Killawife
To live is to die
- Gick med
- 23 Feb 2005
- Hoj
- Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag skulle behöva få en sak bekräftad. På en Xj600, sidostödskontakten, dödaren och kontakten vid kopplingen bryter endast startmotorns funktion och har inget med tändningen att göra va? Jag har lusläst manualen men det är så luddigt skrivet. Jag köpte en Xj utan CDI där CDI:n var defekt och inte följde med så jag har köpt en beg. på blocket men får ingen gnista i maskinen. Jag har kollat tändstift, kablar, tändspolar, alla kontakterna jag nämnde ovan samt statorns s.k "pick up coil" och allt är inom spec. Jag kan inte testa CDI:n men får känslan att puls går in där men inget kommer ut. Känns trist att behöva köpa en CDI-jävel till utan att vara 100 på att det är problemet.
Och gärna om nån har nåt tips om hur man kollar om man har puls ut ur statorn utan oscillioskop.
Och gärna om nån har nåt tips om hur man kollar om man har puls ut ur statorn utan oscillioskop.