Xbox+bil?!

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
jönköping
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
Hejsan.. jag ska snart ut å resa lite och när man sitter i bliden så kan de bli ¨lång tråkigt ibland å då tänkra jag att jag sla ha me min xbox i bilen..

Jag har en http://af.komplett.se/k/ki.asp?sku=308071&cks=PRL
och en http://www.prisjakt.nu/bild.php?p=29705&st=2
Jag ska fixa sä jag får in bild från xboxen till båda en till mig å en till brorsan.

Men nu kommer problemet. hur ska jag kunna driva xboxen i bilden.. jag har kollar på en växel rikatre fårn kjell o co. men jag vet inte om den klarar att driva xboxen..

In: 11-15VDC.
Ut: 230VAC 125W

Avsedd för bil, båt och husvagnsbruk. Driver tex. TV, video, radio, bärbar dator mm. Mycket enkel installation. Omvandlar 12 VDC till 230VAC. Drivspänning: 11-15 V. Utspänning 230V 50 Hz ±1%. Skyddad mot överbelastning och för hög temperatur. Slår av automatiskt vid för låg batterispänning. Mått: 24x10x5,5 cm (125W modellen). Sekundäranslutning envägs jordat uttag

Det är den..
 
Last edited:

Coola Ola

Guest
alf_ulf skrev:
Hejsan.. jag ska snart ut å resa lite och när man sitter i bliden så kan de bli ¨lång tråkigt ibland å då tänkra jag att jag sla ha me min xbox i bilen..

Jag har en http://af.komplett.se/k/ki.asp?sku=308071&cks=PRL
och en http://www.prisjakt.nu/bild.php?p=29705&st=2
Jag ska fixa sä jag får in bild från xboxen till båda en till mig å en till brorsan.

Men nu kommer problemet. hur ska jag kunna driva xboxen i bilden.. jag har kollar på en växel rikatre fårn kjell o co. men jag vet inte om den klarar att driva xboxen..

In: 11-15VDC.
Ut: 230VAC 125W

Avsedd för bil, båt och husvagnsbruk. Driver tex. TV, video, radio, bärbar dator mm. Mycket enkel installation. Omvandlar 12 VDC till 230VAC. Drivspänning: 11-15 V. Utspänning 230V 50 Hz ±1%. Skyddad mot överbelastning och för hög temperatur. Slår av automatiskt vid för låg batterispänning. Mått: 24x10x5,5 cm (250W modellen). Sekundäranslutning envägs jordat uttag

Det är den..

250W borde räcka mer än väl för Xboxen. Kan inte tänka mig att den drar över 100W.

-edit- iofs, kollar man på xboxen så är den specad för 1.2A@220V vilket blir över kapaciteten för den där växelriktaren. Låter iofs helt sjukt att en Xbox skulle dra 250W, måste vara ett extremt "worst case" scenario.
 
Last edited:

Coola Ola

Guest
alf_ulf skrev:
Men de räker me ett 150w då lr??

kolla min edit, verkar som en Xbox kan dra en jävla massa ström. osannolikt iofs men den verkar ju specad på över 250W som sagt.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Xbox är en vanlig dator så varför den inte skulle kunna dra mkt ström förstår jag inte. 250W är väl specat för att klara när den drar som mest ström, antagligen drar den inte mkt mer än en glödlampa 99% av tiden den används.
 

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
jönköping
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
HanneZ skrev:
Xbox är en vanlig dator så varför den inte skulle kunna dra mkt ström förstår jag inte. 250W är väl specat för att klara när den drar som mest ström, antagligen drar den inte mkt mer än en glödlampa 99% av tiden den används.

de va 125w jag snackade om inte 250w.. de va bara måtten de va 250w inbandat! "Mått: 24x10x5,5 cm (250W modellen)"
 

Coola Ola

Guest
HanneZ skrev:
Xbox är en vanlig dator så varför den inte skulle kunna dra mkt ström förstår jag inte. 250W är väl specat för att klara när den drar som mest ström, antagligen drar den inte mkt mer än en glödlampa 99% av tiden den används.

en vanlig dator drar iofs inte så mycket ström. ett nätagg är i en normal hemdator specat på c:a 300W men då kan du hänga två CD-spelare, flera hårddiskar och fläktar samt processor som bara den kan dra över 100W. en xbox har en relativt långsam hårddisk och cd-rom (som bara det gör att den drar mindre ström), en enda fläkt och en processor och grafikkort som är relativt strömsnåla (då de är helt passivt kylda, förutom fläkten på baksidan av xboxen). jag har sett folk som drivit betydligt tyngre datorer än så på 150W nätagg utan problem. men man får väl anta att microsoft hade nån tanke bakom att de skrev som de gjort på xboxen.
 

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
jönköping
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
Coola Ola skrev:
en vanlig dator drar iofs inte så mycket ström. ett nätagg är i en normal hemdator specat på c:a 300W men då kan du hänga två CD-spelare, flera hårddiskar och fläktar samt processor som bara den kan dra över 100W. en xbox har en relativt långsam hårddisk och cd-rom (som bara det gör att den drar mindre ström), en enda fläkt och en processor och grafikkort som är relativt strömsnåla (då de är helt passivt kylda, förutom fläkten på baksidan av xboxen). jag har sett folk som drivit betydligt tyngre datorer än så på 150W nätagg utan problem. men man får väl anta att microsoft hade nån tanke bakom att de skrev som de gjort på xboxen.

hittade denna den va lite bättre http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=91955
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
En xbox går ej runt med mindre än 300 w, förmodligen inte ens under 350 w.
 

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
jönköping
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
sismo skrev:
En xbox går ej runt med mindre än 300 w, förmodligen inte ens under 350 w.


Jo då de går med en 150w har fixat ett så de funkar, lr gjrde de i början av sommaren.. så de räcker lungt med en på 150w :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top