Äntligen!
Grattis. Denna hösten verkar ha gott om late bloomers.
Hehe jo det har varit en lång väg. Första gången jag satt på en hoj var ju 2013 när jag tänkte ta A2-kortet men det blev ju inte av. Nu fyllde jag 24 i augusti, samt att jag börjat plugga istället och haft mer flexibel tid, och då var det lika bra att ge järnet
Ha ha, folk som tar kort nu är inte intresserade i allmänhet. Inte som du och jag, så ny hoj med allsköns elektronik och lämna till verkstad när nåt krånglar är modellen.
Men stort grattis till kortet Naikon! En gammal TDM är nåt att lära sig skruva och köra på. Kanske inte fullt så kul att åka vidare på om man inte redan har de kunskaperna! Gillar man motorn är Yamaha MT-07 ett modernare alternativ som fortfarande inte kostar skjortan...
Ändå rätt säker på att den varit bättre att öva på än tegelstenen XJ900!
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Så är det inte alls, jag gillar visst att meka, har eget garage och gör allting själv på mina bilar
Men när gäller just förgasaren på motorcykeln så är jag lite orolig med att pilla på den, allting kan ju gå åt skogen och göra den okörbar
Men låt oss säga att jag under vintern tar av förgasaren och genomför en såkallad "rengöring", behöver jag då ett sånt renoverings-kit som du länkade tidigare? Eller kan man ha isär en gammal förgasare och plocka ihop den igen utan att behöva köpa ett kit?
Sorry som sagt, jag kan inte ett dyft om förgasare

Vad är skillnaden på en rengöring och en renovering? Vad behövs rengöras, är det massa bensinrester som har fastnat inuti?
Förresten så attraheras jag inte alls av moderna hojar, tycker nästan alla är hiskeliga. De snyggast hojarna enligt mig är mellan 95-05

Och jag som ju sneglade efter XJ900 på Blocket idag, de är supersnygga enligt mig!