bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har en uppfattning om hur mycket ljudet dämpas om man drar ihop avgassystemen på en parallelltwin?
Kompressor Hondan är ju nåt fruktansvärt högljudd trots db-killers och ny dämpull i dämparna, visst kan det få får det låta lite mer än vad lagen säger men denna är ju i nivån att den riskerar att reta vanligt folk.
Enligt Google verkar H-rör ha mer "deep growl" och X-rör "higher pitched" så utjämningsrör i form av ett H verkar i sånt fall vara mest intressant men frågan är om det blir märkbar skillnad i ljudvolymen?
Håller ju på med nytt avgassystem på den så frågan är då om det skulle vara värt med ett X-rör eller utjämningsrör för mellan de två systemen, eller minskar detta bara ljudvolymen marginellt? Är ju mycket mer jobb att dra ihop systemen under motorn mot som nu ha två helt skilda avgassystem för varje cylinder.
Kompressor Hondan är ju nåt fruktansvärt högljudd trots db-killers och ny dämpull i dämparna, visst kan det få får det låta lite mer än vad lagen säger men denna är ju i nivån att den riskerar att reta vanligt folk.
Enligt Google verkar H-rör ha mer "deep growl" och X-rör "higher pitched" så utjämningsrör i form av ett H verkar i sånt fall vara mest intressant men frågan är om det blir märkbar skillnad i ljudvolymen?
Håller ju på med nytt avgassystem på den så frågan är då om det skulle vara värt med ett X-rör eller utjämningsrör för mellan de två systemen, eller minskar detta bara ljudvolymen marginellt? Är ju mycket mer jobb att dra ihop systemen under motorn mot som nu ha två helt skilda avgassystem för varje cylinder.
Last edited: