jag köpte fjädrar från springzz i sthlm tror jag do höll till. www.springzz.com kanske? Jag hade stålspunnet + 320mm skiva och funkade hyffsat om man bara var å körde på vägen men ska man vara på bana å leka så rekomenderar jag att byta pump och ok för orginal blir den ganska fort "matt" svampigjoacimz skrev:Har ni bytt fjädrar/ tjockare olja i gaffeln? Tycker att min känns otroligt mjuk (original).
Hur funkar det med spunna slangar 320 skiva men med original bromsok och pump? Kom gärna med tips på andra mods för att få bättre bromsverkan.
PutteLiten skrev:Med tanke på svarsfrekvensen på frågor om fjärdings inställnginar på XR650R så antar jag ingen XR förare är tillräckligt avancerad för att hålla på att joxtra med detta.
Eller hur ska man tolka den totala frånvaron av svar??
PutteLiten skrev:Intima svar på intima frågar äju kuligast...
Inställnignen skal lprimärt vara för motarding. Skogsåka gör jag inte. Försöker hitta grus att åka på, men då borde assfalt funkar hyfsat ändå om man mjukar upp den lite igen.
Kompressionen fram, är det skruven som sitter under gaflen?
Bak flädern. Vilken skriv gör vad på den?
Förspänningen förstår jag ju att det är den som spänner den gula fina fjädern. Men den som sitter där nere och den som sitter på behållaren. Vilken gör vad av de två?
Tackar för svaren...
PutteLiten skrev:Manual är för svagsinta och fegisar...
(jag får väll leta i den STOOOORA bruna lådan jag slängde allt överblivet material...)
PS. Jag har fixat en ny UFO bakskärm... DS.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|