Dock ett rätt bra trådlyft tycker jag, den sidan han rekomenderade va nämligen inte helt fel
Fast det var ju snarare superdyrt än superbilligt.
Dock ett rätt bra trådlyft tycker jag, den sidan han rekomenderade va nämligen inte helt fel
490:- dyrt för xenonsats
tycker det låter rätt billigt men har dock jävligt dålig koll på vad andra tar
Tog bara första bästa nu, finns billigare.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/H4-6...ptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Detta är med två lampor o ballaster, alltså inte bara en som i de andra kitet, under 400 inkl frakt.
490+frakt för en lampa låter inte lika billigt då tycker jag.
Kan rekommendera härifrån vvme 200-300 för ett set med 2 ballaster då. Kan inte bli billigare. Härifrån alla beställde innan hysterin kom. bra förtjänst med tanke på att xenonseten gick för 1300-1500kr då i sverigeEbay!!
Mina rekomendationer, köp ifrån ett ställe där du har lätt tillgängligt med garanti frågor etc..
Jag köpte ifrån Humanhabit.se deras 55W Xenon kit till MC för 600kr
Inte monterat än men skall bli kul och se skillnaden!
Handla förut till min S70 ett halvljus kit och helljuskit, vart så jäckla nöjd. Dock så paja ena ballastern, fick ny på garanti...
Så de är billigt att köpa i Sverige, gäller bara veta vem man skall köpa av!
Jag vill inte vara Herr Tråkigt.. men... undrar om det är samma regler för MC med xenon som det är på bilar, gällande automatisknivåreglering med xenon lampor?
Saxat från xenon kungens webbsida:
Enligt den EU-förordning som finns skall bilar utrustade med xenon i halvljus vara utrustade med en automatisk nivåreglering i lamphuset samt högtrycksspolning. Fabriksutrustade xenonbilar har denna utrustning. Att eftermontera sådan utrustning kostar ca 7-15.000:- per sida. Xenonljus i dimljus anses vara otillåtet av svensk bilprovning. Xenon HID kan dock monteras utan ovan utrustning i helljus, extraljus etc.
Kontrollbesiktning SBP: Enligt uppgift har SBP direktiv sedan december 2005 att kontrollera xenonljus. Allmänt rekommenderas att tillfälligt byta tillbaka till halogen i samband med den årliga besiktningen om konverteringen gäller fordonets halvljus. Du riskerar annars en ombesiktning (200. Detta gäller även xenon i dimljus.
Conk.
hur full e du egentligen ? alltså 14-30 k för ett set ?? 900 kr kan jag gå med på
http://www.xenonkungen.com/no/grp/nivareglering.php
Jag vill inte vara Herr Tråkigt.. men... undrar om det är samma regler för MC med xenon som det är på bilar, gällande automatisknivåreglering med xenon lampor?
Saxat från xenon kungens webbsida:
Enligt den EU-förordning som finns skall bilar utrustade med xenon i halvljus vara utrustade med en automatisk nivåreglering i lamphuset samt högtrycksspolning. Fabriksutrustade xenonbilar har denna utrustning. Att eftermontera sådan utrustning kostar ca 7-15.000:- per sida. Xenonljus i dimljus anses vara otillåtet av svensk bilprovning. Xenon HID kan dock monteras utan ovan utrustning i helljus, extraljus etc.
Kontrollbesiktning SBP: Enligt uppgift har SBP direktiv sedan december 2005 att kontrollera xenonljus. Allmänt rekommenderas att tillfälligt byta tillbaka till halogen i samband med den årliga besiktningen om konverteringen gäller fordonets halvljus. Du riskerar annars en ombesiktning (200. Detta gäller även xenon i dimljus.
Conk.
conkers
tror att det är samma sak som bilar.
Finns det några hojar med orginalmotnterade xenon lampor?
Jag har iaf aldrig sett en hoj med högtycks spolning på huvudstrålkastaren.
Men visst vill man synas i trafiken?
/Johan
Nu har jag xenonkonverterat hojen
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|