Peanutboy skrev:Är det någon som har monterat Xenon lampa till halvljuset på sin hoj?
Funderar nämligen på att göra det på min....
Har både Styrenhet och gasurladdningslampa liggandes....
Vad tror ni om det?
Peanutboy skrev:Är det någon som har monterat Xenon lampa till halvljuset på sin hoj?
Funderar nämligen på att göra det på min....
Har både Styrenhet och gasurladdningslampa liggandes....
Vad tror ni om det?
yonsson skrev:Det där har jag forskat i som en dåre, men gav upp pg a allt krångel.
Eller rättare sagt för att det skulle bli så satans dyrt.
nasholm82 skrev:det går utmärkt att sätta på en hoj. bara du har allt som behövs för att köra det på en bil. lampan, styrdonet som gör om till 12000v sen är det bara att kör.. Bara man får fast lampan på nått bra sätt.. Har byggt in på flera bilar som har Xenon på halv men inte hel och monterat det även på helljuset. bara lite mode så brukar det lösa sig.
X-lampan avger mindre värme! e ju bara typ 35w! blir snarare frost på glasetPeanutboy skrev:Har alla grejorna liggandes.. Kommer från en gammal Volvo S60!
Klarar reflektorn den höga värmen som en Xenonlampa utsöndrar?
Någon som vet om min reflektor är av plast eller metall?
Tror d skulle bliPeanutboy skrev:Är det någon som har monterat Xenon lampa till halvljuset på sin hoj?
Funderar nämligen på att göra det på min....
Har både Styrenhet och gasurladdningslampa liggandes....
Vad tror ni om det?
MrGooFy skrev:Hur funkar det om man ska helljusblinka? Har man inte en viss "tändtid" på en Xenonlampa ungefär som ett lysrör?
hasse w skrev:Jag monterade xenon på min blade 92a, tog grejjor från audi A6 o donade i.
Dock ingen succe´ funkade ca 3 timmars körtid....sen pep batteriet som en varm tekanna, överladdat?? jo det visade sig att laddregulatorn havererade och gav en väl stöddig laddspänning på 17-18 volt. Det hela resulterade i att köpa nytt batteri ca 300kr + en regulator 1700kr. Vet inte om jag hade otur o dålig tajming eller om xenon lyset pajjade regulatorn? jag vågade inte prova igen med nyköpt regulator och batteri.
Nån som har haft liknande problem?
MVH Hasse!
Peanutboy skrev:Får nog bli Xenon då!
Lägger ut lite byggbilder i denna tråden om det blir av....
Pommes skrev:Tänk på att eftermontage av xenon sällan är godkänt samt att man måste ha nivåreglering.
Det finns en stor risk att du blir tvungen att byta tillbaka vid nästa besiktning.
Froven skrev:Nivåregleringen är väl bara ett "fabrikantskrav" eller gäller det även om man konverterar själv ?
Är det EU-direktiv på att ha nivåreglering även på MC ?
Jag har aldrig besiktigat en MC, kollar de ljusbilden, eller bara höjdinställningen, eller bara att det lyser där fram nånstans ??
Jag TROR precis som du, men det hade varit roligt att VETA.
//Peter
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |