XR 650 Vs 660

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Upp till 100 körde jag ifrån en R1:a flera gånger. Sedan har man inte mycket att komma med.

PD skrev:
kan verkligen en 1-cyl stånka gå som ett skollat troll :FU knappast :hördu

KTM har 24 mån garanti
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PD skrev:
kan verkligen en 1-cyl stånka gå som ett skollat troll :FU knappast :hördu

KTM har 24 mån garanti


haha . har blåst R1or etc många gånger upp till 100km/h, du skall se frustrationen hur sura dom blir när man total slaktar dom i tvära kuvor, inne istan etc :banana

xr:en är lite tyngre. men bättre kvallitet och garanti(2år 600mils service,5år 100mils service)

lätt att trimma utan att det kostar för mycket. men vill man ha myyycket krut så kostar det lite extra


jag är toknöjd med min .. bra kompromiss om man inte endast vill köra bana,
men som sagt vore kul med lite extra krut.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Anledningen till att du kör ifrån en R1 är väl att du klarar hantera den sävliga effekten :7peta och att det är R1 som har förmycket och därmed blir svårkörd, under 100 km/t är det ju nära omöjligt att hålla nere framhjulet! sedan så beror det ju "endel" på chaffören, jag åkte tex ifrån min polare på krokiga grusvägar då åkte han Dominator och jag GSX-R 1100 :rodnar

Vet inte hur det är med den nya vattenkylda XR 650 men till den gamla vet jag av egen erfarenhet att iaf motordelar var svindyra! har hört att KTM har bättre priser och att det blir mera krut till billigare peng
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PD skrev:
Anledningen till att du kör ifrån en R1 är väl att du klarar hantera den sävliga effekten :7peta och att det är R1 som har förmycket och därmed blir svårkörd, under 100 km/t är det ju nära omöjligt att hålla nere framhjulet! sedan så beror det ju "endel" på chaffören, jag åkte tex ifrån min polare på krokiga grusvägar då åkte han Dominator och jag GSX-R 1100 :rodnar

Vet inte hur det är med den nya vattenkylda XR 650 men till den gamla vet jag av egen erfarenhet att iaf motordelar var svindyra! har hört att KTM har bättre priser och att det blir mera krut till billigare peng


din polare måste ha fått en tankeställare om du spöade honom på en grusväg med dom två hojjarna.. vet iof inte hur dominatorn är som hoj.

jo honda nya motordelar är svindyra..
men jag menade trimma via munstycken avgassystem luftbox etc. då får man vettig effekt i den..
men att köpa orginal honda delar till motorn kostar fett!.
annars kan man köpa högkompskolv,kam,förgasare och bigbore kit etc hos tex bergos.de för vettiga pengar.

en motard spöar en sporthoj på snäva krokiga vägar(likvärdiga chafförer) :arsele , det är därför motard skapades. men som sagt, det gäller på hastigheter under 110kmh, :gråta
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top