Om du ska åka längre än 3mil på raken måste du välja xren, de tråkiga med äxren är... För att få samma snurr som en ktm 660 måste man byta både gasare (42mm mikuni) och avgas doma eller big gun helsystem,Sukka skrev:Vilken av dessa hojar ska man välja, xr -03 eller en ktm -04? Vilken behöver minst service och vilken är trevligast att åka längre sträckor a 10-20 mil?
Orginal sitter en kehin 40 rund trottel, Mycket svår att bestycka in ( eller enligt mig omöjligt) men med en flatslide mikuni eller kehin som det är axpump på (axpump= bränslestråle som sprutar in vid gaspådrag ). Axpumparna är även ställbara så att man kan få bort alla stupningar! En 40 tm-6 är det inge fel på, med en sådan som är rätt inställd går den åtminstonde fint o något bättre , men ska man byta fugge så ska man sopa dit minst en 42a! då börjar det röra på sig även uppe i lite varv, men då krävs att man har ett bra avgassytem som drar uppe i varv, akra helsystem är inget att rekomendera om man vill ha bra snurr mellan 6-8000v där pullvret finns!Sukka skrev:Mmm... känns som det lutar åt Xr:n iaf... 200 mils intervaller låter ju absolut inte skrämmande (tänker på hojar, crf mfl som ska servas var femte timme )
Men gillar och kan meka, så det är inget hinder om det är mindre intervaller heller, men som sagt, kan bli nån 10-20 mils runda ibland också...
Förgasaren på Xr:n e kass eller? Vad sitter det på original? Hittat en hoj på annons med en mikuni TM 40-6, sitter tydligen accpump på denna, vad är det?
Bra svar för övrigt, kör hårt!
BTE skrev:Har haft exakt samma funderingar som dig ang supermotard. Jag valde tillslut KTM 625 sxc med supermotardkit.
På 625an sitter det redan förgasare med accpump och bättre slutburk så man slipper lägga en massa pengar på det. Men största orsaken till att jag valde KTM är nog elstarten.
Hittar du en XR650 med annan förgasare och slutburk och inte bryr dig att du måste kicka så tror jag att dom går bättre.
Förutom 29cc och lite mer svängmassa ska väl motorn vara lika.Det som stryper lite är den mindre luftburken pga batteriet.Min gav 58hk på hjulet med Akrapovic rör och öppnad luftburk,vet ej om någon 660 som är körd i samma bänk.Folkezx9r skrev:Är det ngt drag i 625:an då ??... Om man jämför med 660:n tex ??.. Jag står o velar mellan dom 2. Det som talar för 625:an är ju helt klart elstarten , men vad får man ut i hk med avgassystem , ombestyckning o luftburk ??
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|