www.mobilpengar.se - Någon som testat?

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Någon här som skickat sin gamla mobil till www.mobilpengar.se? Hur funkade det isf? Värderar dom ner telefonerna från priserna som finns på hemsidan eller kan man räkna med att få dom pengarna?
Dom verkar betala lite mer än www.envirophone.se t.ex.

Erfarenheter och synpunkter mottages gärna!

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Är det där de erbjuder 15 spänn för vissa telefoner:rolleyes:

Säkerligen erbjuds dessa inhandlade telefoner till ett högre pris någon annanstans i världen.

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Är det där de erbjuder 15 spänn för vissa telefoner:rolleyes:

Säkerligen erbjuds dessa inhandlade telefoner till ett högre pris någon annanstans i världen.
Det kan nog stämma det. Bara jag får den summan dom säger för min modell så får dom sälja den för vad dom vill.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
"Envirophone". Vilket BULLSHIT. Att spinna på miljötänk när mobilerna kommer att dumpas i ett dike i nåt fattigt land när de är slut.......

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Envirophone". Vilket BULLSHIT. Att spinna på miljötänk när mobilerna kommer att dumpas i ett dike i nåt fattigt land när de är slut.......

Jamen dom återvinns ju en gång, här först...

Sen att dom dumpas i diket i Afrika, det är ju bara en Bonus, hade dom samlats in i västvärlden hade det ju kostat pengar att ta hand om miljögifterna...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sen att dom dumpas i diket i Afrika, det är ju bara en Bonus, hade dom samlats in i västvärlden hade det ju kostat pengar att ta hand om miljögifterna...
Tyvärr så åker ju vi i västvärlden på att betala för det ändå. Tänk dig bara när Aftonbladet klämmer upp rubriker som "tickande miljöbomb" över bilden på på ett ledset barn bredvid en hög med Sony Ericsson i ett dammigt dike. Sedan följs det upp med "vi måste ta vårat ansvar" över bild på Maria Wetterstrand.

Så då går Sida in med 20 miljoner i en anläggning för mobiltelefonåtervinning i Ouagadougou. Av de 20 miljonerna så försvinner minst 19 till alltmöjligt som inte har med mobiltelefonåtervinning i Ouagadougou att göra. Det hela resulterar i att Sidas 20miljoner räcker till att bekosta att en kille står i ett plåtskjul och slår sönder mobiltelefoner med en sten och lägger batterierna i en hör och allt annat i en hög. Båda högarna hämtas av samma lastbil och de används sedan för att fylla igen diken med. Men det hela övervakas av en ny korrupt myndighet med ett mycket fint kontor iaf...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tyvärr så åker ju vi i västvärlden på att betala för det ändå. Tänk dig bara när Aftonbladet klämmer upp rubriker som "tickande miljöbomb" över bilden på på ett ledset barn bredvid en hög med Sony Ericsson i ett dammigt dike. Sedan följs det upp med "vi måste ta vårat ansvar" över bild på Maria Wetterstrand.

Så då går Sida in med 20 miljoner i en anläggning för mobiltelefonåtervinning i Ouagadougou. Av de 20 miljonerna så försvinner minst 19 till alltmöjligt som inte har med mobiltelefonåtervinning i Ouagadougou att göra. Det hela resulterar i att Sidas 20miljoner räcker till att bekosta att en kille står i ett plåtskjul och slår sönder mobiltelefoner med en sten och lägger batterierna i en hör och allt annat i en hög. Båda högarna hämtas av samma lastbil och de används sedan för att fylla igen diken med. Men det hela övervakas av en ny korrupt myndighet med ett mycket fint kontor iaf...

Ahhh, inte ens jag hade kunnat vara så där cynisk.

Tyvärr har du nog helt rätt dessutom.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Skrämmande verklighetstroget scenario.

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition

haha du e ju lika negativ som jag e :tummenupp

Ska vi bli vänner ?:krama

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, hälsa dom att deras telefoner kommer att slås sönder med en sten i ett plåtskjul i Ouagadougou för att sedan användas som fyllnadsmassa!

Vilka miljösvin dina kompisar är.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Haha, Envirophone ville ge 250 pix för den sony Ericsson P1i som jag sålde på blocket för en tusenlapp för någon månad sen:D "Du kan till och med få 2000 kr", vad ska man sälja då egentligen? Sprillans ny Iphone?:D

Har du en lur som kan vara värd något så ska du nog ta och sälja den själv för att få ut några vettiga slantar.

Edit: Min T200 kunde ville de inte ge något för men kunde vänligt nog tänka sig att återvinna den åt mig kostnadsfritt:rofl

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Återvinning

En liten fågel viskade att det är ungefär så det går till med bilar, eller så har det att göra med att det ingår i mitt ansvarsområde på jobbet. Mindre än 45% av alla bilar inom EU återvinns på ett korrekt sätt. Allt från vidrig dumpning till skattebrott ingår i härvan, trots att lagstiftningen är glasklar...

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Jag sa aldrig att det var några kompisar till mig ;)

Vad gör ni med era gamla mobiler då, lägger dem i en låda och hoppas att de inte förstör miljön?
Vad är det bästa man kan göra med en gammal mobil för att skydda miljön?
Sälja på blocket istället kommer som förslag, försvinner de gamla mobilerna från jordklotet då? (säljer ni dem till aliens? :gnissla)

Mobilerna finns i omlopp tills de går sönder eller på annat sätt tas om hand, det bästa vore väl att lämna in batteriet för sig och resten av mobilen i elektronikskrot (vart hamnar allt elektronikskrot tro..?).

Om man vill ha pengar för sin gamla mobil och väljer att sälja den så ser inte jag svart bara för att någon säljer den till ett sånt här företag. I mina ögon är det ungefär lika med att sälja den på blocket eller tradera.
Jag sålde förövrigt min gamla mobil på tradera för ett år sedan, fick bra betalt för den där.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha