X-Box eller PS2?

Therudeboy

Guest
Du kan ju koppla hdd till ps2 också, konstigt att ingen nämner det? Min bror håller på att modda sitt ps2 genom detta och ett minneskort.
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Kan man inte köra Romz på Kexboxen..alltså PS2 romz?..det borde väl gå...eller?
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
mad_man_axel skrev:
Har inte xboxen en 8 gb hdd?

Jo det stämmer... min orginal hdd satt i ca 5 min, Inte lätt att komma ihåg :kocko


Therudeboy skrev:
Du kan ju koppla hdd till ps2 också, konstigt att ingen nämner det? Min bror håller på att modda sitt ps2 genom detta och ett minneskort.

Ps2:an Har ju spel som hackar. och grafiken är sämmre. Ska man ändå slänga ut en 3-4 000 så ska man satsa på nyare grejer
 
Last edited:

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
Sen jag köpte min Xbox för ett år sedan (ungefär) så har jag inte ens slagit på min PS2'a efter det. Då ska det även noteras att jag innan köpet gått och hånat :hihi xboxen för att vara ett fetto, en pc utan tangentbord och gud vet vad. Jag är nu helt omvänd. Så jävla bra spel - Project Gotham Racing 2 - Rallisport Challenge 2 - Halo etc etc .. utan krångel med patchar o skit.

Hårddisken gör dock inte minneskortet överflödigt, som man skulle kunna tro. Minneskortet fyller fortfarande en funktion som snabb backup och ett enkelt sätt att transportera save'ar hem till kompisen.

PS2'an är väl inte dålig men allt på xboxen är typ ett snäpp bättre.

Live funktionen (nej, den vet ni moddare inget om) är helt gudomlig, förlängde livslängden på Gotham med flera månader (minst!). Skitsvårt var det att koppla upp på nätet också, stoppade i nätverkskabeln i uttaget på baksidan sedan var det klart! Autokonfiggade allt utan att jag behövde ändra en endaste parameter. :Bugar

Att köpa en PS2 idag IMO är hjärnsläpp :kocko om det inte är för typ en hundring max. Sen kan ju alla PS2 fanboys få hänvisa till det större spelutbudet hur mycket de vill, hur många spel behöver man egentligen? Bra spel spelar man LÄNGE! Då behöver man inte +3000 spel för att hålla sig sysselsatt.

Spelar fortfarande PGR2 som jag köpte i december!! Har inte ens vågat köpa MotoGP 2 för då släpper man väl aldrig handkontrollen.
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Är det någon som har Worms3D till Xbox så kan ni gärna få PM:a mig :)
 

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
mad_man_axel skrev:
Xboxen alla gånger :tummenupp
Bäst grafik, bästa plattformen för spelutvecklare och grymt ljud.
Dessutom sköna handkontroller och bra dvd-spelare.

Grymt ljud?
PS2:an har DTS 5.1!
Det finns väl inte på XBOXEN som bara har DD5.1 på sin höjd?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Smeddie skrev:
Sen kan ju alla PS2 fanboys få hänvisa till det större spelutbudet hur mycket de vill, hur många spel behöver man egentligen? Bra spel spelar man LÄNGE! Då behöver man inte +3000 spel för att hålla sig sysselsatt.

Spelar fortfarande PGR2 som jag köpte i december!! Har inte ens vågat köpa MotoGP 2 för då släpper man väl aldrig handkontrollen.

Men spelkänsla har du inte på X-Box imho.
PGR2 håller i ett halvår, GT och MGS håller i en livstid. För att inte tala om RE-DC, mmm,,, man nästan gråter av glädje när man spelar det. PS2 har helt enkelt underbara spel, utvecklade med kärlek av hardcorespelare för hardcorespelare.
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
Skriver samma sak jag gjorde i ett likadant inlägg:
Sony kan spelkonsoller, Xbox är Microsofts första konsoll. Är inte det motivation nog för att välja ps2an vet jag inte vad jag ska säga
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
darth_igel skrev:
Skriver samma sak jag gjorde i ett likadant inlägg:
Sony kan spelkonsoller, Xbox är Microsofts första konsoll. Är inte det motivation nog för att välja ps2an vet jag inte vad jag ska säga
Nä, säg inte mer, snälla... Det där var riktigt dumt.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
PS2an har oxå HDD som funkar på samma sätt som xboxens.. som tilbehör iof.. men ändå.
med ett DMS3 chip i PS2an så kan du spela alla DVD/PS2/PSX spel samt diverse filformat som divx å lite sånt shit.

nya PS2or är ganska tysta med medans alla xboxar jag lirat brötar som fan.. fläkten låter ju som ett tröskverk :fatta!

xboxen har iof marginellt bättre grafik.. och halo..

fas PS2an har GTA..

spela roll, leta upp ett spel du verkligen vill ha å köp tillhörande konsoll säger jag, ingen av dom är direkt sämre/bättre :tummenupp
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Therudeboy skrev:
Den skulle väl visas i mars? 2005.


Hörde ngt rykte om hösten 04 men som vanligt blir de väl försenat så ditt datum stämmer nog bra.


Har man ingen konsol alls så kanske de är lite lång väntetid.. då skulle ja rekomendera Ps2´an, mycke fler titlar att välja emellan, och den går ju oxå att chippa så man kan bränna själv. Visst är de smidigt att bara kunna tanka över som på kryssboxen men va har man för nytta av det när de inte finns några spel? (Klart de finns spel, men klart fler o bättre till Ps2)

Va fan sitter ni o hänger här på SH nu för!?!? Ni ska vara på Mc Dagarna i Västervik!! :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top