X11, är det nåt att ha?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Har snöat in lite på Hondas X-11, den ser lite fräck ut, har lite lagom med hk'er men samtidigt groteskt ful. Vad kan man göra för att få den lite sötare? Annat framlyse och annan röv, sen skulle jag faktiskt kunna äga en sådan. Plasten runt kylaren är inte så jäklarns snygg heller nu när jag tittat på bilden lite. Nån här som modifierat den så man kan åka på den utan att skämmas? Upp med bilder tack.

Orginal:

Bifogat

• 6707225301.jpg
    6707225301.jpg
    52.4 KB · Visningar: 187

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag hade en X11 ett kort tag i våras och jag vet inte om jag kan rekommendera den. Honda är ju kvalité, hojen känns väldigt rejäl och välbyggd.

Men jag kunde inte riktigt med konceptet, hojen är för tung och klumpig för att vara busig och för busig för att köra längre sträckor med. Jag körde den från Berlin till Sverige i regn, c:a 60 mil, och det var otroligt jobbigt.

Jag hade hellre köpt en Hornet 900.

Här finns iaf bilder och mer:

http://www.hondax11.nl/default_uk.htm?http://www.hondax11.nl/roadpics/index.htm

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
klart du ska köpa hoj till sommaren!! kanske kan få lite liv i david oxå eller har suckan rostat ihop?? har för mig att x11an är snyggare i verkligheten än på bild.

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Tycker detta är en brutal muskelhoj! Var nära att det blev min första tunga hoj -02
När jag provkörde upplevde jag att den kändes klumpig samt väldigt störande vibrationer i både styre och fotpinnar, slutade med en Buell Firebolt ist.
Annars en grym muskelhoj som sagt:tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Faller in i kören (tror jag)...motorn är den stora behållningen, en riktig best, men annars är den tung och lika klumpig som designen. Finns nog en anledning till att man inte ser modellen så ofta...

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jupp, lutar åt en Hornet 900 (dom är väl inte så jävla lätta heller, 194 kilo torr enligt den här Pdf'en) , men det är ju alltid skoj att beakta olika alternativ. En till VTR är väl inte heller omöjligt. :)

En lite lättare hoj, fast med ungefär de prestandan (på rätt sida om 100hk) och i den prisklassen vore skoj. Vad har man att välja på då. Jag vill inte ha nån renrasig plasträcer, alltså inte fullkåpad.

(Har just fått fast jobb, så nu är det skoj att titta på hojjar igen!)

1LiterDuckEater: Suckan rullar nog, ingen rost än. :)

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Jupp, lutar åt en Hornet 900 (dom är väl inte så jävla lätta heller, 194 kilo torr enligt den här Pdf'en) , men det är ju alltid skoj att beakta olika alternativ. En till VTR är väl inte heller omöjligt. :)

En lite lättare hoj, fast med ungefär de prestandan (på rätt sida om 100hk) och i den prisklassen vore skoj. Vad har man att välja på då. Jag vill inte ha nån renrasig plasträcer, alltså inte fullkåpad.

(Har just fått fast jobb, så nu är det skoj att titta på hojjar igen!)

1LiterDuckEater: Suckan rullar nog, ingen rost än. :)

kolla lite på kwakasaki Z1000, kom väl 03 om jag inte har helt fel. den tycker jag är snyggare än hornet

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Jag var nästan på väg att köpa en CB1000R och det är däremot en fullträff tyckte jag - i alla fall om man ser till en bra balans mellan design och körglädje! Kan vara något om man nu tycker att de andra Hornet ser lite för tråkiga ut.

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Klart du skall ha en X11, underbarare hoj finns inte. Du kan ligga på 1500 varv på högsta växeln och bara ge gas den pinnar iväg utan protester. Och så fasligt klumpig tycker jag inte att den är vikten ligger på rätt ställen, men man ska komma ihåg att det är ingen banhoj. Är det något jag skall klaga på så är det just växlarna, en sjätte växel hade inte varit fel

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tror nog Hornet 900 är ett bättre alternativ, finns dessutom mycket roliga eftermarknadsprylar till dom, sen är ju 919 snurran en juvel, dessutom med sprut, viket den aldrig hade i bladen! :tummenupp

Kula

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
-06, MV Agusta Brutale 910s
Klart du skall ha en X11, underbarare hoj finns inte. Du kan ligga på 1500 varv på högsta växeln och bara ge gas den pinnar iväg utan protester. Och så fasligt klumpig tycker jag inte att den är vikten ligger på rätt ställen, men man ska komma ihåg att det är ingen banhoj. Är det något jag skall klaga på så är det just växlarna, en sjätte växel hade inte varit fel

Jag håller med, helt underbar motor. Körde nästan 400 mil med passagerare i somras. Inte något strul...bara kul. Om man är ute efter en hoj med bra klös men inte ser tjusningen i att ligga och pressa över 200 är den här klockren. Om man vill få bort lite vikt kan man sätta på ett 4-1 system, eller bara tar man hojen för vad den är. Är supernöjd med min.:tummenupp

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Hade en rackare i 1 år och det är en kul och kompetent hoj.
Lite klumpig som sagt, men det kompenseras med motorn. Byt ut orginaldämparna mot ett 4:1 system. Tappade 15-20kg, och gav ca 20 HK till. Min gick som ett troll iaf.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Kolla med Nihlén här på SH... Han har en som det är bytt röv och front på..
Vart riktigt snygg...
Sen om den är klumpig eller inte vet jag inte... Har inte provkört...
Sen är jag ju rätt van vid större hojar/klumpar.... :D

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag var nästan på väg att köpa en CB1000R och det är däremot en fullträff tyckte jag - i alla fall om man ser till en bra balans mellan design och körglädje! Kan vara något om man nu tycker att de andra Hornet ser lite för tråkiga ut.

CB1000R ser enligt mig ut som en påse skit, fulare ljuddämpare får man ju leta efter, hej banan liksom. Nya horneten är med ful tyvärr..
Dessutom inte i min prisklass, runt 50k är lite lagom sådär.
Här är den fula:

Bifogat

• hondacb1000r.jpg
    hondacb1000r.jpg
    31.6 KB · Visningar: 40

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Cb 1300?

Varför inte en CB1300 :tummenupp

Bra med pulver, superb kvalite,bra försäkringskostnad, den klassiskt röd/vita då såklart.

Bifogat

• cb13002.jpg
    cb13002.jpg
    163 KB · Visningar: 45
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati