eller inte

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Nu vet jag inte var TS bor, men MC-mässan i Gbg går ju av stapeln om ett par veckor. Där brukar det finnas det mesta, och ofta till riktigt bra priser. Plus alla fina hojar och prylar man kan kolla in!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu vet jag inte var TS bor, men MC-mässan i Gbg går ju av stapeln om ett par veckor. Där brukar det finnas det mesta, och ofta till riktigt bra priser. Plus alla fina hojar och prylar man kan kolla in!

Bra ide med MC-mässan ! :) Från 25e till 28e januari.
https://mcmassan.se/

Sundsvall ligger mitt i Sverige, ca 100 mil till Trelleborg i söder och lika långt till Treriksröset i norr !
Men bara ca 70 mil från Göteborg ! :)

AcidSleeper

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2018
Hoj
Saknas
Tack för alla tips och alla klagomål angående att pröva hjälm i butik men inte köpa! :tummenupp

Ska försöka pruta lite!

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Med tanke på hur paket i allmänhet behandlas och ser ut när de kommer fram så skulle jag personligen ej köpa hjälm på postorder.

Hjälmarna har ju till butiken transporterats mellan diverse mellanhänder så.......ingen större skillnad.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hjälmarna har ju till butiken transporterats mellan diverse mellanhänder så.......ingen större skillnad.

Som pallgods ja!
Stoor skillnad. För övrigt var det en personlig reflektion! Vill man köpa på postorder så får man givetvis göra det.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Personligen betalar jag hellre mer på nätet så man undviker momsbetalning till nuvarande regering.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Jag måste vara den enda som ständigt missar alla fantastiska erbjudanden på mässan. Jag hör ofta talas om dem, men väl på plats tycker jag mest det är marginella rabatter på gamla hyllvärmare.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Gjorde den föregående regeringen sig förtjänt av momsen ?

Har någon regering gjort sig förtjänt av moms? :va
Momsen och andra skatter är väl inte regeringens, egentligen?
I den mån skatter inkl. moms försnillas så tror jag tyvärr inte att det vad storleken på beloppet anbelangar spelar någon som helst roll vilken regering det är som står för försnillandet. Skillnaden består väl möjligen i vems kompisar och till vilka bankkonton pengar går. :huvet
Vi är nog rökta i vilket fall som helst. :fakta

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag måste vara den enda som ständigt missar alla fantastiska erbjudanden på mässan. Jag hör ofta talas om dem, men väl på plats tycker jag mest det är marginella rabatter på gamla hyllvärmare.

Ja inte vimlar det av bra erbjudanden direkt.
Men jag köpte min hjälm på mässan i Göteborg för 2 år sen och då var det 30% på den så det tyckte jag var okej.

AcidSleeper

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2018
Hoj
Saknas
Bara för att dryfta lite mer på ämnet och inte regeringsmoms och diverse avstick.

Vad säger ni, kunniga, om hjälmen från HJC modell FG-ST? Är hjälmar från HJC bra hjälmar?
Såg i ett test från Testfakta (maj 2017) att den gjorde bra ifrån sig, precis efter vinnaren Shoei NXR.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Personligen betalar jag hellre mer på nätet så man undviker momsbetalning till nuvarande regering.

Bodde inte du i Japan... eller var det USA? Är det i sådana fall detta lands regering som avses, eller ämnar du sluta flyga hit och köpa momsbetyngda vararor i Sverige och smuggla till nya hemlandet :va

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Bodde inte du i Japan... eller var det USA? Är det i sådana fall detta lands regering som avses, eller ämnar du sluta flyga hit och köpa momsbetyngda vararor i Sverige och smuggla till nya hemlandet :va

Kommer till Sverige för att beskåda spektaklet på nära håll ett par gånger per år. Kan dock lugna alla med att jag nyttjar taxfree som utländsk medborgare, så bidraget till cirkusen är begränsad till det som konsumeras till vardags

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj

Och lite kul att det finns folk som minns :). Bodde 5 år i USA, 8 i Japan, nu i Hong Kong (där alla varor är momsfria...)

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Som pallgods ja!
Stoor skillnad. För övrigt var det en personlig reflektion! Vill man köpa på postorder så får man givetvis göra det.

Större företag gör försäsongsbeställning av varor för att få rabatt. Kommer oftast i pallform Efter det brukar varor beställas i kolliform(lösa paket). Samma tokar som kastar paket levererar både till privatperson och företag.

Sen är det en jätteskillnad på vad man köper för hjälmmärke. En del märken är extremt snyggt och säkert paketerade och skyddade för paketmisshandell. En del märken har dom simmande i princip utan stötskydd i lådan.......

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Bara för att dryfta lite mer på ämnet och inte regeringsmoms och diverse avstick.

Vad säger ni, kunniga, om hjälmen från HJC modell FG-ST? Är hjälmar från HJC bra hjälmar?
Såg i ett test från Testfakta (maj 2017) att den gjorde bra ifrån sig, precis efter vinnaren Shoei NXR.

Jag hade en HJC innan nuvarande hjälm.
Jag upplevde den som väldigt skön, men aningen bullrig.
Allt handlar ju om formen på skallen, men själva kvalitén på deras hjälmar har jag bara hört gott om.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Större företag gör försäsongsbeställning av varor för att få rabatt. Kommer oftast i pallform Efter det brukar varor beställas i kolliform(lösa paket). Samma tokar som kastar paket levererar både till privatperson och företag.

Sen är det en jätteskillnad på vad man köper för hjälmmärke. En del märken är extremt snyggt och säkert paketerade och skyddade för paketmisshandell. En del märken har dom simmande i princip utan stötskydd i lådan.......

Okej!
Jag håller mig till butik trots allt, men du har säkert rätt.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har en HJC nu som jag haft 2 säsonger tycker den är bra och håller bra kvalitet på materialet.
Har alltid haft dyra Arai hjälmar innan men tycker att min HJC funkar minst lika bra och den passar mitt huvud bra.

Jag säger som många andra. Köp av en handlare dom vet ofta vilken hjälm som passar din huvudform och hur tajt den ska sitta när är ny.

Brukar alltid gå att få bra pris om du är trevlig och frågar. Dom fattar ganska fort om någon bara är där för att prova.
Ofta har dom någon utgående färg som dom vill bli av med innan årets modeller kommer.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield