http://imgur.com/a/HMuGx
Okej min garanti har gått ut och det är dags för 2400mil service, finns inga ursäkter nu för att inte göra det själv.
Det tog pinsamt många timmar
och dessutom fegade jag ur på att byta ut min kopplingssats mot Energy one's high performance.
Transojlan är än inte bytt, jag har inte lyckats få till dragläget som jag vill ha det heller så skall spendera kvällen i garaget igen.
Har jag missförstått någonting eller visst justerar jag djupet på dragläget med "chain adjuster screw" som ligger bakom hexagonbrickan med tryckfjädern?
Här är det som är gjort för den nyfikne:
Köpte servicekitt via hd ca 1000kr (Packningar, 3dunkar motorolja, 1dunk transoilja, oljefilter) Utöver det så har jag använt screamin eagle tändstift, biltema bromsvätska dot4+, K&N rengörning+olja, smörjde vajrar och jiffystand med vanlig 5-56.
Avlägsnade vippan ifrån lustburken, tydligen gör den ingen nytta mer än att reducera ljud(rätta mig om jag har fel). Inte nog med att den avlägsnar ljud den förhindrar luftflödet en hel del, kopplade in motorn till vippan för att undvika felmeddelande.
Rengjorde även motordelar med HD's Engine brightener en värmetålig siliconspray med mörkande effekt som skall tåla tvättar och sitta kvar, just nu ser det fantastiskt bra ut så jag hoppas verkligen att det inte släpper.
Fick tips om att hugga en kniv i gamla oljefiltret och sen vrida runt, men valde istället att skruva av regulatorn och då kom man åt hur lätt som helst.
Inga läckage än så det verkar ha gått bra.