www.tailorstore.se

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Gör en liten revive på det här, funkar Tailorstore bra? Jag blev mer tveksam när jag läser att man i princip lär sumpa första och kanske andra skjortan - *även om man måttar en skjorta som sitter bra*. Det låter helskumt. När jag har lämnat in befintlig skjorta i Hongkong så har det blivit perfekt. Varför blir det knas även om man mäter rätt?

Måste nog försöka luska tag i ställena jag gjort skjortor i HK istället och försöka få dem att skicka. Fick iofs cp-korta ärmar på ett dyrställe en gång = soptunnan. Dock så gav jag 300 kr för kanonbra skjortor och riktigt dyra bara 500 spänn/st.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gör en liten revive på det här, funkar Tailorstore bra? Jag blev mer tveksam när jag läser att man i princip lär sumpa första och kanske andra skjortan - *även om man måttar en skjorta som sitter bra*. Det låter helskumt. När jag har lämnat in befintlig skjorta i Hongkong så har det blivit perfekt. Varför blir det knas även om man mäter rätt?

Måste nog försöka luska tag i ställena jag gjort skjortor i HK istället och försöka få dem att skicka. Fick iofs cp-korta ärmar på ett dyrställe en gång = soptunnan. Dock så gav jag 300 kr för kanonbra skjortor och riktigt dyra bara 500 spänn/st.
Nja, problemet är att hur perfekt du än tar dina mått, hänger det på hur mycket "rörelsemån" som sömmerskan lägger till.
Sedan finns det olika passformer, rygginsömnader, ärmvidder och så vidare som ytterligare ställer till det.

Om du inte är fet rekommenderar jag att du tar slim fit-passning, rygginsömnad, extra smal ärm och modern skärning nedtill, samt övriga val enligt tycke och smak.
Jag fick exempelvis dra av 3-4 cm på mitt faktiska bicepsmått innan jag blev nöjd med ärmarna, trots att jag valde extra smal ärm. En skjorta som sitter som ett tält är enligt min åsikt bland det fulaste som finns.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nja, problemet är att hur perfekt du än tar dina mått, hänger det på hur mycket "rörelsemån" som sömmerskan lägger till.
Sedan finns det olika passformer, rygginsömnader, ärmvidder och så vidare som ytterligare ställer till det.

Om du inte är fet rekommenderar jag att du tar slim fit-passning, rygginsömnad, extra smal ärm och modern skärning nedtill, samt övriga val enligt tycke och smak.
Jag fick exempelvis dra av 3-4 cm på mitt faktiska bicepsmått innan jag blev nöjd med ärmarna, trots att jag valde extra smal ärm. En skjorta som sitter som ett tält är enligt min åsikt bland det fulaste som finns.

Mina ärmar blev också alldeles för pösiga trots att jag tog måtten från en skjorta som sitter tajt över armarna. Värdelöst. Kommer ta minst 5 skjortor innan måtten blir tillräckligt bra. Jag lägger ner.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Darn. Tror jag passar och försöker beställa från HK. Håller med om att pösigt är fult som faen. Det enda jag haft problem med är att de vill göra skjortorna för långa.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Snälla, airlifta alla dom där rakt ner i regnskogen & låt dom leva på vad naturen har att erbjuda i ett år.......snälla....
PS. att David Batras brorsa var så tät...vem kunde ana...eller har han bara smugit sig in i dom fina salongerna...?

Jag tar gärna på mig en rosa skjorta för jag vet att de är snyggt :hihi

Pricless "pappa han har ställe på marstrand"
[youtube-id]B7OBpU-2yu0[/youtube-id]

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2