X-Racing slip on - någon som testat?

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
MjO skrev:
2060738 Kanske ska göra det jag också, men tills vidare vill jag ju inte att den ska gå för snålt, och 170 med slipon verkar vara rätt okej enligt många.
Närmaste som har bänk i närheten är väl avesta för dig..

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
MjO skrev:
2060973 åhå, vem i Avesta bänkar ?
Lundgrens har dynobänk.Annars har jag för mig att nån firma uppåt insjön eller nått har bänk. Kommer inte ihåg vad dom heter.Själv tar jag nog dom extra milen till gruvans mc i Gävle..

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
MjO skrev:
2060738 Kanske ska göra det jag också, men tills vidare vill jag ju inte att den ska gå för snålt, och 170 med slipon verkar vara rätt okej enligt många.
Ska beställa samma dämpare som dig så du får gärna berätta vilket munstycke som funkar bäst :)

/N

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
I CAN HEAR THE LORD!!!! :tummenupp :yoparty :Bugar
:Rockbanan

Bifogat

• X-racing 001.2.JPG
    X-racing 001.2.JPG
    80.5 KB · Visningar: 98
  • X-racing 003.2.JPG
    X-racing 003.2.JPG
    93.1 KB · Visningar: 94
Last edited:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Haha, vad blev det för bestyckning nu då?

Jag ringde och beställde lite fler munstycken idag, så jag har från 168 till 185 i alla fall :yoparty Hinner jag få dem innan helgen så åker allt på.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
2064554 Haha, vad blev det för bestyckning nu då?

Jag ringde och beställde lite fler munstycken idag, så jag har från 168 till 185 i alla fall :yoparty Hinner jag få dem innan helgen så åker allt på.
haha!!
Skall ta ett rejlt snack med Mattias på Superbike så får vi se.....men 170 172 tror jag det blir!! :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
2056429 Satt och läste lite på ThumperTalk igår och där var det en snubbe som sa att man hade 160 original och 165 med "eftermarknadsdämpare" som var mer öppen. Svårt val :D

Enligt Anders på Superbike så är det 165 original på KTM 660.
Så på hans inrådan så köpte jag endast ett 168 munstycke

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Jopp, 165 är original. Jag har dock inte fått mina än, satan :mad: men jag monterar nog dämparna i helgen ändå. Ska ändå skruva av båda hjulen och lämna in för att byta däck på tisdag.

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Sådär, nu har jag monterat mina X-Racingdämpare också, samt bestyckat om förgasaren med ett huvudmunstycke på 170. Skruvade självklart ur decibeldödarna också :yoparty.

Jag har dock inte startat än, eftersom vädret inte är speciellt bra här och hojen har ju inte rullat en meter än så första gången jag kör ska jag köra en 8-10 mil och sen byta olja.

EPSN0024.JPG

EPSN0025.JPG

EPSN0026.JPG

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Update!!

Var precis ute och åkte en 4-5 mil, kunde inte hålla mig. Skitigt utav helvete och kallt, men fy satan va rock and roll säger jag :yoparty. Den låter ju grisigt mycket nu, och pillar man för mycket på gasen var man på slangen direkt :D

Den smäller rätt kraftigt dock vid motorbroms, bestyckad med 170 på main. Ska jag feta på nålen lite och i så fall, hur kommer man enklast åt den. Jag är ju lite fargasarnoob :rolleyes:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Mina dämpare råkade bli lite skadade i frakten, normalt sett tar det väl 2 veckor ungefär.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...