Gradantal har jag inget koll på alls, vad är skillnaden ? styrka eller ? Vad brukar folk köra med för styrka ? Funkar de i besiktningen ?
/Tack
Nej du kan inte besiktiga med xenon om det inte är originalmonterat.
Det finns olika färgtemperatur, ju högre desto blåare/mer lila men i gengäld mindre ljusutbyte. 4300K eller 5200 är vad som är lämpligt om du är ute efter mycket ljus och inte styling.
Nej du kan inte besiktiga med xenon om det inte är originalmonterat.
Talar du i princip nu, eller "vet" du?
Nästa fråga, Passar en vanlig H lampa i Xenon insatsen eller måsta jag byta o riva allt inför en besiktning?
/Tack
Brukar jag fritt svamla ur nattmössan?
.
Okej, men vid flygande besiktning är det nedslag på Xenon ljuset då ?
Jag har beställt och monterat xenonlampor på min hoj.
har inte besiktigat den sen montage så ska bli spännande att se vad dom säger.
Beställde härifrån och det var smidigt och lätt:
http://www.vvme.com/
Eftersom jag har H4 lampa i min så beställde jag HID Conversion Kits - Bi-Xenon Model (Dual Beam Xenon). Har man H7 ska man beställa HID Conversion Kits - Single Beam Model. Gav ca 650 kr för ett kit (Singel Beam är billigare) med frakt och allt och det tog 3 arbetsdagar att få hem det.
Tog nog ca 3 h att få dit det men det var inte svårt alls. Inget klippande i kablar eller nått sånt behövs. Det enda struliga var att hitta en bra plats för ballasten. Finns jue inte så gott om plats innanför toppkåpan
Hej,läste din spalt.Hur blev resultatet? har själv s.k. projektorstrålkastare på min Bandit m HB3 o HB4-lampor som ger dåligt sken .Har monterat HIR-lampor inköpta från USA vilket är bättre,men xenon är förmodligen avsevärt bättre!!!
holm44
Hej .
Lite Tipps :
Varför köpa utomlands när man kan köpa jätte billiga här i Sverige som är anpassade till MC som tex små ballaster som inte tar stor plats när man monterar det på en MC.
Xenonkungen i Kungsbacka är ett bra företag som jag beställt av till både mina bilar och MC.
http://www.xenonkungen.se/webbutiken.html
Det finns redan en speciell sats för MC med liten smal ballast .
Och när det gäller styrkan så är det nog 6000K som dom flesta väljer när det gäller bilar och motorcyklar lyser lite vit blåaktigt som på BMW Och Mercedes. 8000K är lite för show fräckt syns som en blå diod men blir också fint på hos vissa men är lite sämre när det gäller hur långt ut den lyser .
Ex.
4500K (3200lm, original krämvit)
6000K (2600lm, helvit med stick av blått)
8000K (2300lm, ljusblå)
Jag skrev detta även i en annan tråd .
Ha det Bra .
MVH / Nenne R1 GBG
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |