XBOX eller PS2

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Är det bara jag som älskar att spela massa coola spel på vinterhalvåret, nu ska jag investera i en konsol, vet inte vilken jag ska välja, men är mest sugen på xbox. Vilken tycker ni?
:va
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hade jag haft pesetas hade jag dock nog lagt dem på ett Xbox idag.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har båda konsollerna hemma, recenserande flickvän :)
Jag tycker defenitivt att du ska ha en Xbox, mitt intryck av maskinerna är att Xboxen har mkt "solid" grafik spelen ser enligt mitt tycke mkt bättre ut på Xbox än PS2.
Sedan låter juh PS2 fan rent ut sagt, fläkten i våran konsoll överöstar mina två datorer i vardagsrummet :gnissla
Slår jag igång en konsoll för att lira så blir det 9 av 10 ggr Xboxen.
Dels för att jag gillar bilden bättre, dels för att konsollen är tystare och sedan för att handkontrollerna är bättre i mitt tycke ( små handkontrollerna, tidigare xlådor levererades med en gigantisk kontroll )
Tycker att spelutbudet är ungefär detsamma till dom två maskinerna, bortsett från att man kan lira PS1 spel på PSkonsollen.
Sedan har DVDn fått väldigt bra kritik på Xboxen, det är tyvär inget jag själv testat då jag inte har ngn dvdfjärr.
Med två vanliga dvdspelare tänker jag inte skaffa ngn heller.
Båda konsollerna har väl sina kvaliteer men som sagt så är min favorit Xboxen.
//Tobbe
 

Röd är snabbast

Mackantls97
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki TL1000S(uperdeluxe)
Xbox

Självklart XBOX! Har själv en med 160G HDD, överlägset att ha alla spelen på hårddisken, bara att föra över från datorn (backup förstås)! Sedan kan man ju streama film från datorn oxå eller lägga in dom på XBOXens HDD! :fyllisar
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Givetsvis X:ryssboxen

sportarn skrev:
Är det bara jag som älskar att spela massa coola spel på vinterhalvåret, nu ska jag investera i en konsol, vet inte vilken jag ska välja, men är mest sugen på xbox. Vilken tycker ni?
:va
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Löd in ett chipp så slipper du DVD fjärren och kör allt genom handkontrollen....
Men detta kräver även att du har Evo X installerat på hdd:n i boxen

tobbeviking skrev:
Jag har båda konsollerna hemma, recenserande flickvän :)
Jag tycker defenitivt att du ska ha en Xbox, mitt intryck av maskinerna är att Xboxen har mkt "solid" grafik spelen ser enligt mitt tycke mkt bättre ut på Xbox än PS2.
Sedan låter juh PS2 fan rent ut sagt, fläkten i våran konsoll överöstar mina två datorer i vardagsrummet :gnissla
Slår jag igång en konsoll för att lira så blir det 9 av 10 ggr Xboxen.
Dels för att jag gillar bilden bättre, dels för att konsollen är tystare och sedan för att handkontrollerna är bättre i mitt tycke ( små handkontrollerna, tidigare xlådor levererades med en gigantisk kontroll )
Tycker att spelutbudet är ungefär detsamma till dom två maskinerna, bortsett från att man kan lira PS1 spel på PSkonsollen.
Sedan har DVDn fått väldigt bra kritik på Xboxen, det är tyvär inget jag själv testat då jag inte har ngn dvdfjärr.
Med två vanliga dvdspelare tänker jag inte skaffa ngn heller.
Båda konsollerna har väl sina kvaliteer men som sagt så är min favorit Xboxen.
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Crille skrev:
Löd in ett chipp så slipper du DVD fjärren och kör allt genom handkontrollen....
Men detta kräver även att du har Evo X installerat på hdd:n i boxen
Mmm....men nu har jag juh hört att det inte "bara" är att löda in.
Det kan skita sig rätt rejält om man har otur, fast det kan å andra sidan det mesta :banana
Men jag, eller flickvännen har omåttlig tillgång på spel i orginal så jag känner inget behov av chippning. :)
//Tobbe
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Finns chipp med "Pogopins" så du slipper löda alls i maskinen,men lödning är ju säkrare förankring för fortsatt god kontakt.....


tobbeviking skrev:
Mmm....men nu har jag juh hört att det inte "bara" är att löda in.
Det kan skita sig rätt rejält om man har otur, fast det kan å andra sidan det mesta :banana
Men jag, eller flickvännen har omåttlig tillgång på spel i orginal så jag känner inget behov av chippning. :)
//Tobbe
 

Röd är snabbast

Mackantls97
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki TL1000S(uperdeluxe)
Chip

Köp en fördig med chip operativsystem och större HDD! Finns flera på nätet som säljer, bara att söka på xbox! :banana
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Röd är snabbast skrev:
Köp en fördig med chip operativsystem och större HDD! Finns flera på nätet som säljer, bara att söka på xbox! :banana


Okej, då vet man i alla fall att man ska välja Xbox, men det finns ju hur många olika chip som helst, vilket ska man välja? :va

Vad är skillnaden? kan man göra massa olika saker med dom olika chipen?
:Bugar
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Crille skrev:
Finns chipp med "Pogopins" så du slipper löda alls i maskinen,men lödning är ju säkrare förankring för fortsatt god kontakt.....
Cool, men som sagt så känner jag inte behovet...ännu :hihi
Men vår vän som ska välja konsoll kanske har behovet? :)

//Tobbe
 

Coola Ola

Guest
MotoGP 2 är snyggare på Xboxen än på PS2:an, det är allt man behöver veta :hihi
 

Diversion

Guest
En kraftfull PC är ju överlägsen alla konsoller. Förutom bättre grafik är renodlade dataspel mycket mer komplexa och roliga än nerdummade konsollspel.

Men ok... Har du en vass PC komplettera med en PS2 så du kommer åt de exklusiva releaserna, de flesta Xbox spel kommer ändå till PC ofta i bättre version.

Har du en halvdan PC så köp en Xbox.

Det här med vilken DVD spelare som är bäst tycker jag är ett dåligt argument. Vill jag kolla på film använder jag min separata DVD spelare. Visst är det kul att man kan kolla på film med konsollerna men deras huvudsakliga uppgift är att roa med spel. Ungefär som att sälja hojar med argumentet att dom har en halvdan inbyggd gräsklipparfunktion som bonus.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top