Xenonlampor på halvljuset - en livräddare

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Starkare ljus syns naturligtvis bättre, synd att mopedtillverkarna ligger normalt ett decennium efter än vad tekniken (vanligt förekommande) gör. 80% av fordonsägarna vet dock inte vad en korrekt montering av lampa i lykta är och än mindre vad som är en korrekt ljusbild/inställning. För verkstäder är väl den siffran 50% sorgligt nog...

:tummenupp

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
yamaha xtz1200-11
Håller med on/offroad.Xenon gör att man syns bättre,har haft det på många hojar,bländar inte utan lyser bara bättre.Har projektorlampor nu med kitt från xenonkungen för futtiga ,vad var det nu 1000-1500kr.Undviker körning i mörker av naturliga skäl.Har ny hoj och behöver ej bes på 4 år och har köpt ny hoj innan dess så med andra ord,jag bes ingen hoj:).Visst jag har sett många bilar med efter monterat xenonkitt som bländar lite men har väl fel inställt.Jag har aldrig rört någon ljusinställning på mina hojar och det har visat perfekt när dom kollat vid service.Bmw k1300gt har ju xenon som extra tillbehör,raketen k 1600gt vet jag ej om det är standard på,kanske.Ja ja jag vet att många tycker ,och som aldrig provat en k1600gt är lite gubbig,men den går faktiskt bra,hänger nog av många sporthojar,det gör ju jag redan med min supertenere 1200:banana

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Här kan man köpa xenonkitt till riktigt bra pris och de har de hemma på 1 vecka!
http://www.vvme.com/all-products
beställde därifrån för 2 år sen och vart riktigt jäkla förvånad hur billigt, bra och snabba de var med leveransen.....finns ingen i Sverige som kan konkurrera med det.

Jäkligt bra priser! Tack för den länken!!

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Det må vara ett ombyggt hangarfartyg på två hjul, men skattas som en MC iaf. :)

haha, stor är den:tungan men hoppas att inom några år kan vi få se xenonljus på alla utom budget cyklarna!:) var väl typ 2003 dom flesta bilarna började med xenon och idag har dom flesta nya bilarna xenon.

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
en kollega har monterat en plexiglasskiva framför framlampan och det är satan vilken bra effekt det blev , kanten på skivan lyser så man ser ljuset nästan bakifrån oxå , men åt sidorna syns mcn jävligt mycket bättre , kruxet är att det int är lagligt att ha skivan monterad

:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...