www.motogp.com - problem???

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Nu har jag inte kunnat komma in på MotoGPs hemsida på ett par tre veckor. Och jag har ingen aning om vad som är problemet. Nån annan som har liknande problem?

Den börjar ladda sidan, utan att visa upp text eller bilder och fastnar i det läget. Om man avbryter laddningen och trycker på stopp-knappen i browsern (IE 6.0) så kommer några detaljer av sidan upp, typ nån logga och så. Nån som har några intelligenta gissningar vad som kan vara problemet?

Tobias T

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
- ingen -
Om IE är inställd på högsta säkerhetsnivån får man problem med Motograndprix.com (gäller även moto.live.com m.fl.). Det är den enda lösningen jag kan komma på...

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Tobias T skrev:
Om IE är inställd på högsta säkerhetsnivån får man problem med Motograndprix.com (gäller även moto.live.com m.fl.). Det är den enda lösningen jag kan komma på...

Tyvärr, jag är en godtrogen typ som aldrig tror jag ska råka ut för några problem så jag har rätt låg säkerhetsnivå som det är. Men tack ändå för tipset.

Tänkte just säga oxå att jag inte har gjort några ändringar eller uppdateringar heller. Men så kom jag att tänka på att man nuförtiden uppdaterar massa saker mer eller mindre automatiskt eftersom Win XP håller koll. Och jag tankar alltid ner allt som föreslås utan att ens kolla om jag behöver det eller inte.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
prova rensa bort alla cookies, sen en diskrensnig kan du pröva oxå

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
R1 Uffe skrev:
prova rensa bort alla cookies, sen en diskrensnig kan du pröva oxå

Diskrensning...eh??? Typ delete C:>*.* /s :D

Men jag ska prova det där med cookies, tack för tips

5250

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Blade -97, Svart/silver/RS3 helsystem.
ZoulFly skrev:

Löste det sig?
Har oxå problem med att se MotoGP sidan......fler tips?
Har tagit bort alla cookies hjälpte inte....installerade Netscape....hjälpte inte heller......har en Linux maskin på samma nätverk som inte heller kommer fram.....

:confused::confused::confused:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
5250 skrev:
Löste det sig?
Har oxå problem med att se MotoGP sidan......fler tips?
Har tagit bort alla cookies hjälpte inte....installerade Netscape....hjälpte inte heller......har en Linux maskin på samma nätverk som inte heller kommer fram.....

:confused::confused::confused:

Nepp, det har inte löst sig och det spelar ingen roll om det är motograndprix.com eller motogp.com...samma elände. Enda skillnaden är att jag måste gräva fram alla loginnamn till diverse sajter nu när alla cookies är väck :)

Kan det var nåt java-relaterat??? Äh, jag har ju ingen aning om sånt där men när man kollar sourcen så verkar det vara massa java-saker, så jag hade nån fundering om det kunde vara nåt sånt och nån form av säkerhets- problem/tillstånd...måste ju chansa på nåt. Men som sagt, jag har låg säkerhet här så DET borde inte vara nåt problem. Eller så är det väl nån liten specialinställning för nåt...men det finns ju tusen prylar att laborera med. SUUUUUUCK och stön

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
ZoulFly skrev:

Start/Program/tillbehör/systemverktyg/diskrensning

5250

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
R1 Uffe skrev:
Start/Program/tillbehör/systemverktyg/diskrensning
Yes!
Körde en diskrensning och tömde cache'n i firewall'en. Vet inte vilket som gjorde det, men nu funkar det! :tummenupp
Tack för tipsen iallafall och hoppas att det löser sig för ZoulFly!

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
5250 skrev:
Yes!
Körde en diskrensning och tömde cache'n i firewall'en. Vet inte vilket som gjorde det, men nu funkar det! :tummenupp
Tack för tipsen iallafall och hoppas att det löser sig för ZoulFly!

Kul för dig :tummenupp men för min del är det fortfarande samma visa :( Nåja, jag får väl titta på tv i stället då

5250

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
ZoulFly skrev:
Kul för dig :tummenupp men för min del är det fortfarande samma visa :( Nåja, jag får väl titta på tv i stället då

Ja, det blir till att bänka sig i helgen!! Under tiden kan du titta in på Stiggys hemsida, den kom upp idag. Inga nyheter dock.....

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring