Xbox bios.

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
Har precis chippat mitt xbox men jag har ingen bios så ja kan bara spela brända spel..kan alltså inte kolla på dvd,spela upp mp3,kolla på filmer som jag laddat över på disken eller spela spel som ligger på hårdisken! jag har ett executer2 (om det stavas så) och enligt en sida ska jag använda mej av evulotionX bios...kanske går med annan?!
finns det någon här som har, eller vet var jag kan få tag i evulotionX gratis? :confused: :slicka :slicka

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Om du har Xecutor2 bios så kan du göra ALLT , Ja ALLT utom att spela Xbox Live.

Evolution X som du nämner är din nya dashboard som du säkert installerat.
EvoX är bara ett annat utseende på skrivbordet med undantag för inbyggd FTP funktion och lite sånt smått o gått.
För att spela spel måste dom exekveras från EvoX, det kan du göra med ett ftp-program som låter dig skicka RAW-commands till din xbox.
Men det sättet är onödigt jobbigt. Läs på några forum , typ www.xbox-scene.com så kan du hitta lösningar för hur det smidigast görs.

Och för DVD och MP3 behöver du Mediaplayer samt DVD-X t.ex. installerat.

:)

Lycka till

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jasså! så det jag måste göra är alltså bara att intsallera de program som jag behöver? t.ex. mediaplayer...

Edit: Just nu ser menyn ut som från början, som orginal...men det gör den kanske för dig också?

Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Du behöver en skiva som heter "superdisc" (jag delar ut det på hubben) bränn sedan superdisc på en cd-rw skiva och stopp in den i läsaren och stäng luckan. Sedan startar du xboxen på powerknappen istället för dvd/rebootknappen, du kan vara tvungen att försöka flea ggr innan den reageran. Sedan formaterar du hårddisken och installerar och installerar bios om du inte har något? (dom brukar flasha bios när dom chippar boxen så börja med att formatera och se om den funkar). Hör av dig om det skull bli problem gjort det på 2 boxar innan.

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
ska jag koppla loss chippet medans jag håller på o formaterar o så? eller spelar det ingen roll?
hur får jag tillgång till hubben?eller till superdisc?
just nu håller jag på att ladda ner DVDdirekt och mediaplayer..

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Nitrous skrev:
Om du har Xecutor2 bios så kan du göra ALLT , Ja ALLT utom att spela Xbox Live.

Jo, men man kan koppla in en brytarswitch som stänger av chippet om man vill lira över xbox live....VILKET ÄR ETT MÅSTE! :tummenupp
Xbox live är det bästa som har hänt tv-spelsvärlden sen...Zelda...

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
satte dit en switch..ser ju lite tufft ut oxå :crash

men just nu har ja lagom me problem med att ställa in ip:n på boxen...undrar hur man gör...men ja testar..

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
nu behöver ja hjälp!
kommer inte åt xboxen via nätvärket..hur ska jag ställa in ip:n? hörde att man ska ha ett ftp program sen..men hur ställer jag in ip:n på boxen? är det i live inställningarna?
behöver hjälp!! hur göra?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
intrepid skrev:
nu behöver ja hjälp!
kommer inte åt xboxen via nätvärket..hur ska jag ställa in ip:n? hörde att man ska ha ett ftp program sen..men hur ställer jag in ip:n på boxen? är det i live inställningarna?
behöver hjälp!! hur göra?

Använd "flash fxp" och ställ in use static ip på xboxen och ange nätaddressen till 111.111.111.1 gör sedan samma sak i windows och ge datorn adressen 111.111.111.2 och glöm inte att ange samma subnetmask, och default gateway som xboxen har. Sen är det bara att starta flash fxp och koppla upp mot addressen 111.111.111.1 och tanka över spel och filmer.

p.s Glöm inte att använda en swithad kabel mellan datorn och xboxen (dom brukat har röda kontakter).

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
McFille skrev:
Jo, men man kan koppla in en brytarswitch som stänger av chippet om man vill lira över xbox live....VILKET ÄR ETT MÅSTE! :tummenupp
Xbox live är det bästa som har hänt tv-spelsvärlden sen...Zelda...
Zelda? HAHAHA Vilket skämt! :skrämd :D

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Fy fan vilket meck det verkar vara med Xbox... nej tacka vet jag PS2 där funkar allt automatiskt.. :D :tummenupp

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
har ett sånt oxå :tummenupp
men ej chipat!
men på ps2 kan man inte lägga in grejer på hårdisken...för det finns ingen... :crash

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
hade ps2 tidigare men hade bara spel som kunde ligga på en cd.r skiva. bästa med xbox är att man lägger allt på hårddisken, skaffade en 120gb. ganska skönt att kunna ha spelen som är större än just 800mb som var max till ps2 om man skulle ha det på skiva. nu skickar man allt till xboxen istället.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...