X-Racing slip on - någon som testat?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hittade en banner på framsidan för ett företag som heter Flip MC. De säljer italienska slip ons av märket X-Racing till ett pris som ligger bra mycket under vad man normalt får betala för liknande grejer. Vi snackar 2500 spänn för ett ovalt kolfiberblås till min Hornet, bara som exempel. GPR brukar nämnas som ett bra budgetalternativ annars, de kostar ca tusenlappen mer i samma utförande.

Så. Har någon testat X-Racing? Jag blir alltid misstänksam när det dyker upp superbilliga alternativ. Hur är kvaliteten? Ljudet? Att döma av bilderna på deras sida (och hos den italienska tillverkaren, vars sida jag inte fattade ett dyft av :hihi) är utseendet helt ok, titanversionen var riktigt snygg till och med. Men jag har ingen lust att lägga 2500 spänn på något som lika gärna kan låta som två colaburkar och skramla sönder efter ett par hundra mil.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Jo, det var förstasidan här jag menade. :)

Men Checkray ska ha 3900 spänn för en oval dämpare i kolfiber eller titan till min hoj, och det är dem jag funderat mest på. :( Tycker de är såpass mycket snyggare i det utförandet att jag kan lägga lite mer pengar på det - men inte hur mycket som helst. Frågan är hur det kommer sig att X-racings grejer kostar såpass mycket mindre?

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Halogen skrev:
Jo, det var förstasidan här jag menade. :)

Men Checkray ska ha 3900 spänn för en oval dämpare i kolfiber eller titan till min hoj, och det är dem jag funderat mest på. :( Tycker de är såpass mycket snyggare i det utförandet att jag kan lägga lite mer pengar på det - men inte hur mycket som helst. Frågan är hur det kommer sig att X-racings grejer kostar såpass mycket mindre?

för att det ska bli stort i sverige.. därför lägger vi knappt på något på inköpspris! :tummenupp

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
flipm0de skrev:
för att det ska bli stort i sverige.. därför lägger vi knappt på något på inköpspris! :tummenupp

Aha, en representant, perfekt. :) Ni kan inte skaka fram en bild på hur de ser ut monterade på en hornet? Lite mer info vore trevligt också. Går de igenom besiktningen? dB-killer? Byggkvalitet etc.

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
X-Racing slip on - ljudfiler?

Någon som sitter på ett gäng ljudfiler eller kan tänka sig att rulla ut studion i garaget för att ordna dito på sitt X-racing slip on?

Kawa Z1000 eller ZX9:an vore önskvärt :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
rogka566 skrev:
Någon som sitter på ett gäng ljudfiler eller kan tänka sig att rulla ut studion i garaget för att ordna dito på sitt X-racing slip on?

Kawa Z1000 eller ZX9:an vore önskvärt :tummenupp
Har beställt till min 660..
Du kan komma förbi när jag fått det och spana in kvalitet och ljud om du vill! :tummenupp

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
jag fick mitt x-racing till min 636a i torsdags... o jag e jävligt nöjd med ljudet :yoparty

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Med en lite ansträngd budget och så (husrenovering) beställde jag precis dubbla X-Racing Titan (runda). Får hoppas man får dem snabbt så de hinner åka på innan första åket :yoparty

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Rasorblade, har du monterat dina?

Ett av mina rör blev dessvärre skadat i frakten, så det är nya beställda och jag ändrade till kolfiber istället. Flip-MC ordnade till det hela på mycket bra sätt!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
Rasorblade, har du monterat dina?

Ett av mina rör blev dessvärre skadat i frakten, så det är nya beställda och jag ändrade till kolfiber istället. Flip-MC ordnade till det hela på mycket bra sätt!

Har inte fått mitt :( :( :(
Kommer bilder och ljud så fort det är på......

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Rasorblade skrev:
Har inte fått mitt :( :( :(
Kommer bilder och ljud så fort det är på......

Mmm, jag får ju vänta 1,5-2 veckor från och med nu jag med, det är tungt, men å andra sidan blir det fräckare med svart hoj och kolfiber :yoparty

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
2025288 Mmm, jag får ju vänta 1,5-2 veckor från och med nu jag med, det är tungt, men å andra sidan blir det fräckare med svart hoj och kolfiber :yoparty

Har väntat sedan den 22 feb.... :(
Men den som väntar på ngt gott väntar alltid för länge... :hihi

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Precis, jag har ju kommit på att jag inte kan montera skiten direkt ändå eftersom jag lär köra in den original. Sen måste det ju ombestyckas också :rolleyes:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
2055385 Precis, jag har ju kommit på att jag inte kan montera skiten direkt ändå eftersom jag lär köra in den original. Sen måste det ju ombestyckas också :rolleyes:

Vad har du tänkt för storlek på munstyckena?! Superbike rekommenderade 170 eller 172 :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...