X-Box. Vilket chipset skall man ha?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Funtar på att skaffa mig en X-box. Försöker söka igenom nätet efter information om vilket Chipset man skall köpa för att slippa strul. Någon som vill rekommendera nåt? Någon som på rak arm kan skillnaden mellan exempelvis X-BIT samt Executor 2.2?

/Freppa

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Freppa skrev:
Funtar på att skaffa mig en X-box. Försöker söka igenom nätet efter information om vilket Chipset man skall köpa för att slippa strul. Någon som vill rekommendera nåt? Någon som på rak arm kan skillnaden mellan exempelvis X-BIT samt Executor 2.2?

/Freppa

Jag kan för stunden inte ge råd i frågan, men tänkte bara nämna att jag har också köpt ett nytt X-box helt nyligen. Tänker dock vänta med att chippa tills garantin har gått ut. Men, skiter du pengar så kvittar det ju, även om något händer.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Man chippar ju just för att man inte skiter pengar... fan ett originalspel kostar ju iaf över 500 pix... 4 sådana så har man ju köpt sig en ny Xbox...

Själv skruvade jag isär och lödde i den direkt ur kartongen.. :-D

Jag köpte ett Chameleon för $39 (~300SEK) på http://europe.easybuy2000.com har då funkat på två boxar nu.. vet inte hur det är med kompabiliteten med de nya 1.4/1.5 boxarna dock..
Vilken version det är kan man halvgissa sig fram m.h.a. serienummer och tillverkningsdatum.

Mer info om saker och ting kolla här: www.xbox-scene.com

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bulan skrev:
Man chippar ju just för att man inte skiter pengar... fan ett originalspel kostar ju iaf över 500 pix... 4 sådana så har man ju köpt sig en ny Xbox...

Vill man ha kvar garantin så kanske man tänker annorlunda, såvida vi pratar chip som kräver lödning. Det finns ju förvisso även lödningsfria.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
abstruse skrev:
Vill man ha kvar garantin så kanske man tänker annorlunda, såvida vi pratar chip som kräver lödning. Det finns ju förvisso även lödningsfria.

Du har fortfarande problem eftersom du måste plocka bort klistermärke o skit för att sära på låddan. mao, det är svårt att göra så det verkligen inet syns att du varit i burken o rotat.
Sen är du allt lite glyttig med dina garantier. I med ett chip o tanka spel som vi andra. Gör rätt o var försiktig så händer inget.

Själv kör jag med ett lödfritt Matrix chip o det har funkat på dom boxar jag chippat i allafall. Det finns dock dom som påstår att man pajar fler boxar med lödfria chip, men jag har svårt att se det.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Enligt uppgift är det man skall ha Xexcuter2 Lite/Pro eller X-Bit.

Skillnaden är att Xbit stödjer större BIOS images och programmeras via USB och är kanske lite lättare att få igång. Executer stödjer 1Meg BIOS och XBit 2Meg.

Uppgiften kommer från en som jobbat med moddande av boxar, så jag antar att han vet vad han talar om :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CorbenDallas skrev:
Du har fortfarande problem eftersom du måste plocka bort klistermärke o skit för att sära på låddan. mao, det är svårt att göra så det verkligen inet syns att du varit i burken o rotat.
Sen är du allt lite glyttig med dina garantier. I med ett chip o tanka spel som vi andra. Gör rätt o var försiktig så händer inget.

Själv kör jag med ett lödfritt Matrix chip o det har funkat på dom boxar jag chippat i allafall. Det finns dock dom som påstår att man pajar fler boxar med lödfria chip, men jag har svårt att se det.

Mjae, jag väntar med chippandet tills garantin gått ut och då ska givetvis en större HDD i med en gång också.

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
abstruse skrev:
Mjae, jag väntar med chippandet tills garantin gått ut och då ska givetvis en större HDD i med en gång också.

abstruse e en mes :hihi
Som sagt var, har man köpt 4 spel sen har man köpt en box så va fan ska man med garantin till .. lika bra att kitta

Näe freppsi köp o kitta direkt.. Har inte hittat annonsen ang kittad box med 120gb disk för 3200:- Men fortsätter leta..

Ray

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 *såld*
spel.

Tjenare.. "om" man har ett "Moddat xbox" vart "hittar" man spel om man nu "känner" någon som skulle "vilja" ha det.?

Kommer inte in på sporthojs hubb heller..

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
CorbenDallas skrev:

Problemen med att ta bort klistermärken och att det syns att man tagit isär lådan finns bara om man inte vet hur man gör.....

Har haft min senaste x-box i snart ett år och den är moddad. Stor hd är inte alls fel. Man kan lägga upp mycket spel och slipper byta skiva om man vill byta spel. Spela live är inte min grej ändå, så det klara jag mig utan.

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Någon kanske redan har skrivit detta men det smidigaste sättet enligt mig är att "flasha" xboxet. Lämna in det på tillex www.psxcare.com tror dom tar 800kr

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Största fördelen med att stoppa in en gigantisk HDD är ju inte bara att kunna lägga in några spel hit eller dit. Det roliga är ju att man via PC:n kan FTP:a upp en sjuhelsikes massa DVD-filmer in i X-boxen och se på film direkt från denna.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
umm jag har svårt att se hur man tar sej förbi klistermärket utan att förstöra det, då har jag ändå plockat en del med min box.

För övrigt så gör alla chip samma sak, enda man kanske vill ha är avstängningsmöjlighet för att kunna lira xbox live.

Såklart ni ska modda genast, vad är annars vitsen med en box.

Liwa1 skrev:
Problemen med att ta bort klistermärken och att det syns att man tagit isär lådan finns bara om man inte vet hur man gör.....

Har haft min senaste x-box i snart ett år och den är moddad. Stor hd är inte alls fel. Man kan lägga upp mycket spel och slipper byta skiva om man vill byta spel. Spela live är inte min grej ändå, så det klara jag mig utan.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Liwa1 skrev:

Allt är svårt om man inte kan det, så det var inte mkt till hjälp, eller hur?
Min box är chippad så jag vet hur det går till o jag vet att det är bökigt att få bort klistermärket. Dessutom kan du spela live med chippad box idag om du väljer rätt chip vad jag förstår...

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
CorbenDallas skrev:
Dessutom kan du spela live med chippad box idag om du väljer rätt chip vad jag förstår...

Så länge chippet går att stänga av (switch eller liknande) och hårddisken är "låst" så kan du köra live.
Mao säkert alla chip kan man mickla dit en switch om man vill.

Annars finns det ju XBConnect och XLink(?) om man vill spela mot andra utan Live!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
X link funkar faktiskt jäkligt bra! Xbconnect (Haloconnect) spelar de bara Halo på

Bulan skrev:
Så länge chippet går att stänga av (switch eller liknande) och hårddisken är "låst" så kan du köra live.
Mao säkert alla chip kan man mickla dit en switch om man vill.

Annars finns det ju XBConnect och XLink(?) om man vill spela mot andra utan Live!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024