xr 600 eller klx 650 ?

Fjompa

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2006
Ort
åland
Hoj
gsx 750
:va
Tänkte skaffa en trevlig 90-tals offroad att busa lite med året runt.
Motard på sommarn och isdäck på vintern. Har svårt att bestämma mej för om det blir en klx 650 eller en xr 600... xr:en har ju sitt sköna endurostuk och lägre vikt medan klx:en verkar vara lite modernare iom. vattenkylning mm. Vilken är att föredra ? Tacksam för tips !! :huvet
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
Fjompa skrev:
:va
Tänkte skaffa en trevlig 90-tals offroad att busa lite med året runt.
Motard på sommarn och isdäck på vintern. Har svårt att bestämma mej för om det blir en klx 650 eller en xr 600... xr:en har ju sitt sköna endurostuk och lägre vikt medan klx:en verkar vara lite modernare iom. vattenkylning mm. Vilken är att föredra ? Tacksam för tips !! :huvet

ärligt talat, ingen.. klx.en är helt oduglig på det mesta, slö som fan o tung o otymplig.. går helt bort! men den ser cool ut. typ.
Hondan är nog ett bättre val, men är ganska slö den åxå, som motard o ishoj så suger nog bägge ganska fett, men om man måste välja mellan pest eller kolera. så ta hondan. eller spara ihop mer stålars o köp nåt annat
 

dr350

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
umeå
Hoj
Yamaha xtz 750, SUZUKI SV650
Nu är ju jag part i målet, men en fin Yamaha TT600R är ju aldrig fel, givetvis en smula tung men duger både till sommar & vinterkörning. Både försäkring & allmänna driftskostnader kan hållas på en vettig nivå då serviceintervallerna inte infaller i & med att man startar den varje gång. Ölinare bak med goda justeringsmöjligheter & att jag personligen tycker att man kunnat se rätt många giftiga bilder på motardkittade ttr:ar. Givetvis är smaken som baken......
Robban
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Fjompa skrev:
:va
Tänkte skaffa en trevlig 90-tals offroad att busa lite med året runt.
Motard på sommarn och isdäck på vintern. Har svårt att bestämma mej för om det blir en klx 650 eller en xr 600... xr:en har ju sitt sköna endurostuk och lägre vikt medan klx:en verkar vara lite modernare iom. vattenkylning mm. Vilken är att föredra ? Tacksam för tips !! :huvet

klxen är riktigt tung och tråkig.. går ju inte ens upp på slangen med en 200kilos blytyngd där bak :) Näh min polare hade en och den sög iaf. Hoppas du hittar en som går bättre än den iaf. Lycka till
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Tamtech skrev:
ärligt talat, ingen.. klx.en är helt oduglig på det mesta, slö som fan o tung o otymplig.. går helt bort! men den ser cool ut. typ.
Hondan är nog ett bättre val, men är ganska slö den åxå, som motard o ishoj så suger nog bägge ganska fett, men om man måste välja mellan pest eller kolera. så ta hondan. eller spara ihop mer stålars o köp nåt annat


ähh skärp dig :7peta
xr,n duger kalas :tummenupp
så länge man inte ska köra nå mästerskap..
jag har bra mycke roligare på min xr än jag hade på min ktm 640 iaf.
så djäkla dåligt går dom inte efter alla moddar :tummenupp
gasresa på 3an med en 100++ kg kille e inte dåligt :rolleyes:
 

MC Doktorn

Guest
Lite inne i samma tankegångar och bli en sån där motionär som kör enduro hellre än bra hade tänkt mig en XR650 under 30 ?.

yamahas WR 400 kanske är bättre i terräng men är väl kass som gathoj om man nu skaffar ett sånt där 17" hjul kit .
 
Last edited:

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Jag är helnöjd med XR 600, går fint, gasres på 3-an enkelt och 4-an med rätt teknik.. Funkar fint på is och skoterled... Ska man på bankörning som motard så tappar man på rakorna men i kurvorna är det ju upp till föraren...
klx är mycket slöare,, tt600 är lite slöare....
Men jag tänker ändå sälja,, har tjackat modernare hoj och ska testa ktm till sommaren..
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Jag rekomenderar XR600 är inne på min 3e,tycker det är en kanonhoj inte bäst på något men bra på mycket! Skulle den inte räcka till tar jag ut CR500n :yoparty
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mm..kanske har min till salu...slå till :banana :7peta
 

Fjompa

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2006
Ort
åland
Hoj
gsx 750
ozeo skrev:
ähh skärp dig :7peta
xr,n duger kalas :tummenupp
så länge man inte ska köra nå mästerskap..
jag har bra mycke roligare på min xr än jag hade på min ktm 640 iaf.
så djäkla dåligt går dom inte efter alla moddar :tummenupp
gasresa på 3an med en 100++ kg kille e inte dåligt :rolleyes:

Tack för tipset. Nja.. mästerskap hade jag väl inte direkt i tankarna, bara lite tokgasa när det faller en in.... Klx:en går bort. det blir nog xr ! :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top