XR 1200-tråden.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Så var styret äntligen bytt. Spontant får jag säga att körställningen kändes markant aggressivare än tidigare och profilen på hojen blev lägre, ska testa att sätta speglarna under styret för att få en ännu lägre profil.

Last edited:

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Hoj
XR1200X
http://www.ebay.co.uk/itm/Asbo-Harley-Davidson-XR1200-Exhaust-/301261314862?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item462492db2e

Nån som har koll på dessa?
Egentligen skulle jag vilja ha ett remus, men tanken på slip-on är rätt behaglig.

Ni får så lite för pengarna, mest utseende.

Jag hade gått på Bassani's istället.
http://www.ebay.com/itm/Bassani-Road-Rage-B1-Exhaust-System-Black-Harley-Davidson-XR1200-2009-2010-/390904677190?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5b03bc0346&vxp=mtr

Twinshack aka Adrenalin moto har gått i konkurs!
Mer information skall komma men man bör hålla ett öga på deras hemsida iaf att dom börjar rea ut saker ifrån lagret.
http://www.twinshack.co.uk/Harley-Davidson-parts/xr1200

"It is with much sadness and regret, and after much soul searching, that after 15 years in the business we have decided to close our doors for the last time with immediate effect.
Recession in the motorcycle market, poor sales, lack of bank support and finally being let down by a major supplier have all combined into a 'perfect storm' at the same time, and we have decided that enough is enough.

The business liquidation is being handled by an outside firm and they will be writing to the very few customers that may have paid for goods and not received them yet. We would like to apologise profusely to those customers who we have let down at this point, and also to thank all our customers over the last 15 years since we started our business.

This has not been a quick decision and nor has it come lightly, but there is a time for everything and it is now time to move on.

regards

Matt & Debbie Purdy
Adrenalin-Moto (twinshack)"

Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Har kollat på Bassani också, tänkte mest slippa byta hela systemet.

Nej vad trisst... jag köpte min tidy därifrån. Ska hålla ögonen öppna på den sidan.

Tampella

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Hoj
2009 Harley Davidson XR1200
Efter att ha åkt en tur med några "shopper-polare" så tycker jag inte att min låter så mycket längre :) men ja remussystem på utförsäljning vore ju inte fel.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag trivs bra med det, lite aggressivare körställning och lite mindre luft på bröstet. Dock så ser jag inte ett skit i backspeglarna eftersom styret är lite smalare.
Jo jag har bilder på det, och på nya tanken, men bilduppladdningen här på sporthoj har ju slutat fungera.
Men dom finns på harleyforum.se.

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Hoj
XR1200X
Jag trivs bra med det, lite aggressivare körställning och lite mindre luft på bröstet. Dock så ser jag inte ett skit i backspeglarna eftersom styret är lite smalare.
Jo jag har bilder på det, och på nya tanken, men bilduppladdningen här på sporthoj har ju slutat fungera.
Men dom finns på harleyforum.se.

Jag föredrar http://imgur.com/ för bildhantering, gratis och extremt användarvänligt.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ha ha ha jag går från klarhet till klarhet...
Nu då! jag utgick ifrån att bilderna var tillgängliga för alla, nu har jag ändrat detta..

Tampella

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Hoj
Såg en svart XR i sickla köpkvarter nyss. Mullrade gott. Sturgis var det du?

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Hoj
XR1200X
Såg en svart XR i sickla köpkvarter nyss. Mullrade gott. Sturgis var det du?

Näe jag får erkänna att jag trampcyklat nästan hela sommaren.
Blev väldigt mycket motorcykel i April-maj-juni med Isle of man och jag tror jag behövde landa lite :).

Måste ta och få ordning på allt i garaget, finns så mkt annat skoj att sysselsätta sig med bara men nu börjar vädret vända så det kanske är dags.

Dooley:
Hur är passformen med nya tankskalet?
Ser tufft ut och ser ut att sitta bra.

Tampella

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Hoj
Haha ok :) Den var läcker iaf...hade den lilla "runda" kåpan fram såg det ut som.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Sturgis: Passformen var riktigt bra, inte lika tight som originalet. Ja jag hoppas att det kommer att se riktigt bra ut när den väl är lackad.

ikonen

Ikonen
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
2009 XR1200
Hehe, det är jag som säljer, Funderar på att byta fru! hahah Bästa hojjen jag ägt men tiden finns inte :-(

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping