www.tailorstore.se

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Konceptet är fantastiskt men blir man nöjd? Någon som har erfarenhet?
Jag har mätt upp en av mina favoritskjortor nu och tänkte börja med att beställa en skjorta för att vara säker på att storlken blir rätt. Så kom alla val, helt knasigt. Hur ska man veta om man skall beställa vävteknik tuskaft, poplin, oxford, pinpoint, fil-a-fil, twill osv? Der andra valen är väl mer naturliga att ta ställning men även val som vikt per m2 och gizabomull eller pimabomull ingår inte i vardagsvalen i skjortaffären för egen del.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Gå in och på en vanlig butik och köp dig ett par skjortor. Behöver du skräddarsy några kan t ex Eton göra det också. Vissa har ju en tjockare hals än vad kroppsstorleken gör gällande och då kan de ordna det åt en.

Har ingen erfarenhet av Tailorstore. Har köpt skjortor för ett par år sedan av en butik med liknande upplägg. Dock ej online. Man fick fortfarande besöka en fysisk butik där de tog mått. Skjortorna höll bra kvalitet.

Vill du vara säker på vad alla olika tyger och vävteknik innebär får du läsa på eller kolla på färdiga skjortor i butiker. Du kommer snabbt att få en uppfattning om vad det är du beställer.

Gör en provbeställning först. Det hade jag nog gjort för att försäkra mig om att det är rätt kvalitet och passform på skjortorna.

Lycka till.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vet bara folk som beställt från tailoredshirts.com och dom var väldigt nöjda i alla fall.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har köpt direkt från nån skräddare i Hong Kong som hade nån liten hemsida. Funkade bra. Tog typ 2v innan jag hade skjortorna hemma från att jag beställt dom. Då hade jag iofs varit i hans butik i HK tidigare, så han hade alla måtten redan.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Åk till staterna. Handla Brooks Brothers (de säljer på nätet med). Trepack strykfria (inte lättstrukna, inte 'lätt att stryka' eller nåt annat bjäfs), strykfria skjortor för 199$.

Resten av deras sortiment är rätt gubbigt dock.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
beställ hem ett par tygprover, har själv några skjortor därifrån och är nöjd med dem.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack för tips, jag har lagt en beställning på en rätt vanlig vit skjorta men jag tog mina modigaste mått från en favoritskjorta. :gnissla
Om 3-4v blir det uppdatering i tråden.

sportbike

Guest
Tack för tips, jag har lagt en beställning på en rätt vanlig vit skjorta men jag tog mina modigaste mått från en favoritskjorta. :gnissla
Om 3-4v blir det uppdatering i tråden.

Beställer du en rosa så ligger du pyrt till :mad:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Jag tar gärna på mig en rosa skjorta för jag vet att de är snyggt :hihi

Pricless "pappa han har ställe på marstrand"
[youtube-id]B7OBpU-2yu0[/youtube-id]

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Beställer du en rosa så ligger du pyrt till :mad:

Jag var inne på rosa ett tag, sedan ändrade jag mig o ville ha vit men med rosa-markerade knapphål samt innertyg i krage o manchett men bestämde mig sedan för att provskjortan blir vit med få krussiduller. Om det blir bra ligger rosa nära till hands för nästa order dock. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har fått leverans, använt, tvättat och strukit (själv) och kan konstatera att det blev bra. Beställde hem 30-talet tygprover så nu skall jag beställa mer.
Rekommenderas! Blev docvk en miss med tyget men det var mitt fel som inte kollade så noga, tipset är alltså att beställa 1st först och kolla så det blir rätt och beställ alla tygprover ni är intresserade av, kostar 3kr st så det kan man leva med.

Nu sportbike, nu ligger en rosa nära till hands! :)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rosa skjorta tillhör en fullständig garderob!

Har 3 olika nyanser och använder dom,kompisen tittade bara på mig första gången han såg mig i ena och frågade"är du en sån"sen gav han upp och slutade tjata. :)

Tydligen retar det folk så jag ska nog köpa en till....

Henrik

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rosa skjorta tillhör en fullständig garderob!

Har 3 olika nyanser och använder dom,kompisen tittade bara på mig första gången han såg mig i ena och frågade"är du en sån"sen gav han upp och slutade tjata. :)

Tydligen retar det folk så jag ska nog köpa en till....

Henrik

Klart man ska ha rosa grejer! Jag har det mesta i rosa, skjorta, piké, kallingar, strumpor, pullover osv. Jag har till och med infört rosa dagen på jobbet då alla måste ha något rosa. :)

MikkE

Guest
Så. Är det värt att ta mått på sig själv och beställa den billigaste skjortan för att sedan utvärdera?

Ja, rosa skjorta är fett ghey.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Inte på 80talet.. Idag vete faan:D

Idag är allt personlighet,bär du upp vad du har är det ok,då var vad du hade Allt.

Brrr. rosa och mintgrön Hummel sweatsuit....tror till och med det finns bilder(har förträngt de!)

Henrik

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...