Xboxfrågor!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funderar på att investera i ett Xbox lagomt till nästa löning. Tänkte höra hur dvdn funkar på den? Är den regionsfri? Va kostar spelen? Lätt att få tag på brända spel?

Finns det någon anledning att köpa ps2 istället för xbox?

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
DVD:n ska tydligen vara grymt bra enligt tester som gjorts. Är ej säker på om den är regionsfri men har för mig att den ska vara det (nån annan som vet med säkerhet?)
Originalspelen kostar ju en del, från 500:- upp till ca 700:-.
Självklart måste du ju modda den så du kan köra brända spel, sen installerar du en hårddisk i den så blir det ännu bättre.
Att få tag på brända spel är skitlätt, koppla upp dig mot DC bara så finns det massvis. Du kan ju sen koppla ihop din PC med Xboxen och FTP:a ner spelen till hårddisken, skitsmart!

Själv skulle jag köpa Xbox före PS2.

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
....ja men en STÖRRE hårddisk, typ en 80Gb....

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
DVD-n varierar i kvalitet mellan de olika versionerna som finns av xbox . Men i allmänhet så är den okay !
Regionsfri blir den endast om du moddar den och installerar en annan dvd-player än orginal.

1# KÖP
2# MODDA BIOS eller med MODCHIP
3# INSTALLERA HÅRDDISK
4# HAVE FUN !

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Vem kan utföra dessa modifieringar och till vilket pris???

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Köp Xbox :fakta

Sen chippar du den, i med större disk. Efter det är det bara att tanka ner en massa spel och filmer och njuta :D

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag kan fixa såna moddningar.
skicka ett PM om det är intressant.

Du kommer inte kunna spela Xbox Live om du moddar den ! Visst det finns sätt att kringå det genom att lägga lite mer pengar och energi och installera en switch för olika BIOS men bara så att du vet BASIC !
Dom senaste xbox har en 256k bios och det går inte att installera flera BIOS'ar internt för att switcha mellan.
Alterntivet är ett modchip och switch för att kunna ställa om boxen mellan orginalbios eller modchip.
Men vem orkar ??

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
trista spel, tycker jag.
Men det har väl med smak att göra.
Den funkar bar som DVD spelare fast man får köpa nåt kit med fjärris då.
den har som sagt inbyggt nätkort så du kan koppla til din PC och tanka över filmer och skit.
Surburk imho, man har redan en PC och behöver ingen med ful låda runt.

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Köpte ett Xbox för ca 1 månad sedan.
Mitt råd är............................KÖP.
Beställde ett lödfritt chip på nätet som jag tryckte dit.
Funkar kanon.
Där jag köpte mitt chip kan du köpa nya, chippade boxar.
Hade jag sett det innan jag köpte min så hade jag valt det istället.

Titta här : http://213.67.150.229/default.asp

De har bra service, och min beställning kom efter 2 dagar-
Rekomenderas :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag noddade min och pluggade i en 120gigs disk för en dryg månad sedan. Fick löda lite men det var lätt. Har dubbla BIOS som jag switchar mellan med en vippbrytare på utsidan. Funkar klockrent. Tankade 30gig spel från en polare så nu har man att göra ett tag. Har även en massa nya program på nya disken såsom XBOX Media Player (om jag minns rätt) som spelar alla jädra format du kan tänka dig.
Tog ett tag innan jag fick tummen ur att löda dit skräpet efter jag köpt det så numera finns det garanterat bättre grejer än det jag köpte.

Kort sagt: KÖP :fakta

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Enda nackdelen Boxen har (förutom att den är ful, att M$ har gjort den och att den är ful) är att spelen som sagt inte är lika bra som till andra format.
Dock tycker jag det vägs upp av:
1: Modbarheten, du kan som folk skrivit ovan lätt löda dit ett modchip (eller om du köper ett lödfritt, bara trycka dit det) och sen använda den till:
2: Mediaplayer för: bla: DivX, XViD, WMA, WMV, DVD, JPG (ja, i stort sett alla tre och fyr-bokstavskombinationer du kan tänka dig) och det finns även försök med att via USB koppla in en TV-in/video-in enhet för att dessutom kunna använda den som Hårddiskvideo.
3: En jävligt bra DVD-spelare, kvaliteten är faktiskt ruggigt bra, mycket snabbare söktider mellan kapitel än alla stationära jag har sett + bra videokvalitet (RGB, HDTV finns också, du kan även få ut VGA via en adapter), regionfri. Funkar som DVD även utan moddning, men då ej regionfri.
4: CD-spelare (funkar även utan moddning)
5: Linuxburk (om man nu vill...)
6: Värme-element
7: Att spela på (höll på att glömma den biten) Du kan som folk skrivit här ovan slänga i en Fet HDD, upp till 133 GB tror jag att det är, och köra spel osv direkt från den. Det finns även mjukvara för att automatiskt rippa spel som du lägger i XBOXens egen spelare och lägga ner dem på den HDD du installerat.
Varför spela på XBOX-live? Är inte en spelkonsoll gjord för att man ska spela med RIKTIGA kompisar???
9: Allt ovanstående ^2

//Anders

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Men det är väl inte Dolby Digital på DVD:n va ??

Illa om man har dolby digital förstärkare jhu :eek:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
fluppen: Jo det är Dolby Digital men den medföljande scartkabeln har inte den utgången inkluderad, den funktionen är ett tillbehör.

Köp en RGB kabel så får du Dolby Digital kontakten.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spelade nya NHL2004 på en sådan i veckan och det var skitfett förutom att den hängde sig fyra gånger på några timmar. Verkar ju inte så förtroendeingivande.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Goodstuff: Då var det antingen fel på själva spelet eller också den aktuella XBOXen, individen alltså. Min har hängt sig typ tre gånger, men då är det när man kör mjukvara som tex XBMP - XBOX Media Player.

Köper man en RGB-kabel får man både optisk digitalutgång och RGB. Man kan även ställa in boxen så att den passar bättre för en 16:9 TV om man vill.

Bra köp är det!!

//Anders.

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jag har både Xbox och PS2...just nu tycker jag att PS2 e bättre för jag har chipat mitt xbox men inte fått tag i bios..så det är typ orginal förutom att jag kan köra brända spel..och det är ju i och för sig bra....men jag vill ha bios...någon som vet var man kan få tag i det förresten?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...